Η Logitech είναι μια εταιρία γνωστή ανέκαθεν για τα περιφερειακά της, από ποντίκια και πληκτρολόγια μέχρι joysticks, game controllers και τιμονιέρες. Ένα από τα προϊόντα της Logitech είναι το σετ τιμόνι-πετάλια με όνομα Driving Force GT. H Driving Force GT κυκλοφόρησε το 2007 σε συνεργασία με τους σχεδιαστές του Gran Turismo και την Polyphony Digital ως το επίσημο τιμόνι του Gran Turismo 5: Prologue, και αργότερα του Gran Turismo 5. H συμβατότητα της τιμονιέρας είναι για πλατφόρμες PS2, PS3 και PC. Μπορείτε να βρείτε την Driving Force GT με 130-150 ευρώ στις Ελληνικές αγορές.

Χαρακτηριστικά:

Ανοίγοντας το όμορφο πράσινο και μαύρο κουτί της συσκευασίας ξετυλίχτηκε μπροστά η μαύρη πλαστική βάση του τιμονιού, τα πετάλια και ο αντάπτορας τους και ένα jack για την εξωτερική παροχή ρεύματος της συσκευής. Η βάση είναι φτιαγμένη από πλαστικό και φέρει δύο μοχλούς-βίδες για την σταθεροποίηση της συσκευής σε διάφορες επιφάνειες. Οι μοχλοί είναι ρυθμιζόμενοι και μπορούν να κρατήσουν σταθερό το τιμόνι τόσο σε γυαλί όσο και σε ξύλινες και πλαστικές επιφάνειες. Το ίδιο το τιμόνι έχει διάμετρο 27 εκατοστά, όσο περίπου και ένα πραγματικό. Υπάρχει επένδυση από λάστιχο στις άκρες κάτι που προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση μεταξύ συσκευής και παλάμης, με αποτέλεσμα να περιορίζονται τα «ατυχήματα».

Συνολικά η Driving Force GT έχει 22 κουμπιά, υπερ-αρκετά ακόμα και για τον ποιό απαιτητικό χρήστη. Στην πρόσοψη έχουμε τα κλασσικά κουμπιά του Playstation, ένα D-PAD, τα πλήκτρα L και R καθώς και ένα πλήκτρο +, – και το κλασσικά Start – Select – PS. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν άλλα δύο κουμπιά που θυμίζουν πλήκτρα για αλάρμ στα αυτοκίνητα. Το κακό εδώ πέρα είναι ότι είναι απλά κουμπιά, θα ήταν ωραία η προσθήκη δύο μοχλών για ευκολότερη πρόσβαση και αισθητικό αποτέλεσμα. Στην άκρη της βάσης υπάρχει το λεβιέ ταχυτήτων. Ένα απλό sequential shifter με επιλογές συν και πλην, τίποτα ιδιαίτερο εδώ. Ένα κλασσικό λεβιέ τύπου H-Shifter με έξι ταχύτητες θα ήταν μια λογική προσθήκη για μια τόσο ποιοτική τιμονιέρα. To τιμόνι μας δίνει ελευθερία περιστροφής 900 μοιρών συνολικά, αυτό είναι δυόμιση φορές από την μια πλευρά προς την άλλη, όπως και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

 To μεγαλύτερο μειονέκτημα όμως είναι τα πετάλια. Εξολοκλήρου φτιαγμένα από πλαστικό και χωρίς να υπάρχει πετάλι συμπλέκτη, με παροτρύνουν σε μια «φτηνή» κατασκευή. Με την παραμικρή πίεση τα πετάλια πιέζονται μέχρι το τέρμα, κάτι που καθιστά δύσκολη την συντήρηση της ταχύτητας του αυτοκινήτου σε μια απαιτητική στροφή ή την χρήση τεχνικών όπως το heel-and-toe για μεγαλύτερες αποδόσεις. Επίσης, τα πετάλια είναι δύσκολο να μείνουν σταθερά στο έδαφος και θα βρεθείτε να τα χάνεται κάτω από τα πόδια σας αρκετές φορές, εκτός και αν καταφέρετε να τα σταθεροποιήσεται σε κάποιο έπιπλο ή μοκέτα.

Η πίσω όψη της Logitech Driving Force GT


Απόδοση:

Αφού βίδωσα την Logitech Driving Force GT στο γραφείο μου και εγκατέστησα τους drivers, άνοιξα το Live For Speed. Το LFS είναι ένα Racing Simulator γνωστό για την ποιότητα των physics και της ακριβής απόδοσης ανάδρασης στις τιμονιέρες. Το παιχνίδι αναγνώρισε κατευθείαν την συσκευή, και το μόνο που χρειάστηκε να κάνω εγώ είναι να ρυθμίσω τις εντολές στα διάφορα κουμπιά και στους μοχλούς του τιμονιού. Μέσα στα πρώτα είκοσι λεπτά έβλεπα πως τα lap times μου όλο και βελτιωνόντουσαν. Πλέον έμπαινα στις στροφές με μεγαλύτερη ταχύτητα και χρησιμοποιούσα τα φρένα πιο αποτελεσματικά χωρίς πλέον να ζεσταίνονται τόσο τα ελαστικά μου και να χρειάζεται να πηγαίνω στα pits κάθε 5 γύρους.

H ανάδραση(feedback) του τιμονιού είναι δυνατή και ευχάριστη. Το τιμόνι αντιδράει πολύ όμορφα στο περιβάλλον της κάθε πίστας που τρέχετε, για παράδειγμα με το που έφυγα εκτός δρόμου ένιωσα ένα δυνατό «χτύπημα» όπως θα γινόταν στην πραγματικότητα. Το ίδιο ισχύει και για κάθε φορά που είτε τράκαρα είτε πέρναγα πάνω από κάποιο speed-bump στον δρόμο. Χαρακτηριστική είναι και η τάση του τιμονιού να επαναφέρεται στο κέντρο στις ευθείες αλλά βεβαίως κάτι τέτοιο δεν ισχύει και στις στροφές. Εκεί θα βρεθείτε να παλεύεται να κρατήσετε το αυτοκίνητο σας στον δρόμο, εκτός και αν είσαστε της Drift σχολής και σας αρέσει να «πηγαίνετε με το πλάι».  Η σχεδίαση του της συσκευής, που θυμίζει σε αγωνιστικό τιμόνι της MOMO δεν κουράζει καθόλου τα χέρια. Η ελαστική μεμβράνη που περιβάλει τα σημεία επαφής του τιμονιού με το χέρι είναι πολύ βολική και συμβάλει στην ακριβείς μεταφορά της κάθε κίνησης σας στην οθόνη.

Όπως έχω αναφέρει και πιο πάνω, τα αρνητικά είναι δύο. Αρχικά τα paddle κουμπάκια στην πίσω μεριά. Βρήκα ολίγον τι δύσκολο να πατήσω τα μικροσκοπικά κουμπιά καθώς ήμουν σε δύσκολες απανωτές στροφές με τα χέρια μου να πηγαίνουν συνέχεια δεξιά-αριστερά. Το δεύτερο αρνητικό είναι βεβαίως τα πετάλια. Προσφέρουν δυστυχώς άπειρο-ελάχιστη αντίσταση και δεν θυμίζουν σε κανονική περίπτωση πετάλια πραγματικού αυτοκινήτου, πόσο μάλλον ενός αγωνιστικού. Βεβαίως ο «πατεντιάρης Έλληνας»  δεν θα μπορούσε να μην βρει την λύση. Προσωπικά σφήνωσα ένα μικρό μπαλάκι, ξέρετε αυτά που έχουν στα φαρμακεία και καλά για χαλάρωση, ανάμεσα στο πετάλι και την βάση του και βρήκα την υγεία μου. Το φρένο γίνεται όλο και πιο σκληρό όσο το πατάω πλέον, όπως γίνεται και σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο.

Συνοπτικά, η Logitech Driving Force GT είναι μια budget τιμονιέρα που καταφέρνει και δίνει πιο πολλά απ’ ότι πληρώνουμε. Ένας αντάξιος και οικονομικότερος αντίπαλος της πλέον παροπλισμένης Logitech G25 που δεν θα απογοητεύσει, ένα περιφερειακό που επάξια κερδίζει το 8/10 . Αν όμως είσαστε ένας σκληροπυρηνικός Racing simulator fan και το αντέχει η τσέπη σας, μάλλον θα χρειαστεί να κοιτάξετε στην Logitech G27 που κυμαίνετε στα 300 ευρώ.

 

8/10