«Ρε συ, βγήκε το Ghost Recon: Wildlands λες να παίζει;»

Αυτό είναι ένα ερώτημα που κάθε PC Gamer βάζει στο μυαλό του πριν αγοράσει έναν τίτλο. Το Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands κυκλοφορεί άλλα πριν δώσουμε τα πολύτιμα μας χρήματα πρέπει να βεβαιωθούμε ότι το «χρέπι» μας, ή το Ηigh-Εnd PC μας μπορεί να το τρέξει σύμφωνα με τις δικές μας απαιτήσεις. Φυσικά το ερώτημα δεν είναι αν θα τρέξει ο κώδικας του παιχνιδιού στο PC μας άλλα πως θα τρέξει αυτός, κάτι που βασίζεται όπως προείπα στις απαιτήσεις του κάθε PC Gamer.

Εμείς ως Alt-Tab έχουμε standard για μια ικανοποιητική εμπειρία τα 50-60fps average σε όσο το δυνατότερο πιο ανεβασμένα settings χωρίς όμως να αποκλείουμε και την πιθανότητα των 30 FPS σε ένα Mid-Range σύστημα ή σε έναν αρκετά απαιτητικό τίτλο ο οποίος δικαιολογεί οπτικά ένα τέτοιο performance. Παιχνίδια όπως το Ghost Recon: Wildlands είναι αρκετά playable ακόμα και στα 30fps λόγο του Motion blur άλλα και της τρίτου προσώπου κάμερας, οπότε ανάλογα και το σύστημά μας μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ frame-rate και γραφικών βασισμένα στις προτιμήσεις μας. Αυτή είναι και η μαγεία του PC Gaming, έτσι δεν είναι;

Αρχικά ο στόχος μας ήταν να κάνουμε ένα ολόκληρο Review για το Ghost Recon: Wildlands το οποίο είχε αναλάβει ο Παναγιώτης. Δυστυχώς όμως είχαμε ένα ιδιαίτερα περίεργο πρόβλημα που δεν επέτρεπε το launch του παιχνιδιού στο σύστημα του. Μετά από διάφορες αναζητήσεις και δοκιμές καταλήξαμε ότι είναι κάποιο πρόβλημα που έχει να κάνει με τα Windows 8. Όπως μπορείτε να καταλάβετε η άμεση αλλαγή του OS δεν ήταν λύση και λόγο έλλειψης χρόνου δεν κατάφερα να τερματίσω αυτό το πραγματικά τεράστιο παιχνίδι έγκαιρα για να σας δώσω ένα αντικειμενικό και πλήρες review. Οπότε πριν αρχίσουμε με τα τεχνικά ας σας πω λίγα λόγια για το παιχνίδι και την μέχρι τώρα εμπειρία μου (30 ωρών) μαζί του.

Άμα έχεις φωτογραφικές τάσεις με το Ansel πιο πολλές φωτογραφίες θα βγάλεις παρά θα παίξεις

Στο Ghost Recon: Wildlands παίρνουμε τον ρόλο μιας ειδικής ομάδας μισθοφόρων η οποία μπορεί να χειριστεί από το AI ή από 3 άλλους φίλους μας στο άκρως διασκεδαστικό co-op mode. H αποστολή μας είναι η εξουδετέρωση του καρτέλ της Βολιβίας, μια αποστολή όχι και τόσο εύκολη αφού για να φτάσουμε στο κεφάλι της οργάνωσης πρέπει να περάσουμε πρώτα από όλα τα underbosses τα οποία χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες ανάλογα με τον ρόλο τους μέσα στο καρτέλ (πχ production, security, influence κτλπ).

Κάθε κατηγορία έχει κάποιους «αξιωματικούς» τους οποίους μπορούμε να βρούμε στις διάφορες περιοχές του χάρτη και μετά από 5 regional αποστολές να τους εντοπίσουμε και να τους εξοντώσουμε ή να τους ανακρίνουμε μήπως και μας δώσουν περισσότερες πληροφορίες για τους ανώτερούς τους. Από την στιγμή που θα βρούμε έναν συγκεκριμένο αριθμό αξιωματικών του παραρτήματος production για παράδειγμα, ανοίγει ο δρόμος για το κεφάλι του department και σίγα σιγά με την εξόντωση όλων των κεφαλιών φτάνουμε στον πυρήνα του καρτέλ. Το πολύ ωραίο χαρακτηριστικό με αυτό το σύστημα είναι ότι μπορούμε να παίξουμε όπως θέλουμε εμείς το παιχνίδι χωρίς να μας καθοδηγεί κανείς. Θες από την αρχική περιοχή να πας με ελικόπτερο στην άκρη του χάρτη; Μπορείς, και μάλιστα εκεί θα βρεις σίγουρα κάποιο μέλος του cartel για να συνεχίσεις την αποστολή σου. Ο χάρτης είναι τεράστιος και συγκεκριμένα 24km x 24km, ίσως και 3 φορές μεγαλύτερος από τον χάρτη του GTA V. To playground είναι απολαυστικά μεγάλο και καμία περιοχή δεν θυμίζει την προηγούμενη, οι λεπτομέρειες και ο ιδιαίτερα ζωντανός κόσμος εντυπωσιάζουν.

Πριν ρωτήσετε, όχι δεν μπορείς να σκοτώσεις παιδιά (Ευτυχώς)

Όπως είναι φυσικό για έναν τίτλο της Ubisoft το παιχνίδι προσφέρει άπειρα side missions τα οποία δυστυχώς επαναλαμβάνονται. Δηλαδή είναι ακριβώς ίδια με την μόνη διαφορά ότι βρίσκονται σε διαφορετικές περιοχές του χάρτη και παρέχουν διαφορετική δυσκολία. Τα side missions χωρίζονται σε κατηγορίες supplies, medals, skills (αυτά μας βοηθάνε στο να ανεβάσουμε τα skills του χαρακτήρα μας), rebel power unlocks, και weapons/attachments τα οποία όπως καταλάβατε μας δίνουν νέα όπλα και attachments. Τα side missions είναι τελείως προαιρετικά και απλά μας βοηθάνε στο να αναβαθμίσουμε τις δυνάμεις μας, και ως αποτέλεσμα να κάνουμε το παιχνίδι πιο εύκολο όσο προχωράμε στο storyline. Όταν έπαιζα single player να πω την αλήθεια δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα με τα side missions λόγω της επαναλαμβανόμενης φύσης τους, στο co-op όμως τα side missions είναι μια καλή επιλογή για να δοκιμάσεις πράγματα με τους φίλους σου και γενικά να αναβαθμίσεις το arsenal σου, ειδικά όταν η παρέα σου η εσύ δεν είστε στο ίδιο ποσοστό προόδου στο storyline και θέλετε να φτάσετε στο ίδιο επίπεδο για να συνεχίσετε μαζί.

Σε γενικές γραμμές το Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands είναι φτιαγμένο για να παίζεται co-op όποτε αν δεν είστε σίγουροι ότι έχετε παρέα ίσως καλύτερα να περιμένετε για να βρείτε. Ο χάρτης είναι εκπληκτικός, η οδήγηση είναι ικανοποιητική και εύκολη, οι αποστολές άπειρες, τα γραφικά φανταστικά και γενικά είναι ένας τίτλος που αξίζει να μπει στην συλλογή σας. Ας ελπίσουμε βέβαια ότι κάποια στιγμή η Ubisoft θα σταματήσει να γεμίζει τους κόσμους της με επαναλαμβανόμενα objectives τα οποία φτάνουν σε επίπεδα MMO Grinding. Πάμε τώρα στα τεχνικά.

Φωτογραφία τραβηγμένη με το Nvidia Ansel, κάποιο bug λογικά βγάζει το squad έξω σαν φαντάσματα.

Όπως μάλλον θα έχετε καταλάβει από τα βίντεο και τις εικόνες που βρίσκονται μέχρι τώρα στο άρθρο το Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands είναι ένας πολύ όμορφος τίτλος, κάτι που σημαίνει ότι απαιτεί και το κατάλληλο hardware για να μας προσφέρει όλο αυτό το eyecandy. Θα πω χωρίς υπερβολές ότι για εμένα είναι ο πιο εντυπωσιακός open κόσμος που έχω συναντήσει στο PC. Οι σύγχρονες τεχνολογίες είναι εκεί (subsurface scattering, HBAO+ κλπ), το draw distance είναι φανταστικό, ενώ τα LODs (ειδικά των δέντρων) είναι τόσο καλοσχεδιασμένα που δεν καταλαβαίνεις την αλλαγή καθώς πετάς με ελικόπτερο ή αεροπλάνο πάνω από τα πυκνά δάση του χάρτη. Σε αρκετά σημεία θα παρατηρήσετε σίγουρα κάποιο pop-in άλλα είναι κάτι απόλυτα φυσικό για έναν τίτλο τέτοιου σκέλους. Σε αυτό το σημείο θα παραθέσω τις φωτογραφίες από τα graphics options του παιχνιδιού άλλα και ένα βίντεο στο σύστημα μου το οποίο δείχνει πως τρέχει ο τίτλος στα 3 υψηλότερα presets γραφικών. Το σύστημα που θα δείτε τρέχει με έναν I5 2500k στα 4.4 GHZ, μια GTX 970 και 8 GB Ram, ένα midrange σύστημα για τα σημερινά δεδομένα.

Όπως βλέπετε υπάρχουν πάρα πολλές ρυθμίσεις γραφικών για να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα. Μόλις θέσουμε το παιχνίδι στο Ultra preset μας ενημερώνει ένα popup μήνυμα ότι οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις μπορούν να παρουσιάσουν προβλήματα ακόμα και σε High-End συστήματα οπότε αν κατέχετε ένα τέτοιο σύστημα καλό είναι να αρχίσετε από το very high και να ανεβαίνετε βήμα βήμα μαζί με την βοήθεια του MSI afterburner για να δείτε πόσους πόρους έχει διαθέσιμους το σύστημά σας. Ένα μεγάλο GPU hog είναι τα Godrays τα οποίο στην enhanced ρύθμιση μπορεί να ρίξει το παιχνίδι και 10 FPS κάτω ενώ τα Ultra textures σε συνδυασμό με άλλα ανεβασμένα settings μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα με κάρτες γραφικών κάτω των 4GB.

Η ένδειξη VRAM μέσα στα settings του παιχνιδιού είναι απλά ένα approximate και καλό θα ήταν να χρησιμοποιήσουμε κάποιο εξωτερικό πρόγραμμα για να κάνουμε optimize τα settings μας σύμφωνα με τους διαθέσιμους πόρους.

Στο παραπάνω βίντεο όπως θα δείτε χρησιμοποιώ το Afterburner στα 3 υψηλότερα presets του παιχνιδιού για να δείτε με τα ίδια σας τα μάτια πως αντιδράει το παιχνίδι, τουλάχιστον στο συγκεκριμένο σύστημα. Τα Ultra settings μας βάζουν σε ένα GPU bound σενάριο και η 970 είναι ικανή να προβάλει έναν μέσο όρο των 30 fps με κάποια dips σε διάφορες περιοχές ανάλογα με το τι έχουμε στο πεδίο της όρασής μας. Όπως είναι προφανές δεν είναι ιδανικό άλλα η έξυπνη χρήση του motion blur κάνει ακόμα και αυτό το χαμηλό frame rate αρκετά playble. Τα mid range συστήματα δεν θα έχουν προβλήματα για μια άκρως playable εμπειρία χωρίς ιδιαίτερες διαφορές στην εικόνα του παιχνιδιού από το very high preset και κάτω, ενώ το frame rate θα κυμαίνεται στα 40 με 50, κάτι που είναι μια χαρά για έναν τέτοιο third person shooter τίτλο.

Το CPU επίσης δεν ξεκουράζεται ποτέ και το έπιασα πολλές φορές να βρίσκεται στο 100% και στους 4 πυρήνες, κάτι που μας λέει ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί σωστά τους πόρους του συστήματος και που δεν έχουμε συνηθίσει από προηγούμενα παιχνίδια της Ubisoft. Γκουχ, Assasins’s Creed γκουχ. Δυστυχώς το σύστημα μου έχει μείνει πίσω και δεν μπορώ να δοκιμάσω πως συμπεριφέρεται με CPUs που προσφέρουν παραπάνω από 4 πυρήνες άλλα βρέθηκα αρκετές φορές σε CPU bottlenecked καταστάσεις οπότε πέρα από το GPU θα πρέπει να προσέξουμε και το CPU μας για μια smooth εμπειρία.

In-game screenshot με Ansel και Re-shade

Δυστυχώς υπάρχει ένα πρόβλημα στο παιχνίδι (τουλάχιστον στην PC έκδοση) που δημιουργεί freezes κάποιων δευτερολέπτων σε διάφορα σημεία όταν προσπαθεί να επικοινωνήσει με τους servers (ειδικά καθώς παίζουμε co-op.) Επίσης πολλοί θα παρατηρήσετε texture streaming θέματα και μεγάλα loading times, ακόμα και καθώς ταξιδεύουμε από την μια περιοχή στην άλλη, ειδικά αν το παιχνίδι δεν είναι εγκατεστημένο σε SSD. Σε γενικές γραμμές όμως θα έλεγα ότι το Ghost Recon: Wildlands είναι μια έκπληξη από την Ubisoft όσον αφορά την απόδοση του στο PC και είναι σίγουρα ένας εντυπωσιακός τίτλος ειδικά για co-op gameplay. Αν λυθούν αυτά τα τελευταία προβλήματα είναι πιστεύω ένας must have τίτλος και θα σας κρατήσει παρέα για πάρα πολλές ώρες.

Ευχαριστούμε την CD MEDIA για την παροχή του Review copy!