Η Ιαπωνική κουλτούρα έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας και αυτό φαίνεται από πολλούς τομείς της καθημερινής διασκέδασης και ψυχαγωγίας μας. Σειρές anime, ταινίες αλλά και βιντεοπαιχνίδια είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η Ιαπωνία ήρθε για να μείνει. Μαζί με αυτό το γεγονός συγκαταλέγεται και μια μεγάλη αλήθεια: οι Ιάπωνες είναι περίεργοι. Τεράστια τέρατα, ψηφιακοί παράλληλοι κόσμοι, δράκοι, νεράιδες, γυναικόγατες και άλλα πιο περίεργα. Τα παιχνίδια τους δεν διαφέρουν – αλλά αυτό είναι αρκετά θετικό αν σκεφτεί κανείς πως πολλοί τίτλοι έχουν κααφέρει να εντυπωσιάσουν.

Το Stranger of Sword City είναι ένα νέο Dungeon Crawler RPG που μας έρχεται από την Experience Inc και φέρνει μια κλασσική φόρμουλα στο φορητό σύστημα της Sony. Με μια πρώτη ματιά φαίνεται εκπληκτικό, τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνουμε από το Artstyle που το αποτελεί. Η ιστορία του από την άλλη, δεν είναι κάτι ιδιαίτερο και θα μας παραπέμψει σε anime δεύτερης διαλογής.

Είμαστε ένας κάτοικος της Ιαπωνίας και ταξιδεύουμε μέσω αεροπλάνου προς την Αλάσκα. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού θα ζήσουμε μια σκηνή από το LOST αφού το αεροπλάνο μας θα καταλήξει σε μια διαφορετική διάσταση, λίγο πιο έξω από την Sword City. Αφού ολοκληρώσουμε την δημιουργία του χαρακτήρα μας – και θα αναθέσουμε τα στατιστικά μας με την βοήθεια των ζαριών, στοιχεία που συναντάμε στο Dungeons & Dragons –  θα βρεθούμε στο πρώτο Dungeon που μας εκπαιδεύει στα συστήματα μάχης. Με το που φτάσουμε στο τέλος του και βγούμε στην επιφάνεια, το δράμα ξεκινάει με μια προδωσία και έναν ιππότη που προβαίνει άμεσα στην διευθέτησή της. Πολεμάμε μια Ύδρα και αμέσως μετά καταφεύγουμε στην πλησιέστερη πόλη μαζί με τον Ιππότη.

Αν νομίζουμε πως είμαστε οι μόνοι Γήινοι σε αυτόν τον κόσμο, τότε θα διαψευθούμε αρκετά γρήγορα. Μαζί με εμάς, υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι που έχουν καταλήξει στον κόσμο αυτό, ξεχωρίζονται από τον τίτλο “Stranger” και διαμένουν στην Sword City. Λόγω της μειωμένης βαρύτητας, οι Strangers μπορούν να φορέσουν μεγάλες και βαριές πανοπλίες αλλά να κρατήσουν και μεγάλα όπλα που σε άλλη περίπτωση θα δυσκολεύονταν να σηκώσουν. Η διαμονή μας στον τόπο αυτόν δεν είναι ελεύθερη. Για να συνεχίσουμε την κατοίκησή μας, θα πρέπει να σκοτώνουμε διάφορα τέρατα που ονομάζονται Lineage και να συγκεντρώνουμε τους κρυστάλλους που αφήνουν πίσω τους. Αν αφήσουμε τους κρυστάλλους μετά από μια μάχη τότε το τέρας ξαναζωντανεύε και συνεχίζει την καταστροφική του πορεία.

Στην αρχή, η ιστορία αυτή φαίνεται αρκετά ευχάριστη. Παρόλα αυτά, δεν είναι. Τα πράγματα γίνονται πιο σκοτεινά όταν αντιλαμβανόμαστε ότι ο κόσμος στον οποίο βρισκόμαστε είναι κάτι σαν καθαρτήριο. Στην ουσία είμαστε επιζόντες ενός αεροπορικού δυστυχήματος – αν και στην πραγματικότητα δεν είμαστε –  και μαζί μας υπάρχουν ψυχές άλλων ατόμων που πέθαναν απο διάφορα αίτια. Οι κρύσταλλοι που θα συλλέξουμε με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας μας, προορίζονται για μια από τις τρεις Θεικές οντότητες την οποία θα επιλέξουμε να υπηρετήσουμε, σε αντάλλαγμα με περισσότερη δύναμη.

Το σκοτεινό χαρακτηριστικό της ιστορίας συνοδεύεται από ένα σύνολο πανέμορφων εικόνων. Το γραφικό στυλ του παιχνιδιού είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό. Οι χαρακτήρες μας, τα τέρατα και τα περιβάλλοντα στο πίσω μέρος της οθόνης είναι αρκετά λεπτομερή ενώ τα χρώματα είναι σκούρα αλλά ευδιάκριτα. Παρά την ομορφιά τους, εδώ πληρώνεται ένα μεγάλο τίμημα. Δεν υπάρχουν animations κατά την διάρκεια της εξιστόρρησης ή της μάχης κάνοντάς με να νιώθω πως παίζω ένα Text-based RPG παρά κάτι σύγχρονο. Αυτό που εξυπηρετείται όμως είναι το μυστήριο του τι θα δούμε μετά, τι θα αντιμετωπίσουμε και πόσο προκλητικό θα φαίνεται.

Η προοπτική πρώτου προσώπου είναι ένα στοιχείο που έχουμε συναντήσει σε προηγούμενα παιχνίδια της ομάδας ανάπτυξης και χρησιμοποιείται και από άλλες Ιαπωνικές ομάδες ανάπτυξης για αντίστοιχους τίτλους στο είδος. Δεν μπορούμε να δούμε τους χαρακτήρες που έχουμε φτιάξει αλλά νιώθουμε μια σύνδεση μαζί τους – πονάμε αν πεθάνουν και αγχωνόμαστε αν θα πετύχει η επίθεσή τους. Κάθε χαρακτήρας που θα έχουμε στην ομάδα μας φτιάχνεται από εμάς οπότε δεν υπάρχει διάλογος. Αν προέρχεστε από μια εποχή όπου οι χαρακτήρες των RPG δεν μιλούσαν τότε δεν θα υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Αν από την άλλη, προτιμάτε κάτι πιο σύγχρονο και διαδραστικό, τότε ίσως να απογοητευτείτε.

Μεγάλη έμφαση δίνεται στην σημασία του RPG. Όπως είπαμε παραπάνω, γίνονται αναφορές στο γνωστό Dungeons & Dragons (και πιο συγκεκριμένα στην αρχική Pen & Paper έκδοσή του). Η σωστή κατανομή των στατιστικών στους χαρακτήρες μας είναι ένα στοιχείο κλειδί για να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε επιτυχώς ένα Dungeon. Αν δεν μελετήσουμε καλά τις λύσεις μας και κάνουμε λάθος επιλογές, τότε θα έχουμε ένα πολύ δυσάρεστο ταξίδι. Βέβαια υπάρχει και το αντίστοιχο loot με καλύτερες πανοπλίες και όπλα/

Στο πλαίσιο της κατανομής των στατιστικών έχουμε και το σύστημα του Permadeath (μόνιμου θανάτου). Μέχρι τώρα, γνωρίζαμε πως Permadeath σημαίνει να χάνεις τον χαρακτήρα που πεθαίνει, για πάντα χωρίς να σου δίνεται η δυνατότητα επαναφοράς. Εδώ όμως, μιας και βρισκόμαστε στο καθαρτήριο και πρέπει να προστατεύσουμε την ψυχή μας, το σύστημα αυτό διέπεται από μεγαλύτερη επιείκεια. Κάθε φορά που πεθαίνει κάποιος χαρακτήρας, μπορούμε να τον επαναφέρουμε στην πόλη με τίμημα την απώλεια ενός πόντου ζωής κάθε φορά. Όταν υπερβούμε το όριο τότε ενδέχεται να παραμείνει ανενεργός για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Υπάρχει και η επιλογή για άμεση ανάσταση αλλά έρχεται μαζί με μεγάλο κόστος.

Τα Dungeons είναι το “ζουμί” του παιχνιδιού. Μετά από κάθε κεφάλαιο (ή επεισόδιο) μας ανοίγονται τρία διαφορετικά Dungeon που διαχωρίζονται σε εύκολης, κανονικής και δύσκολιας κατηγορίας. Το επίπεδο δυσκολίας ανεβαίνει σταδιακά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δίνεται η αίσθηση ενός αργού αλλά σταθερού progression. Στην αρχή, θα μας φανεί πως δεν προχωράμε ιδιαίτερα αλλά αν έχουμε ελάχιστη υπομονή και αναπτυχθούμε αρκετά, τότε η διασκέδαση είναι εγγυημένη.

Ένα άλλο σύστημα που μας επιτρέπει άμεσες μάχες για καλύτερο εξοπλισμό και αντικείμενα είναι το “Ambush System”. Συγκεκριμένα κομμάτια ενός μπουντρουμιού δουλευούν ως σημεία ενέδρας, δηλαδή σημεία στα οποία μπορούμε να κρυφτούμε και να επιτεθούμε στους ανυποψίαστους εχθρούς μας. Πρέπει να σκοτώσουμε τους αρχηγούς των ομάδων αυτών για να καταφέρουμε να μαζέψουμε τα πολύτιμα αντικείμενα. Το ρίσκο μας επιβραβεύεται όχι μόνο με καλύτερα αντικείμενα αλλά και με το αίσθημα επιτυχίας που πέρνουμε από την ολοκλήρωση της ενέδρας.

Η αλήθεια είναι πως χρειάστηκα αρκετό καιρό για να μάθω το Stranger of Sword City και να καταφέρω να εναρμονιστώ με τον κόσμο του. Απαιτείται αρκετός χρόνος από την μεριά του παίχτη, όχι μόνο για να συνιθίσει τους μηχανισμούς του παιχνιδιού αλλά και για να μετατρέψει την αργή πρόοδο σε μια ευχάριστη και κερδοφόρα διαδρομή. Η αποφυγή των Ιαπωνικών στερεοτύπων και της κακής μετάφρασης, θα βελτιώναν την εμπειρία μας κατά πολύ αλλά αναμφισβήτητα, το Stranger of Sword City είναι ένα από τα καλύτερα Dungeon Crawlers του PSVITA αυτή την στιγμή.

Το Alt-tab Galaxy είναι μια νέα προσθήκη στα κεφάλαια της αγαπημένης μας σελίδας. Στη σειρά αυτή θα μοιραζόμαστε μαζί σας ειδήσεις, κριτικές και αξιοπερίεργα που δεν αφορούν άμεσα το PC Gaming. Όπως για παράδειγμα νέα για κονσόλες, ταινίες, σειρές και όχι μόνο… Ελπίζουμε να σας αρέσει!