Αυτήν την βδομάδα δεν ήταν μόνο η Gamescom το big thing. Σίγουρα η ανακοίνωση του Metal Gear Solid V και το The Witcher 3 footage αξίζουν την προσοχή μας άλλα παράλληλα μια άλλη έκθεση με μεγάλα γεγονότα έτρεχε ταυτόχρονα. Ο λόγος για την SIGGRAPH 2014 στο Vancouver, η 42η έκθεση επικεντρωμένη στα Computer Graphics. H Intel ήταν εκεί και παρουσίασε το πως το DirectX 12 εκμεταλέυεται τους επεξεργαστές της και τα ενσωματωμένα GPU’s της..

Χρησιμοποιόντας ένα Surface Pro 3 tablet με έναν Core i5 επεξεργαστή μας παρουσίασαν ένα demo γραφικών για χρήση στην σύγκριση τoυ DX11 με το DX12.

Το demo παρουσιάζει ένα πεδίο αστεροειδών απαρτισμένο από 50.000 «μικρούς» αστεροειδείς να τρέχει πάνω στο ενσωματωμένο GPU chip του CPU, το HD 4400. Με το πάτημα ενός κουμπιού γινόταν εναλλαγή μεταξύ DX11 και DX12 για να φανούν όλες οι Real time αλλαγές στο performance και στην κατανάλωση.

Ενώ σε DX11 το Demo έτρεχε σε peak power στα 19 FPS μια αλλαγή σε DirectX 12 βελτίωσε την απόδοση στα 33, 70% πιο γρήγορο rendering στο ίδιο ακριβώς hardware.

Το ενδιαφέρον όμως κομμάτι της παρουσίασης του DirectX 12 δεν είναι μόνο η αύξηση του frame rate άλλα και η μείωση της κατανάλωσης ρεύματος από το CPU. Όπως ήδη γνωρίζουμε το DirectX 12 καταφέρνει να μειώσει τα CPU overheads αλλά ταυτόχρονα και την κατανάλωση, κάτι ιδιαίτερα θεμιτό για το portable gaming άλλα και για τα desktop power hungy συστήματα μας.

Σύγκριση κατανάλωσης με unlocked framerate.

Ήρθε η γενιά του απόλυτου multithreading? Θα δείξει, πάντως αυτό που θέλει να καταφέρει το DX 12 είναι κάτι που εδώ και χρόνια περιμένουμε στο PC και ιδιαίτερα στο PC Gaming. Διαμοιρασμός του φόρτου εργασίας σε όλους τους διαθέσιμους πυρήνες χωρίς single threaded bottlenecks σε δυνατούς multicore επεξεργαστές. Το DX12 στην θεωρία άλλα και στην πράξη όπως φαίνεται καταφέρνει να χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά την multicore αρχιτεκτονική με αποτέλεσμα κάθε πυρήνας να είναι πιο χαλαρός και να ζητάει λιγότερα από το «ακριβό» ρεύμα που τον ταΐζουμε.

Σύγκριση κατανάλωσης με locked frame rate, λιγότερο ζόρι στο CPU για ακριβώς τα ίδια αποτελέσματα.

Περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία να δω με τα ίδια μου τα μάτια το DX12 σε κάποιον μελλοντικό τίτλο. Επίσης θα χαρώ πολύ επιτέλους να δώ ένα παιχνίδι που θα αξιοποιήσει τους πυρήνες του CPU μου στο έπακρον χωρίς να βλέπω στο FRAPS 30 fps με 60% cpu και gpu usage. Δρόμο bottlenecks!