Τους τελευταίους μήνες, για να μην πω τα τελευταία χρόνια, η Bandai Namco Entertainment μας έχει συνιθίσει με την έκδοση τίτλων σε υπολογιστές και κονσόλες που δεν συναντούν τα «απαιτούμενα» για να μπορούν να χαρακτηριστούν ΑΑΑ παιχνίδια αλλά παραμένουν μικρά διαμαντάκι στην συλλογή μας. Άλλωτε, αυτοί οι τίτλοι μένουν και αραχνιάζουν σε κάποια γωνιά, αν μιλάμε για φυσικά αντίγραφα, ή χάνονται μέσα στον κυκεώνα των παιχνιδιών στον Steam λογαριασμό μας. Υπάρχουν όμως, και εκείνα που θα μας γοητεύσουν με μια πρώτη ματιά αλλά δεν θα είναι αρκετά για να μας κρατήσουν ψυχαγωγημένους μέχρι το τέλος.

Πριν από μερικούς μήνες, η Ιαπωνική εταιρεία μας προμήθευσε με έναν κωδικό για το Impact Winter. Δυστυχώς, δεν είχαμε βρει τον απαραίτητο χρόνο για να ασχοληθούμε με το παιχνίδι αλλά πάντα βρισκόταν στο ραντάρ μας. Έτσι, μετά από κάμποσο καιρό, και αρκετά βράδια ασχολίας, είμαστε σε θέση να σχολιάσουμε το Survival Simulator και να δούμε αν αξίζει την προσοχή μας. Τι είναι όμως το Impact Winter;

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο Εξαναγκασμένος Χειμώνας, είναι ένα φαινόμενο που μπορεί να προκληθεί με την πτώση μετεωρίτη σε έδαφος ή μεγάλη μάζα νερού. Η πτώση του υπολογίζεται πως θα εκτόξευε μεγάλες ποσότητες σκόνης, αερίων και στάχτης που θα κάλυπτε την ατμόσφαιρα της Γης. Οι ακτίνες του ήλιου δεν θα έφταναν στην επιφάνεια του πλανήτη με αποτέλεσμα να έχουμε την πρόκληση ενός μακροχρόνιου χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες. Κάτι τέτοιο θα οδηγούσε στην εξάλειψη της ζωής.

Η υπόθεση του Impact Winter «πατάει» πάνω σε αυτό το θεώρημα και σχεδιάζει το τοπίο και τον στόχο του χαρακτήρα μας. Οχτώ χρόνια μετά την πτώση ενός μετεωρίτη στην επιφάνεια της Γης, ο πλανήτης καλύφθηκε από ένα μεγάλο στρώμα πάγου και χιονιού. Ο Jacob Solomon, ο αρχηγός μιας ομάδας επιζήσαντων που βρήκαν καταφύγιο σε μια εκκλησία, έχει ως σκοπό να οδηγήσει τον εαυτό του και τους υπόλοιπους σε πιο ασφαλή εδάφη. Σε 30 μέρες, η βοήθεια καταφθάνει…

Με μια πρώτη ματιά, η υπόθεση του Impact Winter φαίνεται ενδιαφέρουσα. Σίγουρα μοιάζει με σενάριο από ταινία επιστημονικής φαντασίας ή καταστροφολογίας όπως το The Day After Tomorrow και το 2012. Καμία εταιρεία όμως, δεν επιχείρησε πρόσφατα να δοκιμάσει την συνταγή του χειμώνα ως απειλητικού παράγοντα στην επιβίωση – πέρα από το Don’t Starve. Ξεκινώντας το παιχνίδι, αυτό που γίνεται κατανοητό είναι πως κύριος σκοπός μας είναι η επιβίωση και η εξερεύνηση. Για κάθε επιζών, μαζί με τον πρωταγωνιστή,  πρέπει να είμαστε προσεκτικοί διότι μπορεί να πεθάνουν ή να φύγουν από την ομάδα ανάλογα τα επίπεδα ασφαλείας. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να έχουμε τον νου μας στην υγεία, την ενέργεια, την πείνα, την θερμοκρασία και την δίψα του καθενός. Κρατώντας το ηθικό ακμαίο και τις συνθήκες κατάλληλες, τότε θα δούμε πως δεν χρειάζεται να ανησυχούμε για τους συμμάχους μας αλλά για τους κινδύνους εκεί έξω.

Οι κατασκηνωτές έχουν διαφορετικές ικανότητες και δημιουργικές ιδιότητες που μπορούν να μας βοηθήσουν στον σκοπό μας. Προμηθεύοντας τα κατάλληλα υλικά μπορούμε να αξιοποιήσουμε συνταγές για φαγητά και μηχανές που θα αποτελέσουν σημαντικές προσθήκες στην τσάντα μας. Κάθε ένας από τους χαρακτήρες έχουν και διαφορετικά questlines και η ολοκλήρωσή τους βοηθάει στην μείωση των ημερών μέχρι την διάσωση. Οι περισσότερες δοκιμασίες θα γίνονται μέσα στον παγωμένο κόσμο ο οποίος φαίνεται κενός, ένα κέλυφος από αυτό που ήταν παλιά. Θα περπατήσουμε πάνω σε θαμένα κτήρια, κατεστραμμένα πάρκα, ωκεανούς, αεροδρόμια και διαλυμμένες πόλεις. Θα ζήσουμε τον τρόμο της μοναξιάς και του άγνωστου ενώ αναζητούμε την ελπίδα σε μια αφιλέξενη, πλέον, Γη. Το ταξίδι αυτό θα είναι μεγάλο μιας και δεν υπάρχει η δυνατότητα για «Fast Travel» με αποτέλεσμα να χρειάζεται να προγραμματίσουμε την διαδρομή μας και όλα τα εφόδια που ενδέχεται να χρειαστούμε.

Ο χρόνος και τα εφόδια που έχουμε στην διάθεσή μας δεν είναι αρκετά για να μας βοηθήσουν στην ολοκλήρωση όλων των Quests. Έτσι, θα πρέπει να προγραμματίσουμε τις κινήσεις μας για να μπορούμε να είμαστε όσο πιο αποτελεσματικοί γίνεται, όχι μόνο για εμάς αλλά και για αυτούς που βασίζονται επάνω μας. Η απόφαση του τι θα μαζέψουμε και τι θα χρησιμοποιήσουμε ενισχύουν την ήδη υπάρχουσα πίεση που ασκεί το παιχνίδι στον χαρακτήρα μας. H ποσότητά τους είναι αρκετή για να μας κάνει να σκεφτόμαστε αν κάτι το έχουμε όντως ανάγκη ή απλά μας αρέσει να γεμίζουμε τον χώρο μας με αντικείμενα που μπορεί να μας χρειαστούν στην πορεία. Με λίγα λόγια, χρειάζεται να είμαστε σίγουροι για τις κινήσεις και τις απαιτήσεις μας.

Τα παραπάνω στοιχεία μπορεί να μας εντυπωσιάζουν αλλά επιβαρύνονται από προβλήματα στην τεχνική απόδοση και στην αξιοποίηση του χειρισμού. Αυτό που αντιλαμβανόμαστε αμέσως είναι πως το Impact Winter δεν σχεδιάστηκε με γνώμονα το ποντίκι και το πληκτρολόγιο αλλά τα Xbox Controllers. Στο βασικό build κυκλοφορίας, τα προβλήματα ήταν αρκετά με πιο σημαντικά αυτά της απόδοσης. Καθόλη την διάρκεια του gameplay παρατηρήθηκαν προβλήματα με τα textures, το collision και τους χρόνους φόρτωσης. Επιπλέον, όσο βρισκόμαστε στα μενού, το παιχνίδι προχωράει κανονικά αυξάνοντας τον κίνδυνο επίθεσης και την μείωση του διαθέσιμου χρόνου.

Όσον αφορά τον χειρισμό, η υποστήριξη ποντικιού προσθέθηκε αργότερα με την αντίστοιχη ενημέρωση αλλά δεν ήταν αρκετό για να φτιάξει κάτι που είναι ήδη χαλασμένο. Ακόμα και με το ποντίκι, η επιλογή αντικειμένων και στοιχείων του UI είναι ακόμα αρκετά δύσκολη διότι δεν υπάρχει η απαραίτητη ακρίβεια στις επιλογές. Πολλές είναι οι φορές που θα πατάμε πάνω σε ένα αντικείμενο και δεν θα το επιλέγουμε ή δεν θα μπορούμε να το σηκώσουμε την στιγμή που θα παλεύουμε με τον περιορισμό των UI elements. Αλλά ακόμα και με χειριστήριο, τα προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν. Κυριότερο από αυτά είναι το input delay και δυσκολία χειρισμού του χαρακτήρα μιας και κάνουμε λόγο για ένα Isometric Adventure RPG.

Τέλος, ορισμένα από τα προβλήματα επιδρούσαν αρνητικά στην συνολική διασκέδαση. Η επιστροφή μας στην βάση ή η έναρξη της εξερεύνησης απαιτούσε οθόνες φόρτωσης μεγάλης διάρκειας που ήταν ικανές να οδηγήσουν σε crashes και κολλήματα. Η μείωση αυτών των οθονών επήλθε με την αντίστοιχη ενημέρωση, αλλά δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει τα κολλήματα και τα pop-in που παρατηρήθηκαν στον κόσμο του Void. Φαντάζουν μικρά θεματάκια αλλά μπορεί να καταστούν ενοχλητικά όσο περισσότερο παίζουμε το παιχνίδι. Πάντως, η ομάδα ανάπτυξης θα συνεχίσει να φέρνει ενημερώσεις στο παιχνίδι της ώστε να το καταστήσει ένα ολοκληρωμένο προιόν με όσο πιο λίγα λάθη γίνονται. Ωστόσο, δεν είναι κάτι τελείως θετικό μιας και αυτό μας λέει πολλά για την κατάσταση του παιχνιδιού κατά την διάρκεια της κανονικής του κυκλοφορίας.

Το Impact Winter είναι ένα πιστό παιχνίδι στο είδος των Survival Games. Ένας τίτλος που βάζει τους παίχτες σε αρκετές δοκιμασίες μέσα σε έναν κόσμο με ελάχιστους πόρους και σημαντικές αποφάσεις που κρίνουν το μέλλον όλων των ηρώων. H επιβίωση μας είναι μια μακροχρόνια διαδικασία που θα μας φαίνεται ατελείωτη και αυτό θα αποτυπώνεται και πάνω στους χαρακτήρες με την συμπεριφορά αλλά και τα διάφορα συμπτώματά τους. Αλλά δυστυχώς, όσο ενδιαφέρον να φαίνεται το σενάριο και η διήγησή του μέσω του gameplay, οι τεχνικές δυσκολίες και οι διάφορες ατέλειες στην μετάφραση και στα διάφορα στοιχεία αφαιρούν πολλά από την συνολική διασκέδαση και ψυχαγωγία.

Μπορείτε να βρείτε το Impact Winter στο Steam στην τιμή των 19,99€.

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Entertainment για την παροχή του Review Code.

Impact Winter - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8
GAMEPLAY6.5
ΓΡΑΦΙΚΑ7
ΑΠΟΔΟΣΗ5
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ5.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ6.5
6Μέτριο
Reader Rating: (0 Votes)
0.0