H Bandai Namco Entertainment είναι μια εταιρεία γνωστή για τα πολλά anime-related παιχνίδια που μας έχει χαρίσει. Τα περισσότερα – αν όχι όλα – προέρχονται από γνωστά anime και σειρές που έχουμε αγαπήσει στην παιδική μας ηλικία ή αργότερα μεγαλώνοντας. Τέτοια παιχνίδια είναι τα πρόσφατα Dragonball Xenoverse 2 και το Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 αλλά και άλλες σειρές όπως αυτή του Tales of. Μέχρι στιγμής το ιστορικό υπόβαθρο των παιχνιδιών της σειράς ασχολείται με μια ομάδα ηρώων που προσπαθεί να σώσει τον κόσμο από βέβαιη καταστροφή. Αυτή την φορά θα δούμε κάτι διαφορετικό μιας και οι πρωταγωνιστές δεν είναι αυτό που φαίνονται και η ιστορία παίρνει έναν πιο σκοτεινό τόνο.

Το Tales of Berseria είναι ο πιο πρόσφατος τίτλος της Bandai Namco και όπως έχουμε συνιθίσει πρόκειται για ένα Action RPG με μπόλικα χρώματα, όμορφα τοπία και ήρωες που εναρμονίζουν τις δυνάμεις τους για την επιβολή στους εχθρούς τους. Πρόκειται για τον 16ο τίτλο στην σειρά και παραμένοντας πιστό στους προκατόχους του θα μας χαρίσει δεκάδες ώρες περιπέτειας και μια ιστορίας που θα μας μαγνητίσει με την πορεία και τις συνεχόμενες αλλαγές της.

Από το πρώτο λεπτό, καταλαβαίνει κανείς πως το Tales of Berseria είναι πιο σοβαρό και σκοτεινό. Πρωταγωνίστρια της ιστορίας είναι η Velvet Crowe, μια νεαρή πολεμίστρια που έχει φυλακιστεί σε ένα απομονωμένο νησί από τους εξορκιστές της αυτοκρατορίας. Όμως δεν ήταν πάντα έτσι. Πριν από χρόνια, η μικρή κοπέλα επιβίωσε από την Ερυθρή Νύχτα, ένα συμβάν όπου κατά την διάρκεια της νύχτας δαίμονες εισβάλλουν στην Γη και σκοτώνουν ότι βρεθεί στον δρόμο τους. Ο Artorius, ο αδερφός της Velvet και του αδερφού της Laphicet, σώζει τα δυο παιδιά από βέβαιο θάνατο την στιγμή που η μεγαλύτερη αδερφή τους και το αγέννητο παιδί της θυσιάζονται στους δαίμονες. Εφτά χρόνια αργότερα, η οικογένεια κατοικεί ειρηνικά σε ένα μικρό χωριό. Ο Laphicet μελετά συνεχώς για να γίνει ένας δυνατός εξορκιστής όταν από την άλλη η Velvet εκπαιδεύεται από τον Artorius στην τέχνη του πολέμου.

Δυστυχώς, η ειρηνική ζωή διαταρράσεται από την επιστροφή της Ερυθρής Νύχτας (Scarlet Night) κατά την διάρκεια της οποίας όλοι οι χωριάτες μετατρέπονται σε δαίμονες. Η Velvet αναστατωμένη, ψάχνει για τον μικρό αδερφό της μέσα στον χάος. Τον εντοπίζει αλλά το θέαμα το οποίο αντικρίζει την σημαδεύει για το υπόλοιπο της ζωής της. Ο Artorius έχει απαγάγει τον αδερφό της και τον θυσιάζει ώστε να κλείσει την πύλη των δαιμόνων. Η Velvet οργισμένη, επιτίθεται στον Artorius προσπαθώντας να σώσει τον πλέον νεκρό Laphicet, μόνο και μόνο για να προσβληθεί από την «ασθένεια» τον δαιμόνων και να μετατραπεί σε ένα Therion – έναν δαίμονα που τρέφεται από άλλους δαίμονες.

Μετά από μια σύντομη μάχη, η πρωταγωνίστρια βρίσκεται στο έδαφος και φυλακίζεται σε ένα μακρινό νησί για τρία χρόνια. Αυτά τα τρία χρόνια αναπτύσσει τις δυνάμεις της μέσω άλλων δαιμόνων που μπαίνουν στο κελί της αφού τους απορροφάει, μαθαίνοντας παράλληλα πληροφορίες για τον έξω κόσμο.

Όπως σε κάθε Tales of, έτσι και εδώ, η Velvet μαζεύει σιγά-σιγά ένα γκρουπ από χαρακτήρες. Κάθε ένας από αυτούς έχει τους δικούς του στόχους και προορισμούς και τους δικούς τους λόγους που ακολουθούν την ηρωίδα. Και σχεδόν κανένας δεν έχει αγνούς σκοπούς. Οι μισοί από τους συμμάχους μας είτε είναι δαίμονες που έχουν ορκιστεί κάποιου είδους εκδίκηση, είτε εξορκιστές και Malakims (άνθρωποι με ξεχωριστές δυνάμεις, αιχμάλωτοι των εξορκιστών) που θέλουν να δουν την Abbey Empire να γίνεται στάχτη. Είναι ένα ταξίδι περικυκλωμένο από σκοτάδι και σκληρά συναισθήματα που καταφέρνει να γίνει ένα από τα πιο συναρπαστικά. Το θέμα του παιχνιδιού είναι η λογική ενάντια στο συναίσθημα με το πρώτο να καλύπτεται αρκετά συχνά. Δεν μιλάμε για μια ομάδα καλών ανθρώπων που κάνουν καλά πράγματα αλλά για μια ομάδα που δεν την νοιάζει αν θα χρεαιστεί να βάλει φωτιά σε ένα χωριό για να ξεφύγει από μια δύσκολη κατάσταση.

Η ομάδα μας είναι αρκετά δυνατή. Το σύστημα μάχης παραμένει το ίδιο σε σχέση με το παρελθόν (Linear Motion Battle System (LMBS)) με μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές σε κάποιους μηχανισμούς. Με το που εμπλακούμε σε κάποια μάχη, μας δίνεται η δυνατότητα να κινηθούμε ελεύθερα μέσα σε έναν προκαθορισμένο χώρο και να κινήσουμε την κάμερα ανάλογα με το πως μας βολεύει. Μαζί με τα Battle Artes, Mystic Artes και τα ξόρκια βλέπουμε την προσθήκη του Soul Gauge. Το Soul Gauge είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τις ψυχές των εχθρών μας προκειμένου να μας επιτρέψει έναν αριθμό από κινήσεις. Τα απλά combo γίνονται συνεχόμενα χωρίς να υπάρχει κάποια διακοπή ενώ εμπλουτίζονται με τα Special Attacks που χρησιμοποιούν και από μια ψυχή. Αν θέλουμε να ανακτήσουμε τις ψυχές μας πρέπει είτε να σκοτώσουμε κάποιον εχθρό, είτε να αποφύγουμε επιτυχώς κάποια επίθεση, είτε να βρούμε την αδυναμία του αντιπάλου μας. Σε κάθε περίπτωση, απαιτείται τακτική και αμεσότητα αν θέλουμε να συνεχίσουμε να χτυπάμε χωρίς έλεος.

Κάθε χαρακτήρας αποκτά νέες επιθέσεις και ικανότητες όσο ανεβαίνει σε επίπεδο τις οποίες μπορούμε να επεξεργαστούμε μέσω του μενού. Επιπλέον, κάθε χαρακτήρας που ελέγχεται από τον υπολογιστή δέχεται εντολές από εμάς για να συμπεριφέρεται ανάλογα συγκεκριμένα μέσα στο πεδίο της μάχης. Αν επιθυμούμε, μπορούμε να θέσουμε τον έλεγχο του χαρακτήρα μας στο αυτόματο και να αφήνουμε τις μάχες να γίνονται αυτόματα χωρίς να χρειάζεται η παρέμβασή μας με χειριστήριο.

Το σύστημα μάχης είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να γινόμαστε καλύτεροι όσο προχωράμε. Με λίγη προσπάθεια και συνήθεια μπορούμε να σκαρφιστούμε νέα Combo και τεχνικές ώστε να λάβουμε όσα περισσότερα αντικείμενα και πόντους εμπειρίας γίνεται.

Κάτι που υπόσχεται να «φάει» πολύ χρόνο από το gameplay είναι ο εξοπλισμός μας και η οργάνωσή του. Σε πολλές από τις μάχες υπάρχει η περίπτωση να μας τύχει κάποιο νέο όπλο ή κομμάτι πανοπλίας που θα είναι καλύτερο (ή χειρότερο) από αυτό που έχουμε πάνω μας. Με το που εξοπλιστούμε με κάποιο από αυτά ξεκινάει μια ακόμα διαδικασία, αυτή της απόκτησης παραπάνω στατιστικών. Κάνοντας «Master» ένα κομμάτι του εξοπλισμού μας μέσω των πόντων εμπειρίας, αποκτούμε ένα παραπάνω στατιστικό που προσθέτεται στα ήδη υπάρχοντα του εκάστοτε χαρακτήρα. Ωστόσο, αργότερα μέσα στο παιχνίδι, τα αντικείμενα που λαμβάνουμε είναι περισσότερα και καλύτερα από αυτά που έχουμε με αποτέλεσμα να μην προλαβαίνουμε να αποκτήσουμε το Master Stat. Τέλος, υπάρχει και σύστημα για Crafting στο οποίο μπορούμε να διαλύσουμε αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε ώστε να αποκτήσουμε υλικά για την ενδυνάμωση του εξοπλισμού μας.

Το Tales of Berseria είναι ένα μεγάλο παιχνίδι (με 50+ ώρες) που χρήζει εξερεύνησης και αφοσίωσης για να γίνουμε καλύτεροι. Προσωπικά, δοκίμασα να παίξω στο τελευταίο επίπεδο δυσκολίας μιας και σε κάποιες περιπτώσεις το A.I. των αντιπάλων δεν τους επέτρεπε να μου επιτεθούν πολλές φορές, κάνοντας έτσι την κάθε μάχη λίγο μονόπλευρη. Κάθε επίπεδο έχει έναν αριθμό από σκόρπια αντικείμενα και ψυχές γατών (ή τέλος πάντων κάποιων πνευμάτων που μοιάζουν με γάτες) με τις οποίες ξεκλειδώνουμε σεντούκια με Cosmetic αντικείμενα για τους χαρακτήρες. Υπάρχουν και αρκετά mini-games που θα μας κρατήσουν απασχολημένους, διαφορετικά αντικείμενα για να συλλέξουμε και φαγητό για να μαγειρέψουμε προκειμένου να δώσουμε προσωρινά buffs στους πρωταγωνιστές. Θα διαπιστώσουμε πως υπάρχει μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στον σκοτεινό τόνο του παιχνιδιού και στην φωτεινή ατμόσφαιρα του κόσμου του.

Αξίζει να σημειώσουμε πως τα γεγονότα που διαδραμματίζονται στο παιχνίδι αποτελούν ένα Prequel για το Tales of Zestiria, τον προηγούμενο τίτλο της σειράς. Αν δεν έχετε παίξει το Zestiria, δεν υπάρχει απολύτως κανένα πρόβλημα αλλά ίσως παραλείψετε τα διάφορα Easter Eggs που μας ρίχνει το παιχνίδι.

Ως PC Port, το Tales of Berseria δεν αντιμετωπίζει κανένα απολύτως πρόβλημα. Καθόλη την διάρκεια του Playthrough τα καρέ παρέμεναν σταθερά στα 60FPS ενώ δεν παρατηρήθηκε καμία αργοπορία στην φόρτωση των Cutscenes και των Battles. Επιπροσθέτως, ο χειρισμός έγινε με την χρήση Xbox Controller, εξαρτήματος που προτείνεται ανεπιφύλακτα για τον βολικό χειρισμό των χαρακτήρων.

Στο σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για το Review υπήρχε ένας επεξεργαστής Intel Core i5-4690, μια κάρτα γραφικών AMD Radeon R9 270 στα 2GB με τον τελευταίο Driver εγκατεστημένο, μνήμη RAM 8GB, Windows 8.1, και δύο οθόνες (1x1080p και 1x720p).

Μερικά από τα σχόλια που είδα στο διαδίκτυο και στην σελίδα του παιχνιδιού στο Steam, διαπίστωσα πως ορισμένοι παίχτες έχουν συγκρίνει τα γραφικά της PS4 έκδοσης με αυτήν της Ιαπωνικής PS3 έκδοσης τονίζοντας πως δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά. Αυτό το γεγονός δεν με ενοχλεί ιδιαίτερα μιας και οι χαρακτήρες όπως και τα περιβάλλοντα είναι καλοφτιαγμένοι, με αρκετές λεπτομέρειες στα χαρακτηριστικά και τις εκφράσεις τους.

Το Tales of Berseria είναι η απόδειξη πως η σειρά πρέπει να συνεχίσει την ιστορική της πορεία. Με την ιστορία να είναι πιο σκοτεινή και συναισθηματική από αυτά που έχουμε συνιθίσει και ένα σύστημα μάχης που γίνεται ολοένα καλύτερο και εντονότερο, ο τίτλος της Bandai Namco Entertainment είναι ένας από τους καλύτερους μέχρι σήμερα. Αν είχατε κάποια αμφιβολία για την ποιότητα και την διάρκεια του παιχνιδιού, τότε σας λέμε με ασφάλεια πως η περιπέτεια της Velvet θα σας καθηλώσει και θα σας προσφέρει πολλές ώρες ασταμάτητης δράσης.

Το Tales of Berseria είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 49,99€.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Entertainment Greece για την παροχή του Review Code.

Tales of Berseria - PC Port Review
ΙΣΤΟΡΙΑ9
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟΤΗΤΑ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ9.5
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ανανεωμένο Σύστημα μάχης
  • Ενδιαφέρουσα ιστορία
  • Μεγάλη Διάρκεια
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • "Βαρύ" σύστημα εξοπλισμού
  • Αδύναμο dungeon design
9Πολύ Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0