Στην περασμένη Ε3, η Torn Banner Studios γνωστοποίησε για πρώτη φορά την ανάπτυξη του Mirage: Arcane Warfare, ενός διαφορετικό τίτλου της οικογένειας Chivalry: Medieval Warfare. H διαφορά μεταξύ των δύο παιχνιδιών εντοπίζεται στο σύστημα μάχης μιας και το Mirage μας δίνει την δυνατότητα να παλέψουμε όχι μόνο με όπλα αλλά και με μαγικές δυνάμεις σε στυλ ‘χίλιες και μία νύχτες’. Έτσι, ξεφεύγουμε από την μονοτονία των σπαθιών και των τσεκουριών και βλέπουμε πως η μίξη μάχης σώμα-με-σώμα και μαγείας έχουν ως αποτέλεσμα το χάος στο πεδίο της μάχης.

Το Mirage: Arcane Warfare για όσους δεν γνωρίζουν, είναι ένα skill-based multiplayer FPS που αναπτύχθηκε και υποστηρίζεται από την Torn Banner Studios, την εταιρεία πίσω από τα παιχνίδια της σειράς Chivarly και το Nevermine, στο οποίο μπορούμε να διαμελίσουμε τους εχθρούς μας με καταστροφικά ξόρκια και όπλα, σε ένα φανταστικό κόσμο εμπνευσμένο από την Αραβική μυθολογία, τέχνη και αρχιτεκτονική. Θα λάβουμε μάχη σε εξοτικές ερήμους και πλούσια παλάτια και θα πειραματιστούμε με τις κλάσεις και τις ιδιότητες κάθε χαρακτήρα.  Υπάρχουν συνολικά έξι κλάσεις και η κάθε μία έχει τις δικές της ξεχωριστές ιδιότητες, είτε αυτές είναι μαγικές είτε φυσικές.

Με τα στοιχεία του παρελθόντος να συνεχίζουν να υπάρχουν, και μάλιστα έντονα, η Torn Banner Studios επιχειρεί να βελτιώσει το σύστημα μάχης του Chivarly: Medieval Warfare και να το επεκτήνει με νέους τρόπους και προσθήκες. Οι κλάσεις παίζουν σημαντικό ρόλο αφού μας προσφέρουν διαφορετικές επιλογές για το στυλ παιχνιδιού μας και την κάλυψη των αναγκών της ομάδας μας. Είναι επιλογές που συναντούμε και σε άλλα αντίστοιχα παιχνίδια όπως το πρόσφατο Overwatch που κάθε χαρακτήρας παίζει καθοριστικό ρόλο στην έκβαση ενός αγώνα. Με την προσθήκη της μαγείας, το Arcane Warfare θα δοκιμάσει τις ικανότητές μας στην απόκρουση και την επιτυχημένη ανταλλαγή χτυπημάτων. Εδώ φαίνεται και η διαφορά ενός βετεράνου από έναν νέο παίχτη. Οι πιο έμπειροι θα σκεφτούν στρατηγικά και θα περιμένουν την κατάλληλη στιγμή για να χτυπήσουν ενώ οι πιο νέοι παίχτες πέφτουν στην παγίδα και επιτίθενται χωρίς σταματημό. Η καλύτερη λύση για να μην αντιμετωπίζουμε προβλήματα στους αγώνες είναι να εξοικειωθούμε με τους μηχανισμούς και τις αμυντικές στάσεις των χαρακτήρων μέσω του εκπαιδευτικού tutorial.

Ως ένα ομαδικό παιχνίδι, η επιτυχία στο Mirage: Arcane Warfare βασίζεται στην εναρμόνηση των μελών κάθε ομάδας. Είναι καλύτερο να παίξουμε με φίλους μας ή τουλάχιστον να επικοινωνούμε με τους συμπολεμιστές μας ώστε να υποστηρίζουμε τις απαιτήσεις του αγώνα ή για να καλύψουμε την κλάση που απουσιάζει από το roster μας. Για παράδειγμα, ακόμα και στο απλό Deathmatch, θα είναι πιο εύκολο να επιβιώσουμε αν η κλάση μας συνοδεύεται από την κατάλληλη υποστήριξη. Αν διαλέξουμε τον Taurent, μια από τις melee κλάσεις, καλό θα ήταν να συνεργαστούμε με τον Vigilist που μπορεί να μας υποστηρίξει με ένα αμυντικό ξόρκι. Φυσικά, το καλύτερο θα ήταν να πειραματιστούμε και από την μεριά μας ώστε να δούμε πως οι ιδιότητες και οι ιδιαιτερότητες κάθε χαρακτήρα οφελούν τις υπόλοιπες κλάσεις.

Πριν μπω σε κάποιον αγώνα, φρόντισα να περάσω αρκετό χρόνο με τις κλάσεις αυτές και να εξοικειωθώ με τις δυνάμεις τους. Η αλήθεια είναι πως είχα αρκετά χρόνια μακριά από κάποιο Chivarly οπότε έπρεπε να συνιθίσω τις ιδιαιτερότητες του συστήματος μάχης. Για κάποιον νέο παίχτη, η πολυπλοκότητα του παιχνιδιού και ο χρόνος που απαιτείται για να το μάθει πλήρως ίσως τον απομακρύνει από μελλοντικές επισκέψεις. Το Tutorial καλύπτει μόνο μια κλάση με αποτέλεσμα να πρέπει να πάμε στην πράξη χωρίς την θεωρία, δηλαδή να παίζουμε σε αγώνες αν θέλουμε να μάθουμε και τις υπόλοιπες κλάσεις. Μέσα σε όλα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν μας και την παρουσία του Friendly Fire. Εκεί που λέμε πως πάμε να σκοτώσουμε κάποιον αντίπαλο, ο συμπαίχτης μας μπαίνει μπροστά για το kill-steal και τελικά γίνεται ένα μπάχαλο με λάθος χτυπήματα σε λάθος σώματα.

Ένα παράπονο που έχω να εκφράσω για το Arcane Warfare είναι το περιεχόμενό του. Με την κυκλοφορία του τίτλου, έχουμε 27 χάρτες σε έξι διαφορετικά game types. Αρχικά, έχουμε το παραδοσιακό 10v10 Team Deathmatch, το Capture the Flag στο οποίο πρέπει να πάρουμε την σημαία του αντιπάλου μας και να την μεταφέρουμε στην βάση μας και το Point Capture όπου πρέπει να κρατήσουμε ενεργό κάποιο σημείο στον χάρτη ώστε να μαζέψουμε τους απαιτούμενους πόντους γρηγορότερα από την αντίπαλη ομάδα.

Οι επιλογές που μας δίνονται στο matchmaking είναι αρκετά περιορισμένες, γεγονός που θα αποτρέψει πολλούς από ενδεχόμενη αγορά του παιχνιδιού. Τα Ranked Modes απουσιάζουν και η διασκέδασή μας περιορίζεται σε λίστα από Servers με μικρό αριθμό συμμετεχόντων. Δεν είδα ούτε ένα παιχνίδι που να είχε πάνω από 60 άτομα και αυτό γιατί ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων ανέρχεται είτε στους 12 είτε στους 20. Για ένα Competitive multiplayer-only FPS όπως το Mirage, θα προτιμούσα να παίζω σε Server με πάνω από 60 άτομα και να μην μπαίνω στην μέση του αγώνα όπου η μια ομάδα διαλύει την άλλη, και όλοι ξέρουμε πως καταλήγει αυτό – στο να βρισκόμαστε στην ομάδα που χάνει με το παιχνίδι να τελειώνει σε ένα λεπτό. Το πλήθος μπορεί να μην φαίνεται σημαντικός παράγοντας είναι όμως ικανός να καθορίσει πόσο πολύ θα διασκεδάσουμε τον κάθε αγώνα. Όταν οι ομάδες είναι ισορροπημένες και υπάρχει συνεργασία τότε θα είμαστε ευτυχισμένοι. Ωστόσο, για να συμβεί κάτι τέτοιο θα περάσουμε πολλές ώρες ψάχνοντας.

Τα Loot Boxes και Cosmetics που συναντάμε σε άλλα παρόμοια παιχνίδια βρίσκονται και στο Mirage: Arcane Warfare και όχι απαραίτητα με αυτή την μορφή. Μετά το πέρας των αγώνων, λαμβάνουμε διάφορα έπαθλα και ανάμεσα σε αυτά είνα πολλά Cosmetics για τους χαρακτήρες μας καθώς και πόντοι εμπειρίας για το προφίλ μας. Μπορούμε να ντύσουμε τον αγαπημένο μας χαρακτήρα με διαφορετικά όπλα και πανοπλίες και να βάλουμε τα χρώματα με δαφορετικά υποδείγματα. Δυστυχώς όμως, η απουσία των Ranked Modes σημαίνει και απουσία σε Leaderboards και διακριτικά για το προφίλ μας.

Το Mirage: Arcane Warfare αναπτύσσεται με την βοήθεια της Unreal Engine 4. Έχουμε δει μέχρι σήμερα, πως η μηχανή της Epic Games είναι ικανή να δημιουργήσει πανέμορφα παιχνίδια που εντυπωσιάζουν για αρκετά χρόνια. Έτσι και εδώ, η Torn Banner μας φέρνει ένα παιχνίδι με πανέμορφα εφέ και γραφικά που είναι επηρεασμένα από τα MOBA της εποχής μας και τα διάφορα Competitive FPS. Μπορεί να μην υπάρχει ρεαλισμός στους χαρακτήρες και τα μοντέλα τους αλλά μην ξεχνάμε πως μιλάμε για θεματολογία γύρω από Αραβική μυθολογία άρα Τζίνι και μάγους. Η πολυπλοκότητα των γραφικών και των πεδίων μάχης διαφαίνεται και από την απόδοση στο σύστημά μας. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισα ήταν με κάποια ανεξήγητα FPS Drops ακόμα και στο βασικό μενού. Η λύση ήταν απλή καθώς χρειαζόταν να να αλλάξω από Fullscreen Borderless σε Fullscreen. Ευτυχώς, με τις ρυθμίσεις ανάμεσα σε μέτριο και υψηλό, είχα 60fps σταθερά ακόμα και όταν τα ξόρκια ήταν περισσότερα και από τους χαρακτήρες.

Σε γενικές γραμμές, το Mirage: Arcane Warfare αποτελείται από διασκεδαστικά και καλοφτιαγμένο συστήματα με τις διάφορες κλάσεις να τα υποστηρίζουν με την μοναδικότητά τους. Ωστόσο, το παιχνίδι επηρεάζεται αρκετά από τα σύγχρονα Competitive Shooters και τα MOBAs και σε συνδιασμό με το μικρό playerbase, τους μικρής χωριτικότητας servers και την απουσία του Ranked Play, επηρεάζεται αρνητικά η εμπειρία μας.

Προσωπικά, δεν μπορών να το προτείνω στην κατάσταση που είναι. Με περισσότερα game modes, μεγαλύτερους server και παραπάνω περιεχόμενο το Mirage θα καταφέρει πολλά. Στον πηρύνα του, είναι αρκετά διασκεδαστικό και ορισμένες φορές και εθιστικό. Tα θετικά στοιχεία βγαίνουν στην επιφάνεια όταν το έντονο melee cobmat και το skill-based spell combat, αναδεικνύονται με την στρατηγική σκέψη του παίχτη και την σωστή μας τοποθέτηση πάνω στο πεδίο της μάχης. Κάθε κλάση προσφέρει μοναδικές και ενδιαφέρουσες τακτικές με αποτέλεσμα να φτάνουμε σε σημείο να σκεφτόμαστε πριν τον αντίπαλό μας και να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές και απαιτήσεις του εκάστοτε αγώνα. Άλλα όπως είπαμε και παραπάνω, η απουσία διαφόρων βασικών ‘συστατικών’ καθιστά το Mirage: Arcane Warfare ανάξιο προσοχής για την ώρα.

Mirage: Arcane Warfare - PC Review
GAMEPLAY8
ΑΠΟΔΟΣΗ7.5
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟΤΗΤΑ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ8
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ενδιαφέρουσες κλάσεις και χαρακτήρες
  • Όμορφα γραφικά και πεδία μάχης
  • Διασκεδαστικό gameplay
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Περιορισμένο Tutorial και δύσκολο στην εκμάθηση
  • Μικρό playerbase
  • Λίγες επιλογές στο matchmaking
7.5Αρκετά Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0

About The Author

Παίζει βιντεοπαιχνίδια από μικρός και τίποτα δεν τον σταματάει από το να συνεχίσει. Ονειρεύεται μια ζωή γεμάτη φίλους και γραφιστική. Προτιμάει τους υπολογιστές για την ψυχαγωγία του και δεν τα παρατάει τόσο εύκολα. Απολαμβάνει τα καλά και διασκεδαστικά παιχνίδια και δεν του αρέσει η ανούσια επιθετικότητα.

Related Posts