Δεν πέρασαν πολλοί μήνες από την κυκλοφορία του Ultimate Marvel vs. Capcom 3 στο Steam και ήδη έχουμε μια νέα προσθήκη στην ήδη μεγάλη σειρά παιχνιδιών ξύλου. Μετά την ανακοίνωση του Marvel vs. Capcom Infinite από τις ομώνυμες εταιρείες, και μετά από βδομάδες γεμάτες πληροφορίες και νέα trailer, έχουμε επιτέλους στα χέρια μας ένα παιχνίδι ξύλου με νέο περιεχόμενο, νέους μαχητές και ενδεχομένως καλύτερο Online Play. Οι αλλαγές όμως δεν παρατηρούνται μόνο στο τομέα του περιεχομένου αλλά ακόμα και σε συνδιασμό gameplay, γραφικών και ιστορίας. Δεν ξεχνάμε φυσικά, την αμφισβήτηση που δημιούργησε το Street Fighter V στο παρελθόν αλλά και τις ελπίδες που γεννούν τα Dragonball FighterZ και Injustice 2 με όλα όσα έχουν διαβαστεί και ακουστεί μέχρι σήμερα.

Το Marvel Vs. Capcom Infinite είναι ένα νέο κεφάλαιο σε ένα απροσδιόριστο σύμπαν. Οι χαρακτήρες από τα αγαπημένα μας παιχνίδια και κόμιξ, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αντιμετωπίσουν μια νέα απειλή ή απλά για να μετρήσουν τις δυνάμεις τους σε μάχες σώμα-με-σώμα. Ως μια σειρά που φτάνει αρκετά χρόνια πίσω, δύσκολα θα βρεθεί κάποιος που ασχολείται με βιντεοπαιχνίδια και δεν έχει παίξει – ή έστω δει gameplay – με τον Wolverine ενάντια στον Ryu. Οι εν λόγω μάχες γίνονταν πάντα για την ευχαρίστηση του κοινού, χωρίς να υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος στόχος ή θεματικό υπόβαθρο. Το Arcade Mode αποτελούσε ταυτόχρονα και το Story Mode μιας και προς το τέλος αντιμετωπίζαμε πάντα έναν μεγάλο ή δύσκολο αρχηγό και βλέπαμε ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας του επιλεγμένου χαρακτήρα. Αυτή την φορά όμως, το Cast επιστρέφει για να σώσει την Γη και όλες τις αθώες ψυχές από μια σίγουρη καταστροφή.

H πρώτη ανακοίνωση του έκτου παιχνιδιού της σειράς έγινε κατά την διάρκεια του PlayStation Experience event τον Δεκέμβριο του 2016. Η Capcom έχοντας χάσει τα δικαιώματα στις άδειες της Marvel το 2012, δεν ήταν σε θέση να αναπτύξει και να λανσάρει νέα παιχνίδια σε συνεργασία με την Αμερικάνικη εταιρεία. Ωστόσο, μετά την διακοπή παραγωγής παιχνιδιών από την Walt Disney Company και την επαναγορά των αδειών, η σειρά MvC αναγεννήθηκε και επέστρεψε πιο δυνατή από ποτέ. Η ανάπτυξη του Infinite επικεντρώθηκε γύρω από την προσβασιμότητα. Στόχος των δύο εταιρειών ήταν να υπάρχει ευρύτερη προσβασιμότητα από νέους και παλιούς παίχτες με αποτέλεσμα να γίνονται αλλαγές σε βασικούς μηχανισμούς. Επιπλέον, η προσθήκη του Story Mode υπόσχεται περισσότερο Single Player περιεχόμενο, πέραν του Arcade Mode, σε όσους δεν επιθυμούν να ασχοληθούν πιο ανταγωνιστικά.

[SPOILER ALERT] Παρακάτω δίνεται μια περιγραφή της ιστορίας με κομμάτια που ενδέχεται να αποκαλύπτουν μυστικά της ιστορίας

Η ιστορία του Infinite ξεκινάει στο Asgard, το βασίλειο των Odin και Thor, την στιγμή που ο Ultron Sigma, η υπέρτατη μίξη των Ultron και Sigma, έχει εισβάλλει σε αυτό. Έχοντας μετατρέψει όλους τους πολεμιστές σε άμυαλα θηρία και χρησιμοποιώντας έναν ατελείωτο ρομποτικό στρατό, ο Ultron Σ εξασκεί τις δυνάμεις των δύο Πετραδιών της Αιωνιότητας (Infinity Stones) που έχει στην κατοχή του. Παρά την συνεργασία όλων των ηρώων και από τα δύο σύμπαντα, η δύναμή τους δεν είναι αρκετή για να σταματήσουν την λεηλασία και την καταστροφή του βασιλείου.

Ωστόσο, όλα δεν είναι έτσι όπως δείχνουν. Η Lady Death και ο Jedah (Darkstalkers series) συμμαχούν με έναν κοινό στόχο, την επίτευξη ισορροπίας ανάμεσα στην ζωή και τον θάνατο. Στο σύμπαν της Capcom, κανένας δεν πεθαίνει πραγματικά και αυτό είναι κάτι που ενοχλεί τον Jedah, γι’αυτό τον λόγο προτείνει και την συμμαχία. Η πρόταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα να καλούνται οι Thanos και Ultron από την Lady Death με το πρόσχημα της απόλυτης δύναμης και κυριαρχίας σε δύο διαφορετικούς κόσμους. Η Death δίνει την Πέτρα του Διαστήματος στον Thanos και την Πέτρα της Πραγματικότητας στον Ultron για να τους βοηθήσουν στην συγχώνευση των κόσμων. Ο Ultron, εντοπίζοντας τον Σigma στην Abel City (Megaman X Series) του προτείνει μια νέα συμμαχία. Έτσι, προδίδοντας την Death και τον Thanos, ο Σigma ενώνεται με τον Ultron σε ένα ενιαίο σώμα και κατακτούν και τις δύο διαστάσεις.

Τρεις μήνες μετά την συγχώνευση, οι ήρωες των κόσμων προσπαθούν να βρουν μια λύση στο πρόβλημα και να σταματήσουν την εξάπλωση ενός ιού από τον Ultron Sigma. Σε αυτή την προσπάθεια στρατολογούν τον Thanos για να τους βοηθήσει να εντοπίσουν τις υπόλοιπες Πέτρες της Αιωνιότητας. Τέσσερις ομάδες δημιουργούνται για των εντοπισμό των τεσσάρων Πετραδιών και κάθε μία βρίσκεται και σε ένα διαφορετικό σημείο του σύμπαντους – σε διαφορετική χώρα ή ακόμα και διαφορετικό πλανήτη.

Σε μια από τις εισβολές του Ultron στον πύργο των Avengers, η Πέτρα της Πραγματικότητας ραγίζει και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να ξαναχωριστούν τα δύο σύμπαντα παγιδεύοντας τους ήρωες και τους κακούς σε έναν ενιαίο κόσμο.

20170921142957_1

Όπως και με τους παρελθοντικούς τίτλους, έτσι και εδώ θα δούμε πως το Infinite πρόκειται για ένα 2D fighting παιχνίδι στο οποίο οι παίχτες τίθονται αντιμέτωποι με τον υπολογιστή ή άλλους παίχτες. Αυτή την φορά όμως, η πρώτη μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στον τρόπο που σχηματίζονται οι ομάδες. Οι παίχτες έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν δυο διαφορετικούς ήρωες για τις μονομαχίες τους (σε αντίθεση με εκείνες των τριών στο MvC3) ενώ έχουν πρόσβαση και στις δυνάμεις των Πετραδιών. Οι χαρακτήρες και οι περιοχές που θα βρεθούμε παρουσιάζονται με τρισδιάστατα μοντέλα και αρκετές λεπτομέρειες που δεν είχαμε συναντήσει μέχρι σήμερα. Το Gameplay περιορίζεται σε μια δισδιάστατη προοπτική οδηγώντας σε έναν συνδιασμό από 2.5D γραφικού σχεδιασμού.

Το «Assist Fighting System», με το οποίο καλούσαμε έναν χαρακτήρα να μας βοηθήσει στην μάχη με ένα σύντομο combo, αντικαταστάθηκε με το «Active Switch» σύστημα. Με αυτό, μπορούμε να αλλάξουμε τον ενεργό μαχητή μας ακόμα και κατά την διάρκεια κάποιας Ultra επίθεσεις.  Έτσι, οι παίχτες μπορούν να αλλάξουν επιτόπου και οποιαδήποτε στιγμή τον χαρακτήρα τους, ακόμα και αν εξαπολύουν συνδιασμούς επιθέσεων στον αέρα. Αυτό επιτρέπει την δημιουργία δικών μας, αυτοσχέδιων συνδιασμών που έχουν ως αποτέλεσμα συνεχόμενες επιθέσεις κατά των αντιπάλων μας.

Στα πλαίσια της προσβασιμότητας παρατηρούνται αλλαγές και στο πρότυπο των πλήκτρων και εντολών. Τα κουμπιά επιθέσεων αριθμούνται στα τέσσερα με δύο ζευγάρια από ελαφρές και βαριές μπουνιές και κλωτσιές και δύο επιπλέον κουμπιά για την αλλαγή των χαρακτήρων και την ενεργοποίηση των Infinity Stones. To παιχνίδι περιλαμβάνει και ένα σύστημα αυτόματου συνδιασμού με το οποίο ένα κουμπί είναι ικανό να εξαπωλύσει μακροσκελής επιθέσεις εδάφους ή αέρους. Από την άλλη, τα Hyper Combos ενεργοποιούνται με το πάτημα δύο κουμπιών σε αντίθεση με την πολυπλοκότητα των προηγούμενων τίτλων.

Μια ακόμα από τις σημαντικές προσθήκες είναι αυτή των Infinity Stones που προσθέτονται στα Gameplay Mechanics. Κάθε πέτρα μας δίνει πρόσβαση σε μια ξεχωριστή ικανότητα, χρήσιμη για κάθε περίσταση. Κάθε παίχτες επιλέγει μια πέτρα πριν την έναρξη του αγώνα, της οποίας η δύναμη ενεργοποιείται οποιαδήποτε στιγμή το θελήσουμε (αφού έχουμε μαζέψει το απαιτούμενο ποσοστό της μπάρας). Κατά την διάρκεια του Infinity Surge, όπως λέγεται η ενεργοποίηση, μπορούμε να έχουμε το πάνω χέρι στην μάχη για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Το «Infinity Storm» πρόκειται για κάτι παρόμοιο με το X-factor του MvC3 μιας και με την ενεργοποίησή του μας δίνει αρκετά μεγάλη δύναμη και προτερήματα που καθιστούν τους αντιπάλους μας ανύμπορους να αντισταθούν.

20170921135051_1

Μετά από αρκετές ώρες παιχνιδιού, μπορώ να επιβεβαιώσω πως η προσβασιμότητα είναι ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά. Αν νιώθατε στο παρελθόν πως ήταν απαραίτητη η κατοχή ενός Fighting Stick τότε ίσως να χαρείτε να μάθετε πως πλέον, ακόμα και ένα χειριστήριο είναι αρκετό για να νιώσουμε ανταγωνιστικοί. Για παράδειγμα, με το κουμπί του Light Punch μπορούμε να εξαπολύσουμε επιθέσεις τεσσάρων χτυπημάτων που αμα τις συνδιάσουμε κατάλληλα με τις Heavy επιθέσεις θα έχουμε ένα αξιοζήλευτο αποτέλεσμα – ή πιο απλά συνδιασμούς που βλέπουμε σε τουρνουά όπως αυτό του Evo.

Φυσικά, το πρότυπο χειρισμού είναι ίδιο και για τους βετεράνους των fighting games αλλά δίνεται και η επιλογή αλλαγής μέσω των ρυθμίσεων των fighting sticks. Αυτό μπορεί να οδηγεί σε διαφορετικά αποτελέσματα όπως το να γίνεται ο χειρισμός ακόμα πιο εύκολος για τους βετεράνους.

Το σημαντικότερο gameplay mode σε ένα παιχνίδι τέτοιου είδους είναι το Online Vs. Σε αντίθεση με τους προηγούμενους τίτλους, εδώ έχουμε αρκετές βελτιώσεις σε σχέση με εκείνα των Street Fighter V και MvC3. Πιο συγκεκριμένα, ξεκινώντας από το Ranked Vs., οι νέοι παίχτες θα μπορούν να λάβουν μέρος στο Beginner’s League. Εκεί θα μπορούμε να διαγωνιστούμε ενάντια σε άλλους παίχτες της ίδιας κατηγορίας και ικανότητας με εμάς, ενώ μετά από κάποιο Rank δεν θα μπορούμε να ξαναγωνιστούμε στους Beginners. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται πως το σύστημα δεν θα είναι εκμεταλλεύσιμο από βετεράνους, τουλάχιστον όχι για πολύ καιρό μιας και μετά από λίγο, το Beginners League κλειδώνει.

Το Netcode έχει βελτιωθεί αισθητά και κατά την διάρκεια των αγώνων δεν παρατηρήθηκε ιδιαίτερο lag. Φυσικά, αυτό εξαρτάται και από την δική μας σύνδεση. Παρόλα αυτά, η Capcom έχει κάνει όλα όσα χρειάζονται για να διατηρηθεί ένα ποιοτικό gameplay στον τομέα του Online Play. Μην ξεχνάμε πως τα σύγχρονα fighting games απαιτούν και ένα αρκετά καλό netcode για να είναι ευχάριστα στους παίχτες.

Το μεγαλύτερο παράπονό μου μέχρι στιγμής έχει να κάνει με την ποσότητα των διαθέσιμων χαρακτήρων. Σε σχέση με το Ultimate Marvel vs Capcom 3 που έστρωσε το δρόμο για το…άπειρο, το Infinite έχει λιγότερους χαρακτήρες απ’ότι θα θέλαμε με ορισμένους από αυτούς να έρχονται ως πακέτα DLC. Από την μεριά της Marvel μπορούμε να επιλέξουμε χαρακτήρες όπως τους :

  • Captain America
  • Captain Marvel
  • Doctor Strange
  • Dormammu
  • Gamora
  • Ghost Rider
  • Hawkeye
  • Hulk
  • Iron Man
  • Nova
  • Rocket Raccoon
  • Spider-Man
  • Thanos
  • Thor
  • Ultron

Ενώ από την άλλη έχουμε τους χαρακτήρες της Capcom:

  • Arthur
  • Chris Redfield
  • Chun-Li
  • Dante
  • Firebrand
  • Frank West
  • Jedah Dohma
  • Mega Man X
  • Mike Haggar
  • Morrigan Aensland
  • Nemesis
  • Nathan Spencer
  • Ryu
  • Strider Hiryu
  • Zero

Συνολικά αριθμούνται 30 χαρακτήρες και όπως θα είδατε από την λίστα παραπάνω λείπουν πολλοί από αυτούς που αγαπήσαμε στο παραλθόν όπως οι Wolverine, Deadpool, Doctor Doom, Wesker και Akuma.

Πριν από την κυκλοφορία του παιχνιδιού, η Capcom δημοσίευσε μερικά trailer με τους DLC ήρωες που αναμένεται να κυκλοφορήσουν μέσα στην χρονιά όπως τους Monster Hunter και Black Panther. Με μια πρώτη ματιά, οι DLC Fighters φαίνεται να αξίζουν τα λεφτά τους αλλά αναδεικνύουν και ένα πρόβλημα που παρατηρείται με την σύγχρονη αγορά. Το παραπάνω περιεχόμενο κλειδώνεται πίσω από επιπλέον πληρωμές, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με την τακτική του παρελθόντος. Όσοι από εμάς θυμούνται, για να ξεκλειδώσουμε έναν νέο χαρακτήρα σε ένα fighting game έπρεπε να βάλουμε το επίπεδο δυσκολίας στο μέγιστο και να ολοκληρώσουμε κάποια κρυφά απαιτούμενα ή να παίξουμε με συγκεκριμένους χαρακτήρες σε συγκεκριμένες μάχες. Με πιο απλά λόγια, το μόνο που χρειαζόταν να κάνουμε ήταν να παίξουμε το παιχνίδι.

Σε αυτό το σημείο, ελπίζουμε οι DLC χαρακτήρες να γίνουν διαθέσιμοι σε όλους τους παίχτες, έστω και με τον τρόπο που μοιράζονται στο Street Fighter V, δηλαδή μέσω κάποιου in-game currency με το οποίο μπορούμε να τους ξεκλειδώσουμε.

Η απόδοση του MvC: Infinite είναι ένα από τα θετικά στοιχεία του. Σε ένα σύστημα μέτριας δύναμης, όπως αυτό που χρησιμοποιήθηκε για την διεξαγωγή του παρόντος review, το παιχνίδι απέδωσε στις μέγιστες δυνατότητες του. Καθόλη την διάρκεια του gameplay είχαμε σταθερά καρέ των 60fps χωρίς κολλήματα και ιδιαίτερα προβλήματα. Οι ρυθμίσεις είχαν τεθεί στο μέγιστο και ακόμα και τότε δεν παρατηρήθηκε κάτι αξιοσημείωτο. Μόνο μια στιγμή, κατά την διάρκεια ενός cutscene στο Story Mode, ενώ ο ήχος ακολουθούσε τα γεγονότα, τα στιγμιότυπα πάγωναν με αποτέλεσμα να χάνουμε την δράση μέχρι την στιγμή της μάχης με το CPU. Να σημειωθεί επίσης, ότι από την ημέρα κυκλοφορίας μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει κάποια ενημέρωση στον τίτλο.

Σε γενικές γραμμές, το Marvel vs. Capcom Infinite είναι μια αξιόλογη προσθήκη στην σειρά παιχνιδιών ξύλου η οποία όμως υποφέρει από την «αρρώστια» των DLC μοντέλων πληρωμής και από μικρότερο roster σε σχέση με αυτό που αξίζει σε ένα παιχνίδι του είδους του. Σίγουρα, η ποικιλία και η ποσότητα των χαρακτήρων θα αυξηθεί σταδιακά αλλά ίσως να πρέπει να «αναστενάξει» το πορτοφόλι μας προκειμένου να αποκτήσουμε πρόσβαση σε αυτούς. Και πρόκειται για ένα σοβαρό δίλημμα δεδομένου ότι ο χειρισμός έχει βελτιωθεί αισθητά και πλέον το Marvel vs Capcom είναι προσβάσιμο και από παίχτες που μπαίνουν πρώτη φορά στον κόσμο των παιχνιδιών ξύλου.

Το Marvel Vs. Capcom Infinite είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 49,99€.

Ευχαριστούμε την Capcom και την CD Media για την παροχή του Review Code.

Marvel vs. Capcom Infinite - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY8
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ8
ΑΠΟΔΟΣΗ9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7
7.5Αρκετά καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0