Κάθε φορά που καλούμαι να γράψω μια κριτική για έναν νέο τίτλο, το πρόβλημα που έχω δεν είναι να μιλήσω για τα στοιχεία του ή να εντοπίσω τα θετικά και τα αρνητικά. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι να ξεκινήσω το άρθρο, να γράψω τον πρόλογο. Πως λοιπόν, ξεκινάμε να μιλάμε για δύο σειρές παιχνιδιών που έχουν διαμορφώσει τους τομείς των real-time Strategy και Fantasy Tabletop που απολαμβάνουμε σήμερα;

Είναι αρκετά απλό. Η σειρά Total War, πέρα από μικρά στραβοπατήματα που είχε στο παρελθόν, εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις πιο επιτυχημένες σειρές παιχνιδιών στρατηγικής στους υπολογιστές. Δεν είναι άλλωστε λίγοι αυτοί που συνεχίζουν να απολαμβάνουν παλιά (αλλά και νέα) παιχνίδια μέχρι και αυτή την ώρα. Αυτό που συμβαίνει όμως όταν η Creative Assembly συνεργάζεται με την SEGA και δημιουργεί ενα Total War βασισμένο πάνω στον αιματοβαμμένο φανταστικό κόσμο του Warhammer είναι κάτι παραπάνω από επικό.

Το Total War: Warhammer 2, το Turn-based/Real-time Strategy παιχνίδι της Creative Assembly, αποτελεί το sequel του ομώνυμου τίτλου που κυκλοφόρησε πριν από έναν χρόνο. Εξακολουθεί να παραμένει ένα εξαιρετικό παιχνίδι πολέμου και στρατηγικής, αλλά διαφοροποιείται με τις τέσσερις νέες φυλές και το ολοκαίνουργιο campaign που μας υπόσχεται ατελείωτες ώρες μάχης και οργάνωσης. Δεν μιλάμε φυσικά για το τέλειο παιχνίδι, αλλά τα αρνητικά του ίσως να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του βασικού σχεδίου.

Πριν από χιλιάδες χρόνια, κάποια μυστηριώδη εξωγήινα πλάσματα, γνωστά και ως «Οι Αρχαίοι» επισκεφτήκανε τον κόσμο του warhammer. Τον αναδιαμόρωσαν για να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους, και δημιούργησαν διάφορα είδη ζωής που είχαν ως σκοπό να αντιμετωπίσουν τις Δυνάμεις του Χάους. Η πρώτη φυλή που δημιούργησαν ήταν αυτή των Lizardmen, που βοήθησαν τους αφέντες τους στην οργάνωση του μεγάλου σχεδίου. Ωστόσο, οι αστρικές πύλες που χρησιμοποιούσαν οι Αρχαίοι για να μπαίνουν στον κόσμο καταστράφηκαν, και οι δαιμονικές λεγαιώνες του Χάους πλημμύρισαν τον κόσμο. Οι Αρχαίοι εξαφανίστηκαν, και οι Lizardmen μείνανε πίσω για να απωθήσουν τις σατανικές δυνάμεις.

Στην νήσο του Ulthuan, πατρίδας των ξωτικών, οι Δαίμονες του Χάους κυριάρχησαν καταστρέφοντας τα πάντα στο πέρασμά τους. Δύο ήρωες έκαναν την εμφάνισή τους, ο Υπερασπιστής Aenarion (Πρώτος των Βασιλέων του Φοίνικα) και ο Δρακοδαμαστής Caledor. Ο Aenarion μάζεψε στρατό για να αντιμετωπίσει τους Δαίμονες την στιγμή που ο Caledor έφτιαχνε ένα σχέδιο για να απωθήσει μια για πάντα τον στρατό του Χάους. Ο Caledor, μαζί με μια ομάδα μάγων, που χρησιμοποίησαν μαγικές πέτρες που τοποθέτησαν σε όλη την έκταση του Ulthuan για να μαζέψουν την σκοτεινή ενέργεια που πήγαζε από το Aethyr, υποχρέωσαν τους Δαίμονες να σχηματιστούν στον φυσικό κόσμο.

Ο Caledor, με την βοήθεια του Slaan (του μάγου-βασιλέα των Lizardmen), δημιούργησαν το Great Vortex, μια πύλη που απορρόφησε την σκοτεινή ενέργεια από τον κόσμο. Ωστόσο, το σχέδιο αυτό ήταν εν μέρη επιτυχές, καθώς η Χαοτική Ενέργεια συνέχιζε να απλώνεται από τα βάθη του Βασιλείου του Χάους. Ο Caledor και οι μάγοι αντιμετώπισαν μια μοίρα χειρότερη και από τον θάνατο, αφού παγιδεύτηκαν από την Δίνη. Έτσι, αναγκάστηκαν να χρησιμοποιούν μαγεία για να κρατάνε σταθερή την Δίνη αλλιώς ο κόσμος θα αφανιζόταν.

Στην σημερινή εποχή, ένας μεγάλος κομήτης περνάει δίπλα από τον πλανήτη. Η έλευσή του διαταράσσει την Μεγάλη Δίνη, γεγονός που γίνεται αισθητό από τις τέσσερις μεγάλες φυλές: τους Lizardmen, τους High Elves, τους Skaven και τους Dark Elves. Οι Lizardmen και οι High Elves αποσκοπούν στην εξισσορόπηση της Δίνης, ενώ από την άλλη, οι Dark Elves και Skaven προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν την δύναμή της. Κατά την διάρκεια της εκστρατείς, χρησιμοποιούν πέντε  enact five τελετουργίες για να λάβουν υπό την εξουσία τους την δύναμη της Δίνης.

Η ιστορία του Total War: Warhammer 2 μοιάζει σαν να βγήκε από κάποιο καλογραμμένο βιβλίο φαντασίας. Ανάλογα ποια από τις τέσσερις φυλές επιλέγει ο παίχτης, το τέλος είναι κάθε φορά διαφορετικό και μας φέρνει αντιμέτωπους με σημαντικά διλήμματα για το μέλλον του κόσμου. Κάθε φυλή έχει έναν λόγο για την εκστρατεία της και αυτός αφορά την Δίνη και την δύναμή της ή την σημασία που έχει για τον κόσμο.  Πέρα από τον στόχο της, τα στρατεύμματα κάθε φυλής είναι διαφορετικά και απαιτούν διαφορετική σκέψη, διαφορετική στρατηγική για να μπορούμε να επιβληθούμε στο αντίπαλο στρατόπεδο.

O στόχος κάθε στρατοπέδου, όπως είπαμε προηγουμένως, είναι η κατάκτηση και ο έλεγχος της Δινης που δίνεται στην μορφή μαγικής ενέργειας. Αφού λάβουμε μέρος και ολοκληρώσουμε μια ποικιλία από Ειδικές Αποστολές, θα αρχίσουμε να εκτελούμε τις τελετουργικές διαδικασίες που θα μας βοηθήσουν να πάρουμε την Δίνη υπό τον έλεγχό μας. Κάθε φορά που θα εκτελούμε επιτυχώς τη τελετουργία, το παιχνίδι θα ανεβάζει ρυθμούς και τα αντίπαλα στρατεύματα θα γίνονται μεγαλύτερα και πιο βάναυσα από πρίν. Ο σχεδιασμός του campaign διατηρεί τους πολλαπλούς στόχους και αρμοδιότητες που καλούμαστε να ελέγξουμε. Ενώ ανησυχούμε για την τύχη της Δίνης, θα πρέπει παράλληλα να οργανώσουμε τα στρατεύματα, να φροντίσουμε τις πόλεις μας και να υποβάλλουμε τα κατάλληλα μέτρα και φόρους. Θα αναζητήσουμε νέες τακτικές, θα δημιουργήσουμε νέα όπλα και τέρατα, ενώ ταυτόχρονα θα κάνουμε διπλωματικές συναντήσεις με άλλες φυλές του Warhammer.

(

To ζουμί του παιχνιδιού όμως, βρίσκεται για άλλη μια φορά στο πεδίο της μάχης. Η σειρά Total War χαρακτηρίζεται από το υψηλό επίπεδο τακτικής. Η τοποθέτηση των μονάδων μας στο πεδίο είναι μια αναντικατάστατη εμπειρία, αλλά ο τρόπος με τον οποίο εκτιλλίσεται η μάχη είναι κάτι το επικό. Συνήθως, ο τρόπος που τοποθετούμε τα στρατεύματά μας πριν ξεκινήσει ο «αγώνας» μας παραπέμπει σε βιβλία που μιλάνε για στρατιωτικές ιστορίες και τακτικές προσεγγίσεις πολέμων. Είναι ένα στοιχείο που καθιστά το Warhammer 2 ένα «πορωτικό» παιχνίδι στην σειρά, ειδικά για όσους απολαμβάνουν σκηνικά φαντασίας.

Ο λογοτεχνικός τόνος του gameplay αποτυπώνεται επίσης από τον τρόπο που μπορούμε να προσεγγίσουμε την κάθε μάχη. Ενώ οι περισσότερες μάχες γίνονται σε ανοιχτές πεδιάδες, κάποιες από αυτές λαμβάνουν χώρα κοντά σε κάστρα ή ψηλά τείχη. Εκεί το παιχνίδι ανοίγει σαν σκηνή από ταινία. Για παράδειγμα, κατά την διάρκεια μιας μάχης σε ένα τέτοιο σημείο, πέρασα αρκετούς γύρους οργανώνοντας τις μονάδες μου και δημιουργώντας εργαλεία και οχήματα, ενώ ταυτόχρονα έκοβα τις παροχές στο αντίπαλο στρατόπεδο. Με αυτόν τον τρόπο ήρθε η αποδυνάμωση του εχθρού και το τελικό χτύπημα ήταν αρκετά εύκολο.

Όσο η εκστρατεία προχωράει, οι εχθροί μας αυξάνουν και πληθαίνουν με τις στρατιές του Χάους να μπαίνουν στον χάρτη για να βάλουν ένα τέλος στα σχέδιά μας. Προς το τέλος, διαπιστώνουμε μάλιστα πως είναι αρκετά δυνατοί για εμάς. Η αύξηση της δυναμής τους αποτελεί και μια δοκιμασία, έναν έλεγχο για το αν έγινε σωστή στρατολόγηση και διαχείριση. Η πρόοδος μπορεί να αποφέρει μεγάλες επιπτώσεις αν δεν πάρουμε τις σωστές διπλωματικές αποφάσεις, ή αν δεν σχηματίσουμε τις κατάλληλες συμμαχίες. Πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψιν τους στόχους κάθε φυλής και να τους έχουμε ως γνώμονα κάθε φορά που θα επιχειρήσουμε να μεγαλώσουμε τον στρατό μας.

Γενικότερα, το Eye of the Vortex, είναι μια από τις καλύτερες εκστρατείες που έχει να προσφέρει το παιχνίδι. Δεν μας υποχρεώνει να εμπλακούμε σε μάχες άμεσα, μας ωθεί στο να προοδεύσουμε όσο περισσότερο μπορούμε και η υπόθεσή του εναρμονίζεται με το περιβάλλον και το σύμπαν του Warhammer. Όσο προχωράμε ίσως αισθανθούμε πως είναι ατελείωτο αλλά σίγουρα θα δούμε το τέλος να έρχεται. Αργά ή γρήγορα, κάποια φυλή θα ολοκληρώσει τις τελετουργίες και θα κατακτήσει το χάρτη.

Τo Online Multiplayer Mode έχει αρκετές ελείψεις για να είναι αξιοσημείωτο. Στην παρούσα φάση του, μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στις τέσσερις φυλές. Αν θυμάστε, στο πρώτο παιχνίδι είχαμε επιλογή πέντε φυλών με την δυνατότητα να επεκτείνουμε από ένα σημείο και έπειτα. Δεν είναι απίθανο να δούμε νέες φυλές σε μελλοντικά δωρεάν Content Updates ή και ως DLC – αλλά μακάρι να βγούμε ψεύτες για το τελευταίο. Σύμφωνα με την εταιρεία, υπάρχουν μερικές προγραμματισμένες δωρεάν ενημερώσεις περιεχομένου μέσα στις οποίες περιλαμβάνεται ένα τεράστιο Campaign Map που περιλαμβάνει την γη και τις φυλές και των δύο παιχνιδιών. Οπότε ίσως να χρειαστεί να περιμένουμε για να ευχαριστηθούμε διαδικτυακές μάχες.

To Total War: WARHAMMER 2 είναι ένας τίτλος που βασίζει την απόδοσή του στις κάρτες γραφικών παρά στον επεξεργαστή, και έρχεται μαζί με τέσσερις προεπιλογές: Low, Medium, High, Ultra. Επιπλέον, έχουμε την επιλογή μεταξύ των DirectX11 και DirectX12. Αναμφισβήτητα, τα γραφικά του είναι εντυπωσιακά και ικανά να μας απορροφήσουν στον αφιλόξενο κόσμο του Ulthuan. Η επιθυμητή επιλογή είναι αυτή των Υψηλών Ρυθμίσεων αλλά δεν είναι κάτι που μπορούμε να έχουμε με το σύστημά μας.

Ο νέος τίτλος της Creative Assembly δεν είναι ικανός να αναδείξει τις δυνατότητες του DirectX12 μιας και οι διαφορές είναι ελάχιστες ενώ ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε περισσότερα προβλήματα με αυτή την επιλογή. Στο σύστημά μας, που εμπεριέχει έναν Intel Core i5-4690 στα 3.5Ghz και μια AMD Radeon R9 270, είδαμε καλή απόδοση στην μέτρια επιλογή. Με μερικούς πειραματισμούς στις ρυθμίσεις καταφέραμε να έχουμε ένα πολύ καλό οπτικό αποτέλεσμα με αρκετά FPS. Σαν ένας τίτλος στρατηγικής, ίσως να μην είναι απαραίτητα τα 60FPS για να τον ευχαριστηθούμε. Μην ξεχνάμε όμως πως σαν ένα παιχνίδι με πολλά στρατεύματα και αρκετή δράση στο πεδίο της μάχης είναι σημαντικό να έχουμε την μέγιστη απόδοση για να διακρίνουμε όσο καλύτερα γίνεται τα στρατεύματα. Ευτυχώς, με λίγο κόπο και αλλαγές καταφέραμε να έχουμε πάνω από 50FPS με μια μίξη μεσαίων, χαμηλών και υψηλών ρυθμίσεων.

Παρόλα αυτά, η απόδοση του παιχνιδιού δεν είναι καλή σε παλιές κάρτες γραφικών ενώ αντίθετα, θα δούμε πιο πρόσφατες κάρτες να ανταποκρίνονται καλά. Η σωστή επιλογή για τα συστήματά μας είναι αυτή του DirectX11. Δεν θα μας κάνει όμως εντύπωση αν δούμε άμεσα κάποιο Performance Patch για να αντιμετωπίσει τα θέματα του DirectX12 και ορισμένα προβλήματα που εντοπίστηκαν με την διαχείριση των πυρήνων του επεξεργαστή μας.

Το Total War: Warhammer 2 συνεχίζει να είναι ένα φανταστικό παιχνίδι τακτικής βασισμένο στο πασίγνωστο Tabletop παιχνίδι της Creative Assembly. Το δεύτερο παιχνίδι της σειράς έρχεται έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του πρώτου και ενώ φέρνει αλλαγές στο gameplay και στις διαθέσιμες φυλές και ιστορία, φαντάζει περισσότερο σαν ένα μεγάλο expansion παρά ως ένα ξεχωριστό παιχνίδι. Παραμένει πιστό στις βασικές του αρχές και χτίζει πάνω σε αυτές ένα σύστημα μάχης και στρατηγικής που ελκύει ακόμα και όσους δεν έχουν ξαναπιάσει στα χέρια τους ένα παιχνίδι του είδους. Θα θέλαμε να δούμε μερικές ενημερώσεις για την αποδοσή του στους υπολογιστές αλλά αυτό είναι κάτι που θα κριθεί από την κοινή γνώμη παρά από εμάς.  Σε γενικές γραμμές, μιλάμε για έναν τίτλο που παραμένει αγαπητός και σίγουρα αξίζει την προσοχή μας είτε τώρα, είτε στο μέλλον.

Το Total War: Warhammer 2 είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την Zegetron για την παροχή του Review Copy.

Total War: Warhammer 2 - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΑΠΟΔΟΣΗ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ9
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πανέμορφα γραφικά με βάθος και "προσωπικότητα"
  • Οι στρατηγικές αποφάσεις επιρεάζουν την έκβαση των γεγονότων
  • Φανταστικ
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Προβλήματα στην απόδοση
  • Προβλήματα στον χειρισμό της κάμερας
  • Ελάχιστες φυλές για επιλογή στο Online Multiplayer
9Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0