Πριν από μερικούς μήνες, όταν το Playstation Store είχε εκπτώσεις, η καταναλωτική μου μανία με έπιασε και κάτι έπρεπε να κάνω για να την ηρεμήσω. Έπρεπε επειγόντως να βρω έναν ενδιαφέρον τίτλο που θα μπορούσε να με κρατήσει απασχολημένο για κάμποσε ώρες την ημέρα. Ως κάτοχος του PSVita αυτό ήταν κάτι δύσκολο μιας και είναι λίγοι οι τίτλοι που μπορούν να το καταφέρουν. Έτσι, έπεσα πάνω στο SteamWorld Dig, ένα 2D Platformer που άνετα θα το παρομοιάζαμε με το Spelunky, τουλάχιστον ως προς το gameplay του. Ήταν ένα παιχνίδι που με μάγεψε και με οδήγησε στο να ζητάω περισσότερο. Η αλήθεια είναι πως παρά την ποιότητά του ήταν πολύ μικρό σε διάρκεια. Με μόλις τέσσερις ώρες απασχόλησης κατάφερα να αναβαθμίσω τον εξοπλισμό μου και να φτάσω στα έγκατα της Γης για να αντιμετωπίσω οτιδήποτε σατανικό υπήρχε εκεί κάτω.

Όταν ανακοινώθηκε το δεύτερο παιχνίδι της σειράς είχα μερικούς ενδοιασμούς παρά τον ενθουσιασμό μου. Σύμφωνα με την εταιρεία ανάπτυξης Image & Form, το SteamWorld Dig 2 λαμβάνει χώρα σε έναν κόσμο με επίπεδα που έχουν δημιουργηθεί στο χέρι, δηλαδή ξεφορτώνεται μηχανισμούς που συναντάμε αρκετά συχνά στις μέρες μας σε παιχνίδια όπως το The Binding of Isaac. Οι νέοι χάρτες υπόσχονται περισσότερες ώρες παιχνιδιού και καλύτερη περιπλάνηση στο κάθε επίπεδο.

Το σύμπαν του SteamWorld έχει μια αρκετά απλή υπόθεση. Η Γη έχει καταστραφή και αυτό που απέμεινε είναι διάφορα ανδροειδή τα οποία την κατοικούν. Ο προγραμματισμός τους τα ωθεί στο να δημιουργούν πολιτισμούς βγαλμένους από την Άγρια Δύση ενώ ταυτόχρονα αφουγκράζονται και τον αντίστοιχο τρόπο ζωής. Γι’αυτό το λόγο, το SteamWorld Dig λαμβάνει χώρα κάτω από μια πόλη της Άγριας Δύσης και οι πρωταγωνιστές έχουν στο λάδι τους (ή στην ανθρώπινη γλώσσα, στο αίμα τους) την επιθυμία και το ταλέντο του σκαψίματος.

Η ιστορία του SteamWorld Dig 2 ακολουθεί την Dorothy, στην αναζήτησή της για τον πρωταγωνιστή του πρώτου παιχνιδιού – ο οποίος αγνοείται μετά το τέλος. Όλοι οι κάτοικοι του χωριού τον θεωρούν νεκρό και θαμένο κάτω από την γη ενώ η Dorothy υποστηρίζει το αντίθετο. Έτσι, κρατώντας την πιστή και γερή της αξίνα, ξεκινά να σκάβει προκειμένου να εντοπίσει τον σύντροφό της.

Σε αυτό το σημείο ένιωσα την αργή εξέλιξη από την οποία υπέφερε το πρώτο παιχνίδι της σειράς. Στην αρχή θα σκάβουμε για ώρες και θα μαζεύουμε πολύτιμους λίθους προκειμένου να τους πουλήσουμε και να αναβαθμίσουμε τα αντικείμενα και τις δεξιότητές μας. Εδώ κρίνεται και η όρεξή μας να ασχοληθούμε με το Dig 2. Αντέχοντας το Grind της πρώτης ώρας, διαπιστώνουμε πως ο τίτλος της Image ξετυλίγεται μπροστά μας και μας προσφέρει παραπάνω περιεχόμενο από αυτό που περιμέναμε.

Θα περάσουμε το μεγαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού σκάβοντας όλο και πιο βαθειά. Σε διάφορες στιγμές, ο λόγος για τον οποίο κάνουμε αυτή την πράξη αλλάζει οπότε ίσως νιώσουμε πως υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σκοπός πίσω από όλα αυτά. Όσο πιο βαθειά σκάβουμε, τόσο καλύτερο εξοπλισμό θα χρειαστούμε. Οι αναβαθμίσεις γίνονται για άλλη μια φορά στην επιφάνεια της Γης από τους αντίστοιχους πωλητές και είναι απαραίτητες αν θέλουμε να προχωρήσουμε.

Μπορεί η αξίνα να είναι ένα απαραίτητο εργαλείο σε αυτή την δοκιμασία που υποβάλλεται η Dorothy, αλλά δεν είναι το μόνο. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως βρισκόμαστε κάτω από το έδαφος και έτσι το φως που έχουμε για να βλέπουμε είναι περιορισμένο. Καλό θα είναι λοιπόν, να αναβαθμίζουμε την λάμπα μας όποτε έχουμε την ευκαιρία αλλά και τα άλλα όπλα και εργαλεία μας αν θέλουμε να επιβιώσουμε από τους κινδύνους που παραμονεύουν.

Εκτός από το σκάψιμο και την εξερεύνηση, θα χρειαστεί να αμυνθούμε και ενάντια σε έντομα, ξεχασμένους ανθρώπους και έναν αριθμό από αφεντικά. Ωστόσο, το SteamWorld Dig 2 δεν επικεντρώνεται στην μάχη αλλά στην αναζήτηση οπότε δεν βλάπτει να ξεχωρίζουμε πότε είναι καλό να έρθουμε σε ρήξη ή να χρησιμοποιήσουμε το περιβάλλον γύρω μας προς όφελός μας. Σε αυτό συντελεί η δημιουργία του εκάστοτε χάρτη. Αναμφισβήτητα οι χειροποίητοι χάρτες είναι η καλύτερη βελτίωση που θα δούμε στο παιχνίδι. Αντι να χανόμαστε μέσα στο επίπεδο και να βρισκόμαστε σε σημεία όπου τα εμπόδια είναι πολλά και ανυπόφορα, τώρα είναι σίγουρο πως κάθε βράχος, κάθε εχθρός, κάθε στοιχείο, έχει τοποθετηθεί με ακρίβεια και προσοχή. Υπάρχει επίσης και καλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ των περιοχών, γεγονός που δίνει ποικιλία στον αφιλόξενο κόσμο της κατεστραμμένης Γης.

Τα γραφικά έχουν υποστεί αισθητή αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν. Τα σχέδια είναι πιο λεπτομερή ενώ τα χρώματα πιο ζωντανά και ζωηρά, προσθέτοντας έτσι μεγαλύτερο βάρος στους εκάστοτες χαρακτήρες αλλά και εχθρούς. Τα περιβάλλοντα στα οποία θα βρεθούμε χωρίζονται κάθε φορά από ένα ξεχωριστό θέμα που μας παραπέμπει στην Άγρια Δύση ή σε παλιούς, τεχνολογικά ανεπτυγμένους πολιτισμούς. Τέλος, τα σχέδια ενισχύουν και το περίπλοκα σύστημα φυσικής με το οποίο κάθε κίνησή μας, κάθε χτύπημα έχει σημασία και πρέπει να γίνεται με ακρίβεια. Για παράδειγμα, η πρώτη σπηλιά είναι ένας αρχαίος ναός, αλλά θα βρεθούμε και σε ξερές, σκονισμένες πόλεις, σε ορυχεία νεκρά, σε σπηλιές γεμάτες φωσφορίζοντα δηλητηριώδη μανιτάρια αλλά και ναούς γεμάτους φανατικούς ακόλουθους κάποιας φανταστικής θεότητας. Ο κόσμος είναι πολύ μεγαλύτερος από πριν, και έτσι η Dorothy χρησιμοποιεί σωλήνες για να επιστρέψει στην επιφάνεια ή για να πάει σε προηγούμενες σπηλιές. Τέλος, τα ρομπότ στην βάση μας έχουν την δική τους προσωπικότητα, και κάθε αναβάθμιση ή ιδιότητα φέρει και ένα αστείο ή έξυπνο όνομα που λειτουργεί ως αναφορά σε άλλα παιχνίδια, μουσικά κομμάτια ή μουσικούς.

Κάτι που ίσως παρατηρήσουμε έιναι πως το επίπεδο δυσκολίας έχει υποστεί με την σειρά του αλλαγές. Για αρχή, δεν χάνουμε λεφτά όταν πεθαίνουμε αλλά εξακολουθουμε να χάνουμε κάμποσα ορυκτά. Επίσης, είναι πιο εύκολο να εφοδιαστούμε όσο περιπλανιόμαστε. Οι πηγές νερού δεν τελειώνουν πλέον και ενδέχεται να βρούμε εκρηκτικά σκορπισμένα κατά την διάρκεια της καθόδου μας. Μια σημαντική συμβουλή είναι να μαζέψουμε όλα τα ορυκτά που έχει να μας προσφέρει ένα επίπεδο πριν κατεβούμε στο επόμενο σπήλαιο. Είναι καλύτερο να αναβαθμίσουμε όλον τον εξοπλισμό μας για να έχουμε μια καλύτερη ευκαιρία να επιβιώσουμε παρά να κατέβουμε αδύναμοι. Κάθε αναβάθμιση και ιδιότητα είναι απολύτως χρήσιμη και πολλές φορές θα κλιθούμε να επιδείξουμε τις δεξιότητές μας σε challenges που με την ολοκλήρωσή τους μας δίνουν θησαυρούς, artifacts και γρανάζια. Αν εντοπίσουμε όλα τα συλλεκτικά αντικείμενα τότε μπορούμε να επισκεφτούμε μια ακόμα σπηλιά που είναι αρκετά δύσκολα ακόμα και αν έχουμε «μαξάρει» τον εξοπλισμό μας.

Όπως θα περίμενε κανείς, η απόδοση του SteamWorld Dig 2 στους υπολογιστές είναι αρκετά καλή. Η σειρά SteamWorld έχει παρελθόν στις φορητές κονσόλες οπότε η ανάπτυξη των παιχνιδιών επικεντρώνεται σε αυτό τον τομέα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι ενισχυμένες εκδόσεις για τους υπολογιστές και τις στατικές κονσόλες να έχουν πολύ καλή απόδοση και να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα ούτε να εμποδίζουν το σταθερό gameplay.

To SteamWorld Dig 2 είναι μεγαλύτερο και καλύτερο. Θα χρειαστούμε πάνω από 10 ώρες για να το ολοκληρώσουμε. Παρόλο που η βασική ιδέα και οι μηχανισμοί δεν έχουν αλλάξει τόσο πολύ, θα εντοπίσουμε αρκετές διαφορές και μεγαλύτερη ποικιλία σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι. Θα εξερευνήσουμε με ευχαρίστηση, θα διασκεδάσουμε και θα ευχηθούμε για την συνέχεια αυτού του Franchise. Έτσι κι αλλιώς, δεν αποκλείεται να δούμε και τρίτο τίτλο σε μια ελκυστική σειρά.

Το SteamWorld Dig 2 είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 19,99€.

Ευχαριστούμε την Image & Form για την παροχή του Review Code.

 

 

SteamWorld Dig 2 - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΣΧΕΔΙΟ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΘΕΤΙΚΑ
  • Χειροποίητοι χάρτες και επίπεδα
  • Μεγαλύτερο σε διάρκεια
  • Εντυπωσιακά σχέδια και γραφικά
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Αργή εξέλιξη του Gameplay
  • Εξακολουθεί να υπάρχει το πρόβλημα της περιπλάνησης μετά από απρόσεκτο σκάψιμο
8.5Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0