Το Teslagrad πρόκειται για ένα Puzzle Platformer δύο διαστάσεων που βασίζεται στην φυσική και την ηλεκτρολογία. Σε αυτό το indie παιχνιδάκι της Rain Games αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός μικρού ορφανού αγοριού που επιχειρεί να προστατεύσει τους τεχνομάγους από την τυραννία του βασιλιά της Teslagrad και την επιχείρηση θανάτωσής τους. Ο Tesla (όπως τον ονόμασα γιατί έμοιαζε λίγο με τον Nicolas) είχε πρόσβαση σε διάφορες συσκευές και εφευρέσεις που χρησιμοποιούσαν τον ηλεκτρισμό είτε για να λειτουργήσουν είτε για να αναβαθμίσουν την δύναμη και αποτελεσματικότητά τους. Ομολογουμένως, ήταν ένα διασκεδαστικό παιχνίδι με έξυπνους γρίφους και χαριτωμένα, αν όχι ξεχωριστά, γραφικά.

Μερικά χρόνια αργότερα, η ίδια εταιρεία επιστρέφει φέρνοντας μαζί της έναν νέο τίτλο πάνω στο σύμπαν του Teslagrad. Το Α World to the West είναι ένα Indie Adventure παιχνίδι που χρησιμοποιεί την φόρμουλα του Legend of Zelda και πιο συγκεκριμένα εκείνη του A Link Between Worlds. Η ισομετρική προοπτική πλαισιώνεται από τρισδιάστατα γραφικά γεμάτα χρώματα και επιφάνειες που κάλλιστα θα μπορούσαν να μεταδοθούν σε συσκευές Android ή φορητές κονσόλες.

Το World to the West δεν διηγείται μια συγκεκριμένη ιστορία αλλά κεφάλαια στην ζωή των τεσσάρων μοναδικών πρωταγωνιστών του. Κάθε χαρακτήρας είναι και ένας ταξιδιώτης με ξεχωριστές δυνάμεις και ιδιότητες που τις χρησιμοποιεί για την περιπλάνηση, την επιβίωση και την επίλυση των εκάστοτε γρίφων. Το κοινό όλων των ηρώων είναι πως ο βασικός κακός του παιχνιδιού έχει κλέψει κάτι από τον καθένα και όλοι μαζί θα πρέπει να συνεργαστούν για να τον σταματήσουν από το να καταστρέψει τον κόσμο.

Έχουμε στην διάθεσή μας έναν μεγάλο χάρτη με διάφορες τοποθεσίες οι οποίες όμως δεν είναι προσβάσιμες από όλους τους χαρακτήρες.  Όπως γνωρίζουμε και από την σειρά Zelda, ορισμένα σημεία του περιβάλλοντος είναι αποκομμένα μέχρι να ξεκλειδώσουμε τις απαραίτητες ιδιότητες με την μόνη διαφορά ότι το σύστημα του Fast Travelling δεν θα μας αποθαρρύνει από μελλοντικές αναζητήσεις και περιπλανήσεις. Τα σημεία του Fast Travel απεικονίζονται ως Totems με το κεφάλι του εκάστοτε χαρακτήρα και σημειώνονται στον χάρτη ως σημεία στάσεως έτσι ώστε να επιστρέφουμε σε αυτά σε περίπτωση που πεθάνουμε ή κλείσουμε το παιχνίδι.

Ο σχεδιασμός αυτός μας εμποδίζει από περιορισμούς στην περιπλάνησή μας αλλά μας ανοίγει και νέους δρόμους ή αντικείμενα για το μέλλον της περιπέτειάς μας. Η αίσθηση της γραμμικότητας του παιχνιδιού και της γενικότερης ιστορίας μειώνεται όταν βλέπουμε επιλογές να μας δίνονται απλόχερα όταν εξερευνούμε κάποιο μπουντρούμι ή όταν πρέπει να λύσουμε έναν από τους πολλούς γρίφους που υπάρχουν στον κόσμο της Δύσης.

Το σύστημα μάχης είναι τόσο απλό όσο θα περίμενε κανείς. Τα χτυπήματά μας δεν εξελίσσονται σε περίπλοκους συνδυασμούς και τις περισσότερες φορές μια από τις ιδιότητές μας μπορεί να είναι αρκετή για να καθορίσει την έκβαση μιας μάχης. Εξάλλου, το «ζουμί» του παιχνιδιού βρίσκεται κυρίως στην περιπλάνηση και στην επίλυση των γρίφων που απλώνονται στο ταξίδι μας. Σε αυτούς τους γρίφους στέκονται ως εμπόδια και οι κακοί με τις δυνάμεις τους καθώς μας βάζουν συνεχώς εμπόδια ώστε να μην μπορούμε να επισκεφτούμε ορισμένες περιοχές. Ωστόσο, το ξεκλείδωμα ικανοτήτων και το πείσμα των χαρακτήρων θα τους ανοίξουν νέους ορίζοντες και δρόμους. Η πολυπλοκότητα όμως χάνεται όταν αντιμετωπίζουμε αυτά τα αφεντικά καθώς ακόμα και μία μόνο κίνηση μπορεί να είναι αρκετή για να νικήσουμε. Ακόμα και η τελευταία μάχη είναι τόσο απλή που θα μας κάνει να νιώσουμε πως η οδύσσειά μας δεν είχε κανένα νόημα.

Οι μηχανισμοί που προσφέρει το World to the West μου θύμισαν παιχνίδια της VanillaWare (που δυστυχώς τα παιχνίδια της προορίζονται για τις φορητές κονσόλες της Sony) όπως το Muramasa Rebirth ή το Odin’s Sphere. Σε αυτά τα παιχνίδια είχαμε πολλούς διαφορετικούς χαρακτήρες και με διαφορετικές ζωές ή ιστορίες που στο τέλος συνδέονταν και όλοι έπρεπε να αντιμετωπίσουν τον ίδιο κακό. Οι ήρωες ταξίδευαν στις ίδιες τοποθεσίες και στην πλειοψηφία τους αντιμετώπιζαν και τους ίδιους εχθρούς. Στην περίπτωση του παιχνιδιού της Rain Games, το σύστημα αυτό διακρίνεται εντονότερα στις αρχές. Οι πρωταγωνιστές δεν έχουν συναντηθεί μεταξύ τους και δεν γνωρίζουν ο ένας τον άλλο οπότε ταξιδεύουν για να λύσουν τα προσωπικά τους προβλήματα. Αργότερα, τα γεγονότα του παιχνιδιού θα τους φέρουν κοντά και έτσι θα συμμαχήσουν για έναν κοινό σκοπό. Όσο προχωράμε γεννιέται η ανάγκη να ταξιδεύουμε μαζί με τους συμμάχους μας και όχι σε διαφορετικά μέρη μέχρι να έρθουμε μαζί στο τέλος. Σε αυτό θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα Checkpoints μιας και θα μπορούσαμε να καλέσουμε τους φίλους μας και να ταξιδεύουμε μαζί ώστε να λύνουμε πιο περίπλοκα παζλ.

Υπάρχουν αρκετά μυστικά σκορπισμένα στον χάρτι που χρειάζονται συγκεκριμένες ιδιότητες για να ανοιχτούν. Είναι διασκεδαστικό το γεγονός ότι πρέπει να θυμόμαστε την θέση τους ή ποιους χαρακτήρες χρειαζόμαστε για να αποκτήσουμε πρόσβαση. Τα περισσότερα από αυτά προσφέρουν επεκτάσεις στην μπάρα υγείας μας, αλλά και ως πάπυρους που θα μας βοηθήσουν να φτάσουμε γρηγορότερα στο τέλος. Όπως και στο Teslagrad έτσι και εδώ οι πάπυροι αυτοί χρησιμεύουν ως κλειδιά για το τέλος αλλά δεν είναι απαραίτητο να τα μαζέψουμε όλα για να δούμε το πραγματικό τέλος. Δεν έχουμε την δυνατότητα να αφήσουμε σημειώσεις στον χάρτη μας με αποτέλεσμα να μην νιώθουμε την ανάγκη να ξεκλειδώσουμε τα πάντα – αφού δεν βοηθούν και στην πρόοδό μας ενεργά.

Στην παρουσίασή του το World of the West είναι αρκετά ευχάριστο στο μάτι με χαριτωμένα γραφικά που ίσως μας παραπέμψουν σε καρτούν του παρελθόντος (και πιο συγκεκριμένα σε σχέδια του Walt Disney). Οι χαρακτήρες μοιάζουν βγαλμένοι από το σύμπαν του Teslagrad ενώ το περιβάλλον στο οποίο βρισκόμαστε μοιάζει δανεισμένο από το The Legend of Zelda: A link to the past. Τα Cutscenes είναι σύντομα και δεν πλατειάζουν, με την μουσική να είναι ο καταλληλότερος συνοδός. Η μουσική – σύμφωνα με την εταιρεία –  έχει γίνει με την βοήθεια πραγματικών οργάνων δίνοντας μας μια ξεχωριστή προσωπικότητα στον μικρό τίτλο.

Τα γραφικά και το μέγεθος του κόσμου δεν έχουν αρνητικές επιπτώσεις στα συστήματά μας. Η Rain Games δείχνει την εμπειρία της προσφέροντας έναν τίτλο που δεν έχει να ζηλέψει πολλά από την σύγχρονη σκηνή και θα μπορούσε να κυκλοφορήσει χωρίς προβλήματα ακόμα και σε κινητά ή φορητές κονσόλες. Καθ’όλη την διάρκεια του Playthrough μας, το World of the West έκανε ικανοποιητική χρήση του επεξεργαστή μας ενώ η κάρτα γραφικών μας δεν καταπονήθηκε ιδιαίτερα. Τα καρέ παρέμεναν σταθερά ακόμα και όταν είχαμε την υψηλότερη ανάλυση ενεργή. Από την άλλη, ο χειρισμός ήταν αρκετά εύκολος είτε χρησιμοποιούσαμε ποντίκι και πληκτρολόγιο ή χειριστήριο.

Στο σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για το Review υπήρχε ένας επεξεργαστής Intel Core i5-4690, μια κάρτα γραφικών AMD Radeon R9 270 στα 2GB με τον τελευταίο Driver εγκατεστημένο, μνήμη RAM 8GB, Windows 8.1, και δύο οθόνες (1x1080p και 1x720p).

Σε γενικότερα πλαίσια, το World to the West είναι ένα απλό παιχνίδι που δεν χρειάζεται μεγάλη ανάλυση. Ενώ όλες οι πληροφορίες που χρειαζόμαστε δίνονται από τις πρώτες ώρες και οι γρίφοι είναι αρκετά απλοί στην λύση τους – εφόσον είμαστε και παρατηρητικοί – δεν θα αισθανθούμε ότι βαριόμαστε. Το στοιχείο της διασκέδασης είναι εκεί αλλά υποβαθμίζεται από την απουσία πιο περίπλοκου συστήματος μάχης ή ιστορίας. Παρόλα αυτά, είναι μια ευχάριστη εμπειρία σε έναν όμορφο κόσμο γεμάτο μηνύματα και αξιαγάπητους χαρακτήρες.

Δεν είναι κάποιος επαναστατικός τίτλος αλλά σίγουρα είναι ποιοτικός. Η Rain Games μεταδίδει την αγάπη της για τα παιχνίδια όπως το Legend of Zelda αλλά και το Teslagrad και δημιουργεί το δικό της σύμπαν την στιγμή που μεγαλύτερες εταιρείες κατακτούν τον κόσμο με τα ανταγωνιστικά MOBAs. Εμείς πάντως σας τον συνιστούμε αν θέλετε να παίξετε κάτι μικρό αλλά διασκεδαστικό.

Θα βρείτε το World to the West στο Steam στην τιμή των 19,99€.

Ευχαριστούμε την Rain Games για την παροχή του Review Code.

World to the West - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY8
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟΤΗΤΑ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΘΕΤΙΚΑ
  • Έξυπνοι αλλά απλοί γρίφοι
  • Χαριτωμένα γραφικά
  • Απλός χειρισμός
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Ρηχό σύστημα μάχης
  • Αναμενώμενη ιστορία
8Πολύ καλό
Reader Rating: (1 Vote)
7.8