Οι περισσότεροι από εμάς έχουν γνωρίσει τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, και έχουν μεγαλώσει με το είδος των 3D Platformers. Όλοι μάθαμε τέτοια παιχνίδια, όλοι τα είχαμε στο σπίτι κάποιου φίλους μας ή σε κάποιο βιντεάκι, και σίγουρα παίξαμε ατελείωτες ώρες προσπαθώντας να μαζέψουμε αντικείμενα και συλλεκτικά στοιχεία. Είναι ένα genre που πάντα θα είναι αγαπητό από τον κόσμο, είτε από μικρούς είτε από μεγάλους. Ένα από τα πιο πρόσφατα και πιο αγαπητά παιχνίδια της περασμένης χρονιάς ήταν και το Super Mario Odyssey, το Platformer της Nintendo που κανείς δεν περίμενε πως θα αποσπάσει βραβεία και θα αποτελέσει ένα από τα προτεινόμενα «Game of the Year» της προηγούμενης χρονιάς. Εκτός αυτού όμως, είδαμε και παιχνίδια όπως το Yooka & Laylee που βρισκόταν αρκετά χρόνια υπό ανάπτυξη και τελικά κυκλοφόρησε στους υπολογιστές μαζί με τις κονσόλες νέας γενιάς. Αυτό που βλέπουμε λοιπόν, είναι οτι μικρές και μεγάλες εταιρείες προσπαθούν να αναβιώσουν το είδος των 3D Platformers, γεγονός που κατορθώνεται με μεγάλη επιτυχία.

Σε αυτό λοιπόν το είδος, έρχεται να προστεθεί το A Hat In Time από την Gears for Breakfast. Η αρχική ιδέα για τον τίτλο προήρθε από τον Jonas Kaerlev, έναν ανερχόμενο σχεδιαστή που έδωσε πνοή στο έργο αυτό με αφορμή την έλλειψη καλών 3D Platformers, ειδικά από την μεριά της Nintendo. Το παιχνίδι του, που έγινε γνωστό από το αντίστοιχο Kickstarter Campaign των $30,000 – όπου το ποσό συμπληρώθηκε επιτυχώς και έφτασε τα $296,360 – έβαλε πλώρη προς την επιτυχία και αυτό φαίνεται όχι μόνο από τις πωλήσεις του αλλά και την προσοχή που του δίνεται από τον τύπο και τους παίχτες σε όλο τον κόσμο. Η ανάπτυξη του A Hat in Time ξεκίνησει τον Αύγουστο του 2012, και ο Kaerlev ήταν ο μόνος σχεδιαστής πάνω στο παιχνίδι. Κατά την διάρκεια της ανάπτυξης όμως, η ομάδα του μεγάλωσε στην σημερινή Gears for Breakfast, μια ομάδα αποτελούμενη κυρίως από εθελοντές.

Η ιστορία του A Hat in Time είναι σχετικά απλή, και κάποιος που θα μπει για πρώτη φορά ίσως αποθαρρυνθεί. Μην ξεχνάμε πως σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για ένα platformer που σκοπός του είναι να περάσουμε όμορφα, να διασκεδάσουμε, και να χαρούμε την όλη καλοστημένη εμπειρία. Η πρωταγωνίστρια, ένα μικρό κορίτσι που μοιάζει με ταχυδακτυλουργό, βρίσκεται στο διαστημόπλοιό της που κινείται με την δύναμη του χρόνου. Ένας άντρας, μέλος της Μαφίας του πλανήτη που έχει σταθμεύσει το πλοίο της, της ζητάει (παράνομα) διόδια για την ασφαλή παραμονή της, ακόμα και στην ατμόσφαιρα του εν λόγω πλανήτη. Ο άντρας την απειλεί, μπαίνει στο διαστημόπλοιο σπάζοντας το παράθυρο, με αποτέλεσμα η πρωταγωνίστρια μας να χάσει τα καύσιμα του πλοίου της, ή αλλιώς τα HourglassesTime Pieces. Σκοπός λοιπόν του παιχνιδιού είναι να ανακτήσουμε τα χαμένα Time Pieces και να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Σας θυμίζει κάτι όλο αυτό;

Στον τομέα του gameplay, που τον θεωρώ από τα πιο σημαντικά στοιχεία σε αυτό το είδος (με το δεύτερο να είναι τα χρώματα και το level design), μπορώ να πω πως το παιχνίδι σου δίνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που συνθέτουν ένα διασκεδαστικό platformer. Σωστό χειρισμό, ομαλή κίνηση και ελευθερία στον χώρο (συνιστάται χειριστήριο για ακόμα μεγαλύτερη απόλαυση). Το κάθε επίπεδο είναι σχεδιασμένο για να σε κάνει να νιώθεις την ίδια ελευθερία που σε κάνει να νιώθεις ένα open world παιχνίδι μιας και κάθε ένα από αυτά είναι δομημένο διαφορετικά, είτε στην έκτασή του είτε σε ύψος. Όσο προχωράμε στο παιχνίδι, αποκτάμε καινούργιες ικανότητες, που διευρύνουν τον τρόπο παιχνιδιού μας, όπως καινούργια όπλα και items, και εννοείται, καινούργια καπέλα, το καθένα με την δική του δύναμη, κατάλληλη για διαφορετικές περιστάσεις. Σε κάθε πίστα, ο χειρισμός δένει άψογα με το level design, που όσο και να διαφέρει από περιοχή σε περιοχή, πάντα κρατάει την ίδια αίσθηση που έχουμε πάρει από την πρώτη στιγμή εισόδου μας στο κόσμο του.

Ο χειρισμός της κάμερας ίσως μας απασχολήσει λίγο όσο προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με τους μηχανισμούς. Υπάρχουν στιγμές όπως όταν είμαστε κάτω από κάποιο τοίχο ή πλατφόρμα που η κάμερα ξεφεύγει από τον έλεγχό μας και δεν καταλαβαίνουμε τι γίνεται, αλλά σε καμία περίπτωση δεν χαλάει την συνολική μας εμπειρία. Και αν ανησυχείτε για την δυσκολία του παιχνιδιού, τότε χαιρόμαστε να σας αναφέρουμε πως δεν υπάρχουν ιδιαίτερα «Difficulty Spikes» και είναι ένας τίτλος που μπορούν να ευχαριστηθούν όλες οι ηλικίες.

Το δεύτερο δυνατό στοιχείο του παιχνιδιού, που για πολλούς ίσως να μην αποτελεί και το δυνατότερο χαρτί του, είναι τα χρώματα του, το level design, η ζωντάνια που προσδίδεται και η χαριτωμένη ατμόσφαιρα/παρουσίαση. Μέσα από εκφραστικά χρώματα, που δίνουν ακριβώς το ύφος που επιθυμούμε, ο κόσμος του A Hat in Time μας «τραβάει» με τέτοιον τρόπο που δεν θέλουμε να φύγουμε σύντομα. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία μέσα σε κάθε επίπεδο, πολλοί ήρωες, μαφιόζοι και τέρατα που δίνουν έναν διαφορετικό χαρακτήρα σε κάθε περιοχή. Δυστυχώς όμως, σπάνια θα μας κεντρίσει το ενδιαφέρον κάποιο επίπεδο σε ένα αντίστοιχο παιχνίδι, αλλά το A Hat In Time καταφέρνει να μας εντυπωσιάσει ευχάριστα. Πίστες με φωτιά, σκοτεινά και τρομακτικά δάση, ατελείωτοι ωκεανοί, παραλιακές πόλεις με ζωντανά χρώματα, είναι μόνο λίγα από τα μέρη που θα επισκεφθούμε.

Κάτι που χαρακτηρίζει την γενική παρουσίαση του A Hat in Time είναι τα «cartoon» χρώματα του. Θα δούμε όμορφα σχεδιασμένους χαρακτήρες, ανοιχτά και ευρύχωρα επίπεδα γεμάτα με collectables, σκορπισμένα αντικείμενα, εχθρούς και πλατφόρμες, αλλά και backgrounds που δίνουν μια pseudo-open world αίσθηση. Για μένα, είναι η συνταγή που οδηγεί σε ένα 3D platformer που σέβεται το είδος του. Θα κάνει σίγουρα ιδιαίτερη εντύπωση στους μικρούς παίχτες του κόσμου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα «μεγάλα παιδιά» δεν θα έχουν κάτι για να μιλάνε. Θα θυμηθούμε και παλιά διαμάντια, καθώς το παιχνίδι μπορεί να χαρακτηριστεί και ως «ωδή στα 3D platformers», δανειζόμενο στοιχεία από ιστορικούς και γνωστούς τίτλους, όπως το Banjo Kazooie, το Super Mario 64 και ίσως και το Sonic.

Η ανάπτυξη του A Hat in Time έγινε με την βοήθεια της Unreal Engine 3. Τα σημάδια της παλιάς έκδοσης της μηχανής γίνονται αισθητά αν σε συστήματα μέτριων δυνατοτήτων επιχειρήσουμε να ανεβάσουμε τις ρυθμίσεις στο μέγιστο. Σε ορισμένες περιοχές ίσως αντιμετωπίσουμε FPS Drops και ελάχιστα κολλήματα, χωρίς όμως να επηρεάζεται η συνολική μας εμπειρία. Αναμφισβήτητα είναι ένας τίτλος που «χωράει» βελτιστοποιήσεις για παλιότερα setups αλλά στον υπολογιστή μου, που αποτελείται από μια κάρτα γραφικών AMD R9 380X 4GB, έναν επεξεργαστή Intel I5 4690K και μια 8GB RAM, δεν αντιμετώπισα προβλήματα και χάρηκα το παιχνίδι σε όλο του το μεγαλείο.

Συνοψίζοντας, το A Hat In Time είναι μια πολύ καλή προσπάθεια από την Gears For Breakfast, που ευελπιστεί να επαναφέρει την προσοχή του κόσμου στα 3D Platformers, αποσπώντας θετικές κριτικές από τους κριτικούς και τους παίχτες όλου του κόσμου. Χρησιμοποιώντας μια συνταγή που έχει τιμηθεί εδώ και μια εικοσαετία, και παράλληλα προσθέτοντας την δική τους προσωπική πινελιά, δημιουργήθηκε ένα φρέσκο και πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι. Με πολλές αναφορές και Easter Eggs, με πανέμορφους, μαγικούς, και το πιο σημαντικό, διαφορετικούς κόσμους, μας δημιουργείται η ανάγκη να συνεχίσουμε ώστε να δούμε και μόνοι μας «προς τι ο ντόρος». Άλλη μια επιτυχία, που αναδείχθηκε αρχικά μέσω του Kickstarter, το A Hat in Time μας αφήνει μια γλυκιά αίσθηση. Και ευτυχώς, η ομάδα ανάπτυξης αξιοποίησε στο έπακρον την υποστήριξη που έλαβε και μας παρέδωσε έναν τίτλο που δεν θα ξεχαστεί εύκολα.

Το A Hat in Time είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 27,99€.

A Hat in Time - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ9
8.5Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0