Και ναι λοιπον ένα απο τα καλύτερα νέα στον χώρο των GPUs ήρθε σήμερα απο τον Robert Hallock της AMD.

 

Για όλους εσάς που απορείτε τι σημαίνει όλο αυτό: Μέχρι και σήμερα τα διάφορα SLI/Crossfire configurations χρησιμοποιούν την μέγιστη μνήμη που μπορεί να προσφέρει η μια από τις 2 κάρτες. Για παράδειγμα πολλοί μπορεί να θεωρήσουν ότι 2x 4GB κάρτες σε Crossfire σημαίνει ότι παρέχουν 8GB μνήμης έτοιμη για χρήση. Αυτό μέχρι τώρα είναι λάθος και ισχύει και για τις Dual GPU κάρτες. Ουσιαστικά η μνήμη της πρώτης κάρτας κάνει «mirror» την άλλη με αποτέλεσμα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο η μισή διαθέσιμη μνήμη από αυτόν τον συνδυασμό

3waycrossfire[1]

Αυτό με λίγα λόγια θα αλλάξει με την νέα έκδοση του Mantle όπως μας ενημερώνει ο Robert Hallock. Ουσιαστικά οι κάρτες πλέον θα μπορούν να προσθέσουν τις μνήμες τους και ως αποτέλεσμα να έχουμε μεγαλύτερο VRAM pool σε CrossfireX setups.

Αυτό είναι κάτι που ταλαιπωρεί πάρα πολλά χρόνια την PC Gaming κοινότητα και είναι ένα πανέμορφο νέο για εμάς τους ενθουσιώδεις PC builders. Μια παρόμοια λειτουργία φαίνεται ότι μπορεί να έρθει και με τα μελλοντικά DirectX 12 και OpenGLNext.

Πρέπει σε αυτό το σημείο να αναφέρω ότι αυτές οι αλλαγές είναι δυνατές για τον απλούστατο λόγο ότι αυτά τα APIs έχουν πρόσβαση πιο κοντά στο «μέταλλο» των GPUs («Coding closer to the metal»). Αυτό ταυτόχρονα σημαίνει πως η συγκεκριμένη τεχνολογία δεν θα δουλέψει δια μαγείας σε όλους τους τίτλους, άλλα μόνο εφόσον αποφασίσει το κάθε studio να δουλέψει με ένα τέτοιο API.