Τους τελευταίους μήνες, πολλές είναι οι εταιρείες που προσπαθούν να ξεπεράσουν την επιτυχία γνωστών Sandbox παιχνιδιών όπως το Minecraft. Τέτοιοι τίτλοι είναι το Portal Knights που προσπαθεί να φέρει κάτι καινοτόμο στην συλλογή των PC Games και το πρόσφατο Aven Colony – για το οποίο θα μιλήσουμε σύντομα – που συνδιάζει κάτι από City Building και Sandbox στοιχεία. Το Portal Knights, όπως γράψαμε και στο αντίστοιχο Review μας, πρόκειται για ένα Action Sandbox που μας ταξιδεύει σε διαφορετικούς κόσμους με σκοπό να τους εξερευνήσουμε και να δραπετεύσουμε από αυτούς.

Το Yonder: The Cloud Catcher Chronicles των Cheryl Vance και Prideful Sloths είναι ένα παιχνίδι περιπέτειας στον ανοιχτό, πανέμορφο κόσμο της Gemea. O βασικός ήρωας του Yonder καλείται να εξερευνήσει το νησί ώστε να αποκαλύψει τα μυστήρια και τα μυστικά του ενω ταυτόχρονα καλείται να σώσει τους κατοίκους του νησιού και να τους βοηθήσει ώστε να μετατρέψουν την Gemea σε έναν πραγματικό παράδεισο. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάπτυξης, το Yonder έχει επηρεαστεί από παιχνίδια όπως τα Harvest Moon, Animal Crossing, The Legend of Zelda, και Skyrim.

Ο ήρωας του…παραμυθιού θέλει να γίνει ο πρωταθλητής του νησιού και για αυτό τον λόγο συμμαχεί με τους κατοίκους του νησιού αλλά και διάφορα πλάσματα ώστε να καταφέρει να διώξει το σκοτάδι που περιβάλλει το φως και την ζωή. Το νησί της Gemea χωρίζεται σε οχτώ μεγάλα περιβάλλοντα που ποικίλλουν από τροπικές παραλίες σε τεράστιες ερήμους και χιονισμένες πεδιάδες. Κάθε σημείο έχει την δική του ξεχωριστή βλάστηση μαζί με τις αντίστοιχες εποχές και κύκλο ημέρας και νύχτας. Ο παράδεισος αυτός απειλείται από το σκοτάδι και τέρατα που μπορούν να το καταστρέψουν με μεγάλη ευκολία. Οι κάτοικοι της Gemea είναι καλόκαρδοι και η ζωή τους είναι αρκετά δύσκολη από την επιρροή του σκοταδιού. Έτσι, με την συμβολή μας στην αντιμετώπιση του προβλήματος μέσω των ικανοτήτων μας μπορούμε να χτίσουμε καλύτερες σχέσεις με τους γείτονές μας και να κερδίσουμε περισσότερους πόρους και φάρμες για να διαχειριζόμαστε.

Για ακόμα μια φορά, ξεκινάμε την περιπέτειά μας μετά από ένα ακίνδυνο ναυάγιο. Με το που βγούμε από την σπηλιά που βρεθήκαμε παγιδευμένοι, θα δούμε ένα μαγευτικό νησί γεμάτο χρώμα και ομορφιά. Καταλαβαίνουμε λοιπόν, πως πρόκειται για ένα όμορφο παιχνίδι που θα μπορούσε όμως να επωφεληθεί από περισσότερη ζωή στις πεδιάδες και τα χωριά του για να αναδειχθεί καλύτερα. Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και για μεγάλα ταξίδια μιας και θα βρεθούμε σε όλα τα σημεία του νησιού.

Το gameplay του Yonder είναι αρκετά απλό και ‘ελαφρύ’, προορισμένο για όσους επιθυμούν να ξεκουραστούν από την ένταση δύσκολων και απαιτητικών τίτλων. Θα χρειαστεί να ολοκληρώσουμε διάφορες αποστολές με τις περισσότερες να είναι αφιερωμένες στη δημιουργία αντικειμένων ή στην διατήρηση του δικού μας χώρου. Φυσικά, οι νησιώτες και οι διάφορες guilds που υπάρχουν διάσπαρτες, θα μας δίνουν διαφορετικά quest που θα έχουν να κάνουν με το αντικείμενο της επιλογής μας. Για παράδειγμα, αν επιλέξουμε να καταταγούμε στην Guild των Chefs, τότε τα quest που θα κλιθούμε να ολοκληρώσουμε θα έχουν ως θέμα την δημιουργία φαγητού και την συλλογή υλικών. Δεν υπάρχει όριο στο σε πόσες guilds μπορούμε να βρισκόμαστε ταυτόχρονα και η εγγραφή μας σε μια από αυτές ξεκινάει με την ολοκλήρωση μιας μεγάλης δοκιμασίας.

Η μεταφορά μας από περιοχή σε περιοχή γίνεται χειροκίνητα, δηλαδή δεν υπάρχει κάποιο σύστημα «γρήγορου ταξιδιού» για να μας διευκολύνει. Η διαδρομή που θα ακολουθούμε δεν είναι πάντα συγκεκριμένη με αποτέλεσμα να έχουμε τον έλεγχο και την ελευθερία των κινήσεών μας και την έκπληξη της ανακάλυψης και της εξερεύνησης. Η ικανότητά μας να δημιουργούμε διαφορετικά αντικείμενα θα μας φανεί χρήσιμη ακόμα και όταν θα θέλουμε να δημιουργήσουμε μια γέφυρα από την μία όχθη ενός ποταμού στην άλλη. Η ίδια ελευθερία αποτυπώνεται και στην τοποθέτηση των κτηρίων μέσα στις φάρμες μας. Πιστεύω πως θα είχε περισσότερο νόημα αν υπήρχε κάποιο είδος στρατηγικής τοποθέτησης για καλύτερη διαχείριση και παραγωγή πόρων, ειδικά από την στιγμή που δεν μπορούμε να προσθέσουμε όσα κτήρια θέλουμε. Είναι ένα χαρακτηριστικό που διακρίνεται και σε άλλους τίτλους με την μόνη διαφορά πως στην συγκεκριμένη περίπτωση φαντάζει λίγο πιο πρόχειρο.

Παραπάνω, μιλήσαμε για τις επιρροές της ομάδας όταν έφτιαχναν το Yonder. Η εξερεύνηση και η εμφάνιση του κόσμου θα μας θυμίσει όντως το Legend of Zelda: Breath of the Wild και κάτι από το Skyrim αλλά θα αρκεστεί μόνο μέχρι εκεί. Η αντιμετώπιση του σκοταδιού που θα συναντάμε συχνά-πυκνά, γίνεται με την βοήθεια των πνευμάτων και των πλασμάτων που θα βρούμε σε σπηλιές και μετά την επίλυση διάφορων γρίφων, και όχι μέσω συστήματος μάχης. Ναι, καλά διαβάσατε. Αν ψάχνετε κάποιον τίτλο που θα σας δώσει την ευκαιρία να φτιάξετε όπλα για να αντιμετωπίσετε την άγρια πανίδα και τις απειλές του κόσμου, το Yonder ίσως να μην είναι για εσάς. Οι παίχτες δεν έχουν την ικανότητα της μάχης και μπορούν μόνο να δημιουργούν, να ψαρεύουν, να διαχειρίζονται την φάρμα τους και να βοηθούν το νησί με απλές, ευγενικές κινήσεις.

Μετά την βασική ιστορία οι παίχτες έχουν την δυνατότητα να συνεχίσουν την περιπλάνησή τους στον κόσμο. Ωστόσο, τα πράγματα που κάνουμε αργότερα παγιδεύονται σε μια επανάληψη. Πέρα από την προσέλκυσει περισσότερων ζώων στην φάρμα μας και την δημιουργία αντικειμένων και κτηρίων, δεν θα κάνουμε κάτι άλλο. Ακόμα και η οικονομία της Gemea βασίζεται στο πόσο αποτελεσματικοί αγρότες είμαστε. Με πιο απλά λόγια, το χρήμα είναι η ανταλλαγή προιόντων μεταξύ των ενδιαφερόμενων. Φτιάχνουμε αντικείμενα, τα πουλάμε, και λαμβάνουμε περισσότερα υλικά για τις υπόλοιπες κατασκευές μας. Το οικονομικό σύστημα βοηθάει στο να φτάσουμε πιο γρήγορα στο «Master» επίπεδο του Crafting. Πρέπει να δημιουργήσουμε έναν τεράστιο αριθμό αντικειμένων ώστε να φτάσουμε στην επιθυμητή τελειότητα, γι’αυτό θα χρειαστούμε και αρκετούς πόρους.

Οι Prideful Sloth δημιούργησαν έναν τίτλο που απευθυνόταν σε παίχτες που θέλανε κάτι ήρεμο για να παίξουν καθώς και κάτι που θα ήταν διασκεδαστικό για PC και Console Gamers αντίστοιχα. Η σχετικά μεγάλη ποικιλία γραφικών επιλογών μαζί με την επιλογή του χειρισμού μας δίνουν την δυνατότητα να παραμετροποιήσουμε το παιχνίδι μας έτσι όπως επιθυμούμε. Δυστυχώς, δεν είναι δυνατό να θέσουμε Hotkeys οπότε μένουμε κολλημένοι με τα προεπιλεγμένα keybindings, ένα πρόβλημα που θα κάνει αίσθηση σε όσους από εμάς χρησιμοποιούν χειριστήριο.

Όσον αφορά την απόδοση, θα λέγαμε πως είναι αρκετά καλή για ένα παιχνίδι που άνετα θα μπορούσε να αναπτυχθεί και για φορητές κονσόλες. Τα γραφικά δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά και το πλήθος των αντικειμένων που μαζεύονται στην οθόνη δεν είναι αρκετό για να καταπονέσουν το σύστημα μας. Σε μέτρια έως καλά συστήματα, το Yonder αποδίδει ικανοποιητικά με τα καρέ να παραμένουν σταθερά και το gameplay να παραμένει ευχάριστο ακόμα και αν εκτελούνται άλλες διεργασίες στο παρασκήνιο.

Σε γενικές γραμμές, ο νέος κόσμος των Prideful Sloths είναι αρκετά εντυπωσιακός και ευχάριστος για όλους. Η ποικιλία στα περιβάλλοντα και ο αριθμός των εργασιών που μπορούμε να κάνουμε οδηγούν σε ένα διασκεδαστικό και ήρεμο παιχνίδι που μας παρασύρει μακριά από την αιματοχυσία και την δυσκολία των ΑΑΑ παιχνιδιών.  Μετά την βασική ιστορία όμως, δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι λόγοι για να επιστρέψουμε. Το περιεχόμενο δεν είναι αρκετό για να μας φέρει πίσω ενώ δεν υπάρχουν αρκετοί στόχοι για ολοκλήρωση. Παρόλα αυτά, το Yonder: The Cloud Catcher Chronicles είναι ένα παιχνιδάκι που αξίζει ένα ποσοστό της προσοχής μας, ιδιαίτερα τις μέρες που δεν έχουμε όρεξη να παίξουμε κάτι ‘βαρύ’.

Το  Yonder: The Cloud Catcher Chronicles είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 22,99€.

Yonder: The Cloud Catcher Chronicles - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6.5
GAMEPLAY7
ΓΡΑΦΙΚΑ7
ΑΠΟΔΟΣΗ8.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6.5
7Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0