Πριν από μερικές μέρες, είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με παλιούς συναδέρφους και συμμαθητές. Οι συζητήσεις κυμαίνονταν στο κλασσικό μοτίβο του πως είναι η ζωή μας και με τι ασχολούμαστε αυτόν τον καιρό. Φυσικά, δεν μπορούσα με τίποτα να παραλείψω την θέση μου στην παρούσα ιστοσελίδα. Έτσι, η συζήτησή μας έφτασε στον τομέα των βιντεοπαιχνιδιών. Είπαμε για τα αγαπημένα μας παιχνίδια, πως είναι τα πράγματα σήμερα και γενικά τι παιχνίδια περιμένει ο καθένας μας να δοκιμάσει. Ένα από τα αντικείμενα του «debate» ήταν και η Blizzard Entertainment. Με το WarCraft να είναι ξανά στο προσκήνιο λόγω της ομώνυμης ταινίας, αναπολήσαμε όλους εκείνους τους τίτλους που μας κράτησαν ξύπνιους μέχρι τις έξι το πρωί και μας μάθανε τι είναι η γενοκτονία για ένα κομμάτι πανοπλίας. Ωστόσο, με το Diablo να είχε μια «ανώμαλη» κυκλοφορία, το StarCraft 2 να χάνει αργά αλλά σταθερά κόσμο και το TITAN να ακυρώνεται, όλα φαίνονταν καθοδικά για την μητέρα του καλύτερου MMO όλων των εποχών.

Με τον τόπο να φαντάζει χλοερό, η εταιρεία αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την ακύρωση του TITAN και να δημιουργήσει έναν ολοκαίνουργιο τίτλο μετά την δημιουργία του StarCraft το 1998. To εγχείρημα αυτό, απέκτησε το όνομα Overwatch και ήταν ένα έργο το οποίο θα διατηρούσε ένα απλό αλλά ταυτόχρονα δυναμικό gameplay το οποίο θα έβρισκε αντίκρυσμα σε όλους τους παίχτες, κάθε ηλικίας και προτίμησης. Σύμφωνα με τον Michael Morhaime, συνιδρυτή της Blizzard, το Overwatch προορίζεται να «δημιουργήσει την καλύτερη [first-person shooter] εμπειρία η οποία είναι πιο προσβάσιμη σε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό ενώ προσδίδει την δράση και το βάθος που αγαπάνε οι φίλοι των Shooters». Από την ημέρα της ανακοίνωσης μέχρι και σήμερα, το παιχνίδι πέρασε από πολλές εναλλαγές στην φάση της ανάπτυξης με κύριο σημείο αναφοράς τους χαρακτήρες. Όλοι οι ήρωες του Overwatch απεικονίζουν ποικίλες αναπαραστάσεις των φύλων και εθνοτήτων (τις οποίες μπορούμε να διακρίνουμε και από τις διαφορετικές τοποθεσίες) όπως μια δυναμική γυναίκα από την Ρωσία ή έναν εύσωμο εγκληματία από την Αυστραλία.

Το Overwatch πέρασε από πολλές αναθεωρήσεις και αλλαγές στα επίπεδα και τους ήρωες του, ώστε να φτάσει σε αυτό που είναι σήμερα. Με αρκετές Alpha και Beta φάσεις να λαμβάνουν χώρα και πολλούς ενθουσιασμένους ή δυσαρεστημένους παίχτες να περιμένουν την επικείμενη κυκλοφορία, το πρώτο Competitive FPS της Blizzard έφτασε επιτέλους στα ράφια και υπόσχεται σύντομους αγώνες, βασισμένους στην ομαδικότητα και την πραγματοποίηση στόχων. Το απλό gameplay του σε συνδυασμό με τα γραφικά του, που παραπέμπουν σε ταινίες της Pixar, κατόρθωσαν να ανεβάσουν τον πήχη ψηλά και να μας κάνουν να ανυπομονούμε για την απόκτησή του.

Η ιστορία ξεκινάει 30 χρόνια πριν από τα γεγονότα του παιχνιδιού. Η ανθρωπότητα βρισκόταν στο άνθος της Βιομηχανικής Εξέλιξης με την κατασκευή των Omnics, ρομποτικών μονάδων που δημιουργούνταν με σκοπό την οικονομική ανάπτυξη και βελτίωση της καθημερινής μας ζωής. Όλα μοιάζανε όμορφα, όμως από κάτω το σκοτάδι ήδη είχε αρχίσει να απλώνεται. Οι μηχανές στράφηκαν ενάντια στους ανθρώπους και με την καταστροφή να είναι βέβαιη, οι κυβερνήσεις των χωρών ψάχνανε τρόπους για να τις αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά. Έτσι, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να δημιουργήσουν μια οργάνωση με τους καλύτερους πολεμιστές τους. Η οργάνωση ονομάστηκε Overwatch και αποτελούνταν από πέντε άτομα (Reihardt, Torbjorn, Pharah, Jack Morrison [Soldier 76] και Gabriel Reyes [Reaper]). Αρχηγός της ομάδας ήταν ο Reyes με τον Morrison να την κρατάει ενωμένη και σε τάξη. Μετά από εξουθενωτικές μάχες, η Overwatch κατάφερε να φέρει ξανά την Ειρήνη στον κόσμο και να βοηθήσει στις επιδιόρθωση των ζημιών που προκλήθηκαν από τους πολέμους. Οι Omnic και οι άνθρωποι άρχισαν να ζουν μαζί ενώ υπήρχαν και μηχανές που ήταν επανδρωμένες από Gamers όλου του κόσμου με την καλύτερη να είναι η StarCraft Champion, D’Va.

Μετά το τέλος του πολέμου, ο Morrison έγινε ο Strike-Commander της Οργάνωσης ενώ ο Reyes έγινε ο Αρχηγός του Blackwatch, μιας μυστικής υπηρεσίας υπό την αιγίδα της Overwatch. Όλα τα μέλη της οργάνωσης ήταν ήρωες στα μάτια του κόσμου με αμφιβολίες όμως για την γενικότερη φύση της. Φυσικά, η παγκόσμια ειρήνη δεν είναι κάτι που κατορθώνεται τόσο εύκολα, οπότε οι συρράξεις συνεχίζονταν σε διάφορα μέρη του κόσμου. Ο φόβος για τα ρομπότ και η αναταραχή που προκλήθηκε από στοχευμένες εκρήξεις σε εγκαταστάσεις των Omnics προκάλεσαν την δυσαρέσκεια των Ηνωμένων Εθνών με αποτέλεσμα να προχωρήσουν σε έρευνες για την οργάνωση. Οι εσωτερικές διαμάχες όμως μεταξύ των Reyes και Morrison οδήγησαν σε μια μεγάλη μάχη που κατέστρεψε το αρχηγείο της Overwatch, οδήγησε τα μέλη της σε διάσπαση και προκάλεσε τον θάνατο των δύο αρχηγών. Με το μέλλον να δείχνει αβέβαιο, ο κάθε ήρωας ασχολήθηκε με την ζωή του και το μέλλον του μέχρι τουλάχιστον ο κόσμος να τους χρειαστεί ξανά.

Η ιστορία του Overwatch είναι αρκετά μεγάλη και περιεκτική και η Blizzard έχει φροντίσει να μας προετοιμάσει με τα κατάλληλα Comics, Hero Story Trailers και λεπτομέρειες μέσω της επίσημης ιστοσελίδας. Ακόμα και αν δεν μοιάζει αναγκαία, η αφήγηση αυτών των γεγονότων μας βοηθάει να ταυτιστούμε περισσότερο με τον εκάστοτε χαρακτήρα και την προϊστορία του σε τέτοιο βαθμό ώστε να ευχόμαστε να υπάρξει συνέχεια σε μια φαινομενικά καλή υπόθεση.

Αυτό που περιμένουμε να δούμε, είναι αυτό που συναντήσαμε και στην Open Beta. Ένα 6v6 Multiplayer Arena Shooter που επικεντρώνει στην συγκέντρωση, την ικανότητα και την ύπαρξη μιας δυνατής και βιώσιμης ομάδας. Το «άνοιγμα» προς μεγαλύτερο κοινό φαίνεται από την ποικιλία των ικανοτήτων που χρειάζεται ένας παίχτης. Τα Headshots δεν είναι περισσότερο σημαντικά από μια σωστή απόφαση η οποία μπορεί να αλλάξει την έκβαση του αγώνα, ειδικά όταν ο αγώνας στηρίζεται πάνω στις αρχές της Άμυνας και της Επίθεσης. Η αδρεναλίνη συναντά την στρατηγική σκέψη ακόμα και κατά την διάρκεια της προετοιμασίας. Αν βρισκόμαστε στην αμυνόμενη πλευρά, τότε θα πρέπει να πάρουμε εκείνον τον ήρωα που θα μας βολεύει και θα μας βοηθήσει να κρατήσουμε την θέση μας μέχρι το τέλος του γύρου. Αν από την άλλη, είμαστε στην ομάδα επίθεσης, θα πρέπει να δημιουργήσουμε μια ομάδα ικανή να τρυπήσει τις άμυνες των αντιπάλων και να εισχωρήσει στα ενδότερα τους.

Ενώ οι παραπάνω μηχανισμοί φαίνονται γνώριμοι, ενισχύονται από την μοναδικότητα των διαθέσιμων ηρώων. Είναι τόσο μοναδικοί που αν τους βάλουμε σε μια σειρά θα διακρίνουμε πως πέρα από την χαριτωμένη ή εκκεντρική εμφάνιση, υπάρχουν χαρακτηριστικά που τους βάζουν στον ίδιο κόσμο αλλά σε διαφορετικά σημεία του. Ο μόνος παράγοντας όμως δεν είναι τα εμφανισιακά χαρακτηριστικά αλλά και το γεγονός ότι κάθε ένας από αυτούς έχει ξεχωριστές δυνάμεις που καθορίζουν την θέση μας στο πεδίο της μάχης και την συμπεριφορά μας, όχι μόνο απέναντι στους εχθρούς μας αλλά και απέναντι στους συμπαίχτες.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι πως η στήριξη σε έναν καλό παίχτη δεν βοηθάει στο θετικό αποτέλεσμα της κάθε αποστολής. Όλοι οι χαρακτήρες είναι ευάλωτοι μόνοι τους, οπότε το να τρέχουμε στον πυρήνα της αντίπαλης ομάδας και να θεωρούμε πως με μια Ultimate επίθεση θα καταφέρουμε να τους εξαφανίσουμε είναι μια απόφαση που τις περισσότερες φορές, θα έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Μερικά παραδείγματα είναι η Pharah με το Rocket Launcher της και ο Zenyatta με τα Orbs. Οι ρουκέτες είναι μια καλή αρχή για όσους μπαίνουν στο παιχνίδι για πρώτη φορά, μιας και το Splash Damage από την έκρηξη είναι ικανό να αποδυναμώσει αλλά η Ultimate μας αφήνει εκτεθειμένους στον αέρα. Ο Zenyatta, ως καλό Support θα πρέπει να βρίσκεται πίσω από την ομάδα (διότι είναι αρκετά αδύναμος και μπορεί να πεθάνει με μόνο μερικές σφαίρες) και να έχει τα μάτια του 24 ώστε να γεμίζει την ζωή των συμμάχων του χωρίς καθυστέρηση. Οι διαφορετικές ιδιότητες και κλάσεις θα μας οδηγήσουν στο να δοκιμάσουμε τον κάθε ήρωα τουλάχιστον μια φορά. Εκτός αυτών, θα πάρουμε σημαντικές αποφάσεις και για τον τρόπο με τον οποίο θα παίζουμε.

Πέρα από τους εντυπωσιακούς χαρακτήρες, θα βρεθούμε και σε 12 εξίσου όμορφες τοποθεσίες. Μέσα σε αυτές περιλαμβάνεται ο Ilios, ένας χάρτης αφιερωμένος στην Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα στο νησί της Σαντορίνης. Η εξερεύνηση είναι κάτι που ενθαρρύνεται ιδιαίτερα αφού υπάρχουν στρατηγικά σημεία κατάλληλα για την προετοιμασία της άμυνάς μας. Ο Torbjorn, που είναι Engineer και δημιουργεί μικρά Turrets, ή ο Bastion που μεταμορφώνεται σε ένα σταθερό πολυβόλο, χρειάζεται να γνωρίζουν αυτές τις θέσεις ώστε να είναι θανατηφόροι και ταυτόχρονα ασφαλείς. Οι χάρτες είναι φτιαγμένοι έτσι ώστε να υποστηρίζουν κατάλληλα τα αντίστοιχα Game Modes. Δεν υπάρχουν οι λωρίδες και οι θέσεις που θα συναντήσουμε στα MOBA. Αντιθέτως, έχουμε μια ευθυγραμμισμένη πορεία. Στα Payloads θα πρέπει να καταλάβουμε την θέση A και να συνοδέψουμε το όχημα στην θέση Β, όσο προσπαθούμε να επιβιώσουμε από την βροχή των εχθρικών πυρών. Με πιο απλά λόγια, πρέπει να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες μας, τον χαρακτήρα μας και την θέση του πάνω στον χάρτη.

Η ευθυγράμμιση που αναφέρεται εδώ έχει τα αρνητικά και τα θετικά της. Δεν θα χαθούμε ποτέ από τον δρόμο μας. Κάθε σοκάκι, κάθε πόρτα και κάθε δρομάκι θα μας οδηγήσει στον στόχο μας. Πάντα θα υπάρχουν Hotspots στα οποία θα εκτυλίσσεται μια μεγάλη μάχη για υπεροχή. Η διαδρομή μας δυστυχώς, δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Αν η ομάδα μας χάσει 4 παίχτες από μια καλά τοποθετημένη Ultimate, τότε οι πολεμιστές που απέμειναν θα δυσκολευτούν στο να προστατεύσουν την θέση. Αν η θέση αυτή είναι μακριά, η κάλυψη της από το σημείο του Respawn μέχρι εκεί είναι ένας παράγοντας που θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν εξ’αρχής – γι’αυτό υπάρχει και η Symmetra. Τέλος, η έλλειψη εναλλακτικών επιλογών και περισσότερων ξεχωριστών Modes, τείνουν να μειώνουν το γενικότερο εύρος και την εμπειρία μας σε σχέση με άλλα σύγχρονα Multiplayer παιχνίδια. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως γίνεται και γρήγορα βαρετό.

Άξιο αναφοράς είναι ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού. Όπως λέω στο βίντεο παραπάνω (για το οποίο δεν είμαι και ιδιαίτερα περήφανος) και όπως είναι και ήδη γνωστό (χάρη στην γκρίνια μου) το σύστημά μου είναι μεσαίας κατηγορίας. Με μια κάρτα Radeon R9 270 στα 2GB και έναν επεξεργαστή i5 4690 των 3.5GHz καταφέρνω να τρέξω το Overwatch στα 60fps σε ανάλυση 1080p χωρίς προβλήματα. Οι ρυθμίσεις μου έχουν εφαρμοστεί στα High, με τα Epic και Ultra Presets να είναι τα αμέσως μεγαλύτερα. Παρόλα αυτά, η υποβάθμιση των γραφικών δεν υποβαθμίζει την αισθητική έτσι ώστε να διατηρείται ένα κοντινό οπτικό αποτέλεσμα με αυτό που είδαμε στα αντίστοιχα gameplay trailers.

Κάποιες λεπτομέρειες που απωθούν αρκετούς παίχτες από το να προχωρήσουν σε αγορά του τίτλου, είναι η έλλειψη του Competitive Mode. Η Blizzard δήλωσε πως το συγκεκριμένο mode θα εφαρμοστεί προς τα τέλη Ιουνίου μαζί με ένα μεγάλο Update. Μέχρι τότε, θα πρέπει να λαμβάνουμε μέρος σε Quick Plays. Προσωπικά, διασκεδάζω αρκετά στους αγώνες ακόμα και αν δεν υπάρχει κάποιος απώτερος σκοπός εκτός από την απόκτηση παραπάνω Cosmetics για τους χαρακτήρες. Ακόμα και αυτός ο ασήμαντος στόχος με ωθεί στο να συνεχίζω να παίζω ακόμα και αν χάσω στο πρώτο λεπτό. Είναι μια μικρή λεπτομέρεια που μπορεί να μου δώσει λόγο να συνεχίσω ακόμα και αν απογοητευτώ από την πρόοδό μου. Τέτοιες μικρές «πινελιές» αποτελούν μια σύγχρονη προσέγγιση στο περιεχόμενο των Multiplayer παιχνιδιών και είναι και ο λόγος που πολλά από αυτά γνωρίζουν άνθιση (βλέπε League of Legends, Dota 2 και CS:Go ως μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα).

Σαν παίχτες σήμερα, έχουμε μεγάλες προσδοκίες από τα παιχνίδια που κυκλοφορούν. Μπορεί να μην το παραδεχόμαστε αλλά βαθιά μέσα μας υπάρχει μια επιθυμία να δούμε αριστουργήματα του παρελθόντος να παραμένουν αριστουργήματα αλλά με καλύτερα γραφικά. Το Overwatch κυκλοφόρησε σε μια περίοδο που πολλοί τίτλοι έχουν καταφέρει να αποσπάσουν αναρίθμητα βραβεία και θετικές κριτικές και επιχειρεί να κάνει την διαφορά σε ένα είδος που ήδη έχει μεγάλο ανταγωνισμό. Ευτυχώς, λαμβάνουμε ένα παιχνίδι που αφουγκράζεται όλα όσα επιθυμούμε από ένα καλό Arena Shooter και τα ενώνει όλα μαζί προσεκτικά. Δεν είναι το κάτι διαφορετικό και καινοτόμο, ωστόσο καταφέρνει με την απλότητα και τον σχεδιασμό του να μας τραβήξει την προσοχή και να πάρει μια θέση στα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς. Εμείς πάντως θα συνεχίσουμε να παίζουμε μέχρι να κουραστούμε.

Ευχαριστούμε την Blizzard Activision και IGE Group S.A. για την παροχή του Review Code.

Overwatch - PC Review
Ένα ακόμα παιχνίδι της Blizzard που αφήνει θετικές εντυπώσεις και μας προκαλεί να παίζουμε κάθε μέρα έστω και από λίγο.
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΜΟΥΣΙΚΗ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8.5
GAMEPLAY 8
REPLAYABILITY9.5
9Overall Score
Reader Rating: (5 Votes)
9.0