Counter-Strike : Global Offensive

Όταν το Counter-Strike: Global Offensive έκανε την εμφάνιση του τον Αύγουστο του 2012, οι παίχτες του CS (Counter-Strike) ανά τον κόσμο, δύσκολα πίστεψαν στο game. Έχοντας περάσει 8 χρόνια από το Counter-Strike: Source (δηλαδή πριν το Counter-Strike: Global Offensive) η ιδέα ενός νέου CS δεν φαινόταν βιώσιμη.

Με την προσθήκη του Global Offensive στον κατάλογο των CS, για δικό του καλό ήταν παρόμοιο με το CS:S (Counter-Strike: Source) σε σημείο όπου οι παίχτες το περιέγραφαν ίδιο με το CS:S αλλά με καλύτερα γραφικά. Όμως ο αρχικός ενθουσιασμός δεν άργησε να χαθεί. Οι παίχτες επέστρεψαν και πάλι στο CS:S αλλά και στην 1.6 έκδοση του Counter-Strike που όλοι μας έχουμε λιώσει σε κάποιο Internet Cafe, διότι ένιωθαν πιο άνετα με τα προγενέστερα gameplay.

Όμως, με βάση τα τελευταία στατιστικά του Steam, το Global Offensive είναι πλέον το δεύτερο game με τους περισσότερους παίχτες ημερησίως, καθώς αγγίζουν τους 100.000 κατά μέσο όρο, αριθμός ο οποίος αυξάνεται συνεχώς.

Αν αναρωτιέστε πώς έγινε αυτό, η απάντηση είναι απλή. Από την ημέρα που κυκλοφόρησε το CS:GO (Counter-Strike: Global Offensive) έχουν γίνει περίπου 60 updates, τα οποία περιλαμβάνουν από νέα maps μέχρι αλλαγές βασικών χαρακτηριστικών στο gameplay. Αλλά ας δούμε πώς το Global Offensive έγινε η απόλυτη Counter Strike εμπειρία.

Όταν το CS:GO έκανε την εμφάνισή του, τα competitive χαρακτηριστικά του είχαν σοβαρές ελλείψεις. Αρκετοί παίχτες έβρισκαν competitive matches μέσω του IRC αντί να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες που τους προσέφερε το matchmaking.

Έχοντας επίγνωση του γεγονότος η Valve, τον Οκτώβρη του 2012 ένα νέο «Queue» (γνωστό και από το League of Legends) έκανε την εμφάνιση του. Αυτή η λειτουργία έδωσε την δυνατότητα στους χρήστες να παίξουν με teammates της επιλογής τους πιο εύκολα σε competitive επίπεδο. Το σύστημα αυτό έχει βελτιωθεί αρκετές φορές από το πρώτο update. Το elo ranking system αντικαταστάθηκε από το skill group system σύμφωνα με το οποίο, για να αποκτήσει κάποιο rank ο χρήστης θα πρέπει να κερδίσει 10 competitive matches. Το σύστημα στη συνέχεια ανάλογα με τους αντιπάλους και τα ranks αποφασίζει αν πρέπει να ανέβει, να παραμείνει ή ακόμα και να πέσει από την κατηγορία του skill group system που ανήκει.

[symple_spacing size=»15px»]

Όπλα και διαμόρφωση του κεντρικού μενού

Στις αρχές του 2013 τα όπλα του CS:GO αναμορφώθηκαν ως προς την αίσθηση, τη δύναμη και το recoil σύμφωνα πάντα με τις απαιτήσεις των επαγγελματιών παιχτών. Αυτό επέφερε μια ευχάριστη αλλαγή προς τους χρήστες του CS:GO καθώς όπλα όπως το p90 δεν αποτελούσε κάποια ιδιαίτερη απειλή για παίχτες υψηλού επιπέδου. Έτσι οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν όπλα όπως τα AK-47M4A4M4A1-S και AWP. Δεν ήταν μόνο η αλλαγή στα όπλα αλλά και στο κεντρικό μενού με την διαμόρφωση του να συντελεί σε ένα πιο εύχρηστο μενού, περιλαμβάνοντας και την εύρεση online match με μεγαλύτερη ευκολία.

[symple_spacing size=»15px»]

Time for some Payback

Τον Απρίλιο του 2013, κάνει την εμφάνιση του μια νέα λειτουργία στο CS:GO. Με την πληρωμή ενός αντιτίμου των 2 ευρώ παρείχε την δυνατότητα στους χρήστες την εμφάνιση νέων maps για περιορισμένο χρόνο. Δηλαδή, τόσο καιρό όσο διαρκούσε και η συγκεκριμένη δυνατότητα, το λεγόμενο και operation Payback.

Αυτό βέβαια μπορεί να ακούγεται παράξενο σε όσους δεν ασχολούνται με το game και να δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα. Γιατί να πληρώσει κανείς για να παίξει κάποια maps τα οποία θα είναι για έναν περιορισμένο χρόνο μόνο ενώ θα μπορούσε απλά να κατεβάσει τα νέα maps απο το workshop δωρεάν; Η ιδέα αυτή της Valve είχε ως σκοπό να δώσει την αποκλειστική δυνατότητα στους χρήστες που θα χρησιμοποιούσαν αυτή τη λειτουργία να μπορούν να παίξουν τα maps σε competitive επίπεδο.

Και όπως απεδείχθη το Operation system είχε την ανάλογη επιτυχία και χάρη σε αυτό έκαναν την εμφάνισή τους άλλα 2 Operation system, Bravo και Phoenix. Το εγχείρημα αυτό της Valve βοήθησε ουσιαστικά στην αποβολή του πλέον κλασσικού map του Counter-Strike της dust_2 η οποία στο CS:S ήταν ένα πολυσύχναστο map. Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως ένα συγκεκριμένο ποσό από τα κέρδη από τα Operations Systems διατέθηκε για ένα από τα μεγαλύτερα τουρνουά στην e-sport σκηνή. Στο Dreamhack Winter 2013 που διεξήχθη στη Σουηδία, δόθηκε το ποσό αυτό, που ήταν 250.000 ευρώ και οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο έπαθλο στην CS:GO σκηνή.

[symple_spacing size=»15px»]

The Arms Deal Update

Weapon Case

Όταν το Arms Deal Update πρωτοεμφανίστηκε τον Αύγουστο του 2013, ένα χρόνο μετά την κυκλοφορία του, μερικοί παίχτες ήταν αμφίβολοι για το συγκεκριμένο update. Ενσωματώθηκε το Steam Marketplace στο CS:GO όπως του Team Fortress 2. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα update που ανέβασε την δημοτικότητα του παιχνιδιού, καθώς εκατοντάδες όπλα πωλούνται και αγοράζονται μέσα σε δευτερόλεπτα στο marketplace και δεκάδες κουτιά που ανοίγονται από τους χρήστες πληρώνοντας το αντίτιμο κάθε κλειδιού προς 1,80 ευρώ το καθένα. Τα κουτιά αυτά περιέχουν νέες εμφανίσεις για κάθε όπλο για τους τρομοκράτες και τους αντι-τρομοκράτες καθώς και εμφανίσεις για τα μαχαίρια τους. Οι εμφανίσεις για τα μαχαίρια είναι οι πιο σπάνιες και πιο ακριβές στο marketplace του CS:GO. Οι τιμές μπορούν να φτάσουν έως και τα 300 ευρώ και μιλάμε για κανονικά λεφτά που μπορούν να διαθέσουν οι χρήστες για να αποκτήσουν τις συγκεκριμένες εμφανίσεις. Επιπλέον κυκλοφορούν και αυτοκόλλητα που τοποθετούνται πάνω στα όπλα, όπως και η δυνατότητα να δώσεις ένα δικό σου όνομα στα όπλα σου.

[symple_spacing size=»15px»]

The February Boom

Και η δουλειά της ομάδας του CS:GO δεν τελειώνει εδώ, αφού τον Φεβρουάριο του 2014 ακολούθησε μια σειρά από updates, συμπεριλαμβανομένου και του Operation Phoenix, 2 νέα mapsνέα αυτοκόλλητα και αλλαγές στα όπλα.

Την εμφάνιση του κάνει και ένα νέο όπλο το CZ75-Auto με 24 σφαίρες στο σύνολο αλλά με καλό fire rate και damage που μπορεί και αντικαθιστά το p250. Ειδικεύεται στα eco rounds αφού μπορεί με το κατάλληλο στόχο να σκοτώσει τον αντίπαλο και να εξασφαλίσει το όπλο του.

Εντωμεταξύ, η Overpass και η Cobblestone είναι τα 2 νέα maps που προστέθηκαν στα competitive matches.

Εν κατακλείδι, το CS:GO μπορεί στην αρχή να είχε αρκετές σοβαρές ελλείψεις, πλέον όμως δεν έχει τίποτε να ζηλέψει από αντίστοιχα competitive games όπως League of LegendsDota 2 κλπ. Χάρις στην ομάδα που ασχολείται με το game αλλά και το αντίστοιχο channel στο reddit, που λαμβάνονται υπόψη οι όποιες βελτιώσεις προτείνονται από χρήστες, το CS:GO βελτιώνεται. Τέλος, μην διστάσεις να αναφέρεις οτιδήποτε θεωρείς πως θα βελτιώσει το gameplay όλων μας!

Πηγή

[symple_spacing size=»25px»]