Σαν χθες μου φαίνεται όταν πρωτοκυκλοφόρησε το πρώτο Expansion του Guild Wars 2, γνωστό και ως Heart of Thorns. Ήταν μια τεράστια επέκταση σε ένα ήδη μεγάλο παιχνίδι και πέρα από τα νέα κεφάλαια στην ιστορία του Living World, είχαμε και σημαντικές προσθήκες σε διάφορους τομείς του Gameplay οπως αυτή του Glider, ενός εργαλείου που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του εξοπλισμού μας. Μετά από δύο χρόνια, όλα αυτά έρχονται να αλλάξουν με την ArenaNet να ανακοινώνει επίσημα την ανάπτυξη του δεύτερου Expansion με τίτλο Path of Fire. Η ανακοίνωση αυτή έρχεται λίγο μετά το τέλος της τρίτης σεζόν του Living World και με σκοπό να ολοκληρώσει την τρέχουσα ιστορία και να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ζωή των χαρακτήρων και έναν νέο πόλεμο ενάντια σε έναν ακόμα Γηραιό Δράκο.

Η ανακοίνωση του “Δρόμου της Φωτιάς” δεν μας εντυπωσίασε άμεσα, αν και μας έπιασε απροετοίμαστους. Σε σχέση με την πρώτη επέκταση, οι προσθήκες που έγιναν γνωστές δεν μπορούν να θεωρηθούν ως καινοτομίες μιας και δεν εισάγουν τίποτα νέο αλλά χτίζουν πάνω σε ήδη υπάρχοντες μηχανισμούς. Βέβαια, δεν γίνεται να μιλάμε για expansion και να μην δούμε νέα στοιχεία. Για παράδειγμα, η σημαντικότερη προσθήκη για εμάς ήταν αυτή των mounts και η επερχόμενη ενημέρωση περιεχομένου των Legendary Armors για κάθε χαρακτήρα και profession. Επιπλέον, νέα events κάνουν την εμφάνισή τους και προσφέρουν μεγαλύτερη διασκέδαση και εφευρετικούς συνδιασμούς για να αναπτύξουμε τον χαρακτήρα μας και την υπόσταση των συμμαχιών μας.

Demo4

Ο Θεός της Φωτιάς και του Πολέμου, Balthazar, έχει εξαφανιστεί μετά την τελευταία μάχη στα βάθη του Ηφαιστείου-Φωλιά του Primordus, του πρώτου δράκου που ξύπνησε στην Tyria. Από εκείνη την στιγμή και μετά, χάνουμε τα ίχνη του και με την βοήθεια των διαθέσιμων συμμάχων μας προσπαθούμε να τον εντοπίσουμε. Η αξιαγάπητη Taimi καταφέρνει να τον εντοπίσει και μας δίνει συντεταγμένες που οδηγούν στην περιοχή της Crystal Desert, μιας αχανούς ερήμου που διοικούνταν για χρόνια από τον Palawa Joko. Αποφασίζουμε λοιπόν, να «αεροπλεύσουμε» προς την Κρυστάλλινη Έρημο για να βάλουμε ένα τέλος στα παράλογα σχέδια του Balthazar και να αποτρέψουμε άλλο ένα καταστροφικό γεγονός, όπως εκείνο που συνέβει στον πόλεμο εναντίον του Abaddon στο πρώτο Guild Wars. Με το που φτάσουμε στην περιοχή θα βρεθούμε αμέσως σε ένα σκηνικό πολέμου. Ο στρατός των Forged που εκτελεί τις εντολές του Balthazar έχει αρχίσει τις επιθέσεις σε αθώους πολίτες που δεν επιθυμούν να ασπαστούν την ιδεολογία του και να γίνουν κομμάτι της εκστρατείας του. Όποιος αρνείται να τον προσκυνήσει  συναντάει ένα φλογερό τέλος μέχρι που εμφανιζόμαστε εμείς για να εμποδίσουμε τον επικείμενο αφανισμό των φυλών της Tyria.

Ως πολίτες ενός άλλου πολιτισμού αποτελούμε ένα ξένο στοιχείο στην περιοχή και όπως είναι λογικό οι πάντες είναι καχύποπτοι για τον σκοπό και τις ενέργειες μας. Έτσι, είναι στο χέρι μας να πάρουμε τις απαραίτητες αποφάσεις για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κόσμου, να δημιουργήσουμε δυνατές συμμαχίες, και να σχηματίσουμε τον δικό μας στρατό για να σταθούμε δυναμικά απέναντι από έναν παντοδύναμο Θεό. Ευτυχώς γίνεται μια καλή αρχή αφού σώζουμε ένα μικρό χωριό από σίγουρη καταστροφή. Αφού απωθήσουμε την εχθρική ομάδα, καλούμαστε να σβήσουμε τις πυρκαγιές σε κτήρια και φυτά του χωριού. Σε αυτό μας βοηθάνε και οι Ραπτορες, μαγευτικά πλάσματα που χρησιμοποιούνται ως μέσα μεταφοράς από τους ανθρώπους της περιοχής. Εκείνη την στιγμή μαθαίνουμε μια νέα ικανότητα που μας επιτρέπει να καβαλάμε διαφορά πλάσματα και να τα χρησιμοποιούμε για να καλύπτουμε μεγάλες αποστάσεις ή για να φτάνουμε σε δύσβατα σημεία στον χάρτη.

Κατορθώνουμε να σώσουμε τα πάντα γύρω μας και έτσι αποκτάμε πρόσβαση στην μεγάλη πόλη της Κρυστάλλινης Οασις. Μας δίνεται η ευκαιρία να καταστρώσουμε ένα σχέδιο με την υπόλοιπη ομάδα, να μάθουμε για στρατηγικά σημεία και περισσότερες πληροφορίες για τις νέες περιοχές, να αναπτύξουμε τις ικανότητες μας χρησιμοποιώντας την μαγεία της ερήμου και να διαχωρίσουμε φίλους και εχθρούς.

gw020

Το μεγαλύτερο κομμάτι του Path of Fire μου θύμισε αρκετά ένα μέρος της υπόθεσης του Game of thrones, της επιτυχημένης τηλεοπτικής και λογοτεχνικής σειράς. Οι θνητοί βρίσκονται στο μέσον ενός πολέμου μεταξύ Δράκων και Θεών που έχει ως σκοπό την επίδειξη δύναμης. Οι άνθρωποι προσπαθούν να καταλαγιάσουν το κλίμα και να αποτρέψουν οποιαδήποτε καταστροφή στην ισορροπία του κόσμου, ενώ από την άλλη o Balthazar προσπαθεί να θανατώσει όλους τους δράκους και να απορροφήσει την δύναμη τους για να κυριαρχήσει στον κόσμο. Η διήγηση των κεφαλαίων γίνεται με τέτοιον τρόπο ώστε να καλυφθούν απορίες και κενά μεταξύ των επεισοδίων, αλλά και απορίες όσων δεν είχαν την ευκαιρία να παίξουν την ιστορία του Guild Wars. Υπάρχουν σημεία που θα μας κάνουν ιδιαίτερη εντύπωση όπως εκείνο που πάμε στον άλλον κόσμο και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο για να επιστρέψουμε στον ένδοξο αγώνα μας, ή η πορεία που θα χαράζουμε μέχρι να μαζέψουμε τον στρατό μας. Το δεύτερο παράδειγμα είναι και ένα χαρακτηριστικό που «χωράει συζήτηση» μιας και δίνει αρκετές ιδέες για νέους μηχανισμούς και modes που θα μπορούσαν να προσθέτουν σε modes όπως το PvP ή WvW.

Η ιστορία χωρίζεται σε τρία μεγάλα κεφάλαια, το καθένα με τα δικά του ξεχωριστά υποκεφάλαια και κατορθώματα για να ξεκλειδώσουμε και να πιστώσουμε στον λογαριασμό μας. Ομολογώ πως η ολοκλήρωση τους ήταν μια εύκολη διαδικασία μιας και δεν χρειάστηκε ποτέ να ψάξω για ομάδες ή άλλα άτομα για βοήθεια, τουλάχιστον όχι όσες φορές θα περίμενα. Ακόμα και τα achievements του κάθε κεφαλαίου απαιτούν να παίξουμε το ίδιο κεφάλαιο μια ή δυο φορές για να τα ολοκληρώσουμε επιτυχώς. Το ζουμί, για άλλη μια φορά, βρίσκεται στην εξερεύνηση και την συμμετοχή μας σε events και bounties. Όλα τα υπόλοιπα γίνονται κατά τα γνωστά. Συλλογές, δύσκολα και ακριβά events, νέες συνταγές για crafting, νέα όπλα και πανοπλίες, και φυσικά, νέα μέρη για να επισκεφτούμε.

Η σημαντικότερη προσθήκη στο Gameplay είναι αυτή των Mounts. Υπάρχουν τέσσερα βασικά πλάσματα που μπορούμε να καβαλήσουμε και το κάθε ένα έχει διαφορετικές ικανότητες. Ο Ράπτορας, εκτός από ένα ταχύτατο δίποδο, έχει την ικανότητα να κάνει άλματα μεγάλων αποστάσεων με αποτέλεσμα να καλύπτει το κενό των γκρεμών. Ο Springer, μια περίεργη παραλλαγή λαγού, μπορεί να πηδηξει αρκετά ψηλά και να φτάσει σε κορυφές λόφων χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Το Jackal, ένα μαγικό τσακάλι που χρησιμοποιεί πυλες για να διανύσει αποστάσεις θα λέγαμε πως αποτελεί το καλύτερο κατοικίδιο ενός μάγου. Το Mantixore είναι απαραίτητο αν θέλουμε να διασχίσουμε την κινούμενη άμμο ή περιοχές που αποτελούνται από υγρή λάβα ή δηλητηριασμένα νερά. Τέλος, υπάρχει ένα «κρυφό» mount που χρειάζεται μια χρονοβόρα και ακριβή διαδικασία για να το αποκτήσουμε. Και όταν λέω ακριβή, το εννοώ. Ένας παίχτης θα χρειαστεί 250gold για να αγοράσει τα απαραίτητα αντικείμενα της συλλογής. Όλα τα υπόλοιπα χρειάζονται απλή αναζήτηση και συμμετοχή σε σχετικά εύκολα events.

Αφού ολοκληρώσουμε κάθε συλλογή που απαιτείται τότε ξεκλειδώνουμε το Griffon, το ταχύτερο mount του παιχνιδιού. Το mount αυτό μπορεί να πετάξει σαν ένα glider με μια μικρή διαφορά. Με το spacebar μπορούμε να ανακτήσουμε λίγο ύψος ενώ όταν φτάσουμε στο Griffon Mastery Level 3 τότε με έναν συνδιασμο ικανοτήτων θα έχουμε την δυνατότητα να πετάμε σε πολύ μεγάλες ταχύτητες κατά μήκος του χάρτη, καλύπτοντας τεράστιες αποστάσεις σε μόλις ελάχιστα δευτερόλεπτα – κάτι που ζητούσαν οι παίχτες καιρό. Η αλήθεια είναι πως η προσθήκη των mounts αποτελεί ένα πολύ ευπρόσδεκτο και σημαντικό εργαλείο – σύμμαχο που ίσως να αντικαθιστά τα Gliders. Όσο καιρό παίζω χρησιμοποίησα ελάχιστες φορές τα φτερά μου για να φτάσω σε σημεία. Βέβαια, για να τα λέμε και όλα, ο χειρισμός είναι ζόρικος. Δεν ήταν λίγες οι στιγμές που ενώ προσπαθούσα να στρίψω την μια φορά έστριβα απότομα και την άλλη έκανα ολόκληρη καμπύλη με αποτέλεσμα να με φτάνουν οι εχθροί μου ή να χάνω χρόνο σε κάποιον αγώνα.

Το Heart of Thorns αποτέλεσε το θεμέλιο για μερικούς σημαντικούς μηχανισμούς που έχουμε σήμερα στο Guild Wars 2. Παρόλο που δεν έχουμε κάποιο νέο profession στα ήδη υπάρχοντα, μας ανοίγονται νέα Elite Specializations για τους αγαπημένους μας χαρακτήρες. Πιο συγκεκριμένα, τα Elites χωρίζονται στα εξής:

  • Firebrand: Η Elite Specialization του Guardian χρησιμοποιεί την ασπίδα ως δευτερεύον όπλο και μαγικούς τόμους για να προκαλεί Fire Damage στους εχθρούς του ως υποστήριξη για την υπόλοιπη ομάδα.
  • Scourge: Ο Necromancer με όπλο το Torch, χρησιμοποιεί την ζωή του για να προστατεύσει τους φίλους του μέσα στην έρημο και να σώσει τις ψυχές που απειλεί ο Palala Jowko.
  • Deadeye: Με το Rifle ως νέο όπλο, η Νεα Elite Specialization του Thief μπορεί να δολοφονεί τους εχθρούς του από μακριά «υπογράφοντας» συμβόλαια θανάτου για τους εχθρούς του.
  • Mirage: Με το Axe, ο Mesmer μπορεί να ελέγξει την έρημο για να δημιουργήσει οφθαλμαπάτες και να προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη ζημιά με τα illusionary allies του.
  • Spellbreaker: ΟWarrior αφήνει τα μεγάλα όπλα και με τη χρήση του Dagger ως βασικού όπλου, μπορεί να αποκόψει τους εχθρούς του από την μαγεία μαζεύοντας και αξιοποιώντας την δύναμη του ήλιου.
  • Weaver: Ο Elementalist αποκτά πρόσβαση στο Sword και ξεκλειδώνει την δυνατότητα συνδιασμού δύο στοιχείων σε ένα. Για παράδειγμα, συνδιάζοντας Φωτιά και Νερό ή Φωτιά και Γη, ο Elementalist αποκτά μια πέμπτη επιθετική ειδικότητα που του δίνει διαφορετικές επιθέσεις και αποτελέσματα.
  • Soulbeast: Ο Ranger, με τα Daggers, χρησιμοποιεί τα Pets του για να αποκτήσει παραπάνω δύναμη. Πιο συγκεκριμένα, ο ήρωάς μας απορροφά το πνεύμα του ζώου για ένα μικρό χρονικό διάστημα και χρησιμοποιεί τις ιδιαιτερότητές του προς όφελός του.
  • Renegade: Ένα παντοδύναμο όπλο, το Longbow, στα χέρια ενός δυνατού class. Ο Renegade μπορεί να χρησιμοποιήσει το τόξο για να επικαλεστεί συμμάχους από το Mist ή για να εξαπολύσει AoE επιθέσεις πίσω από τους στόχους του.
  • Holosmith: Ο Engineer μαζεύει ενέργεια από τον Ήλιο και μπαίνει σε μια κατάσταση ολογράμματος. Με πιο απλά λόγια, ο Engineer μαζεύει ηλιακή ενέργεια και χρησιμοποιεί το φως για να δημιουργήσει διαφορετικά προσωρινά όπλα. Όσο μένει σε αυτή την κατάσταση, το σώμα του θερμαίνεται μέχρι να σκάσει σαν βόμβα.

Τα Specs είναι βασισμένα στην μαγεία της ερήμου και στον στοιχείο της Φωτιάς και δίνουν ιδέες για νέους σχηματισμους, νέες στρατηγικές, ένα νέο όπλο σε κάθε κλάση, και περισσότερο theorycrafting. Πολλοί βέβαια, παραμένουν πιστοί στα αρχικά Specs και δικαιολογημένα. Στις περισσότερες κλάσεις, το Damage Output φαντάζει μικρότερο από αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα καινούργιο Elite. Αυτό που έχω δει να τραβάει τα βλέμματα όμως, είναι εκείνο του Deadeye (Thief Elite Specialization) που χρησιμοποιεί το τουφέκι για να προκαλεί τεράστια ζημιά σε έναν εχθρό. Έβλεπα αρκετούς παίχτες να ασχολούνται με διαφορά builds κατά την διάρκεια της Beta και αυτό του Thief βρισκόταν πάντα στο επίκεντρο.

Η Κρυστάλλινη Έρημος χωρίζεται σε πέντε μεγάλες περιοχές, κάθε μία με τα δικά της μορφολογικά χαρακτηριστικά. Έχουν μεγάλη έκταση και για να καταφέρουμε να εξερευνήσουμε κάθε γωνιά και να πιστώσουμε όλα τα σημεία ενδιαφέροντος θα αναζητήσουμε σίγουρα την βοήθεια των mounts. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων θα πρέπει να έχουμε αποκτήσει το τρίτο επίπεδο Mastery του κάθε μήνα mount, μιας και ορισμένα σημεία χρειάζονται τις ενισχυμένες δυνάμεις των ζώων.

Ο πληθυσμός της ερήμου δανείζεται τα πολιτισμικά του στοιχεία από την Αρχαία Αίγυπτο και έτσι θα δούμε πολλές πυραμίδες, ανθρώπους ντυμένους με ρούχα κατάλληλα για επιβίωση στην ζέστη και την άμμο, κινούμενες άμμους και εχθρούς βγαλμένους από τον κινηματογράφο. Η μορφολογία των τοπίων ζωγραφίζει τις λεπτομέρειες που αξίζουν την προσοχή μας, ενώ παράλληλα θα εκτιμήσουμε την πολυπλοκότητα της Ζούγκλας της Maguuma, την απλότητα και πολυμορφία της Tyria και την διαφορά τους με το νέο τοπίο που μας ανοίγεται.

Σύμφωνα με την προϊστορία, η Κρυστάλλινη Έρημος δημιουργήθηκε μετά την μάχη με τον Θεό Abaddon. Η ενέργεια που απελευθερώθηκε από την θανάτωση του ήταν τόσο μεγάλη σε έκταση και τόσο δυνατή που μετέτρεψε τεράστιες εκτάσεις πράσινου σε ένα αχανές αμμώδες τοπίο, και τα πλάσματα του οικοσυστήματος σε επικίνδυνες τερατογεννέσεις. Έτσι, αυτό που βλέπουμε αποτελούσε παλιότερα έναν παράδεισο που δυστυχώς δεν γλύτωσε από την καταστροφική μανία του Πολέμου.

Αν με ρώταγε κάποιος ποια είναι η γνώμη μου για το path of fire, θα έλεγα χλιαρή. Δεν διαφωνώ πως φέρνει αρκετά νέα στοιχεία στο παιχνίδι αλλά θεωρώ πως αποτελούν πράγματα που άνετα θα εφαρμόζονταν μέσω της αντίστοιχης ενημέρωσης. Από το πρώτο Expansion μέχρι τώρα, έχουμε δει ενημερώσεις περιεχομένου που προσθέτουν νέους χάρτες, νέα events και νέα κεφάλαια στην ιστορία χωρίς όμως να είναι ανάγκη να πληρώσουμε για να μπούμε σε αυτά. Ένα αντιεπιχείρημα είναι ο χρόνος ανάπτυξης του expansion σε σχέση με τον χρόνο κυκλοφορίας. Η αρχική ανακοίνωση έγινε μόλις δύο μήνες πριν την κυκλοφορία της επέκτασης κάτι που μας εξέπληξε δεόντως. Ωστόσο, όσο ακούγαμε τα περιεχόμενα πολλοί πιστεύαμε πως δεν ήταν ανάγκη να τα λανσάρουν ως επέκταση. Για παράδειγμα, το Heart of Thorns έβαλε πολλά νέα στοιχεία στο βασικό παιχνίδι. Είδαμε να προσθέτονται νέοι τρόποι μεταφοράς, η δυνατότητα να λάβουμε μέρος σε Raids με σκοπό την συλλογή αντικειμένων για την δημιουργία μιας Legendary Armor, την εισαγωγή των Elite Specializations, την παρουσίαση του Revenant ως νέας κλάσης και μιας ιστορίας που επικεντρώθηκε σε μια φυλή του παιχνιδιού, τους Sylvari.

Ίσως είναι λίγο νωρίς να κρίνουμε κάτι τόσο καινούργιο. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως πολλά από όσα απολαμβάνουμε τώρα προήρθαν από διάφορες ενημερώσεις περιεχομένου πάνω Στο Heart of Thorns. Το ίδιο ενδέχεται να συμβεί και εδώ. Εξάλλου πολλοί είναι οι παίχτες που ζητάνε να δοθεί προσοχή στην ποιότητα ζωής με την δημιουργία Build Templates για να αποθηκεύουν τα builds και τα Specs των χαρακτήρων, στο World vs World που ακόμα αποτελεί ένα αγαπημένο mode, στο PvP με βελτιώσεις στα τουρνουά και στα rewards των seasons και ενδεχομένως ένα αποκλειστικό Guild vs Guild mode – ξεχωριστό από το WvW.

gw019

Σε γενικές γραμμές, το Path of Fire μας αφήνει με ανάμεικτα συναισθήματα και μέτριες εντυπώσεις. Χωρίς αμφισβήτηση, τα mounts και τα Elite Specializations δίνουν μεγαλύτερο βάθος στο gameplay του PvE αλλά η ιστορία και η έλλειψη παραπάνω περιεχομένου μας αφήνει να ζητάμε κάτι παραπάνω. Ένας παίχτης που έχει αφιερώσει χιλιάδες ώρες σε ένα παιχνίδι γεμάτο συλλογές και προκλήσεις, δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα για να ολοκληρώσει και την πρόσφατη αυτή επέκταση. Δεν αμφιβάλλω πως η ArenaNet θα ακούσει αργά ή γρήγορα τις επικλήσεις των φίλων του παιχνιδιού. Όπως είδαμε και στο παρελθόν, η εταιρεία αρνήθηκε να βάλει mounts, legendary Armors και Raids στο παιχνίδι αφού αυτά θα αλλοίωναν όλα εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν ξεχωριστό (δηλαδή το γεγονός ότι δεν χρειάζεται να «grind-αρουμε» ατελείωτες ώρες για να φτιάξουμε και να αποκτήσουμε το αντικείμενο ή το όπλο που θέλουμε. Εμείς ελπίζουμε να γίνουν οι απαραίτητες προσθήκες και ενημερώσεις στο επιτυχημένο MMORPG.

Το Guild Wars 2: Path of Fire είναι διαθέσιμο στην επίσημη ιστοσελίδα του παιχνιδιού.

Guild Wars 2: Path of Fire - Expansion Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ9
GAMEPLAY9
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ7.5
8.5Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0