Είναι μερικά παιχνίδια που μας τραβάνε την προσοχή από το πρώτο λεπτό της ανακοίνωσής τους. Κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα θετικό βέβαια, μιας και πρόσφατα παραδείγματα μας απέδειξαν το αντίθετο (βλ. No Man’s Sky). Μια στο τόσο όμως, μας δίνεται η ευκαιρία να εντοπίσουμε μερικά ακατέργαστα διαμάντια. Τίτλους που μας εντυπωσιάζουν από την πρώτη δοκιμαστική φάση μέχρι και την στιγμή της κυκλοφορίας τους. Λίγο από ιστοσελίδες όπως το Youtube, λίγο από τα social media, πάντα θα βρούμε κάτι που θα τραβήξει έστω και λίγο το ενδιαφέρον μας.

Η Motiga, μια ανεξάρτητη ομάδα ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών, συνεργάστηκε με την Perfect World Entertainment και μετά από αρκετά χρόνια γεμάτα δυσκολίες και δύσκολες αποφάσεις, κατάφερε να λανσάρει επιτέλους το Free-to-play Strategic Hero Shooter της με τίτλο Gigantic. Όταν το παιχνίδι ανακοινώθηκε για πρώτη φορά, ομολογώ πως ήταν μια από τις ελάχιστες φορές που έπιασα τον εαυτό μου να ανυπομονεί για κάποια κυκλοφορία.

Όταν το Gigantic ανακοινώθηκε για πρώτη φορά μέσα στο 2014, ήταν κάτι σχετικά πρωτότυπο. Το Overwatch δεν είχε ανακοινωθεί ακόμα, και τίτλοι όπως το Paladins βρίσκοταν ακόμα στην φάση της ανάπτυξης. Ο Chris Chung, CEO της Motiga, και πρώην υψηλά υφιστάμενος σε εταιρείες όπως τις Trion Worlds και NCSoft συνέλαβε μια πολύ καλή ιδέα η οποία όμως βρήκε πολλά εμπόδια στην πορεία.

Το Gigantic, σύμφωνα με τον Chung, δεν προοριζόταν να ανταγωνιστεί το Overwatch μιας και οι επιρροές του προέρχονταν από διαφορετικά είδη όπως αυτά των MMO και των Competitive Shooter. Η ιδέα ήταν αρκετά απλή όπως θα δούμε και από τον πρώτο μας «επίσημο» αγώνα. Δύο ομάδες των πέντε ατόμων, τίθονται αντιμέτωπες σε μικρά τοπία και καλούνται να προστατεύσουν τον τεράστιο φύλακά τους ενώ ταυτόχρονα πρέπει να προστατεύσουν τον δικό τους. Η ενδυνάμωση του ήρωά μας προέρχεται από την επιλογή των χαρακτηριστικών των ιδιοτήτων μας όταν ανεβούμε σε επίπεδο.

Η ιστορία της ανάπτυξης του παιχνιδιού ξεκινάει από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης. Η Motiga ξεκίνησε με ένα συγκεκριμένο κεφάλαιο που σιγά-σιγά άρχισε να αδειάζει. Μετά από κάμποσους μήνες, η ομάδα ήταν σε άσχημο επίπεδο, γεγονός που δεν μας κάνει εντύπωση δεδομένης της ποιότητας του παιχνιδιού. Το 2014, η Motiga υπέγραψε μια συμφωνία συνεργασίας με την Microsoft ώστε να φέρει το Gigantic στα Windows 10 και το Xbox One, μια κίνηση που δεν ήταν ιδιαίτερα ευπρόσδεκτη από τους παίχτες αφού το νέο λογισμικό της εταιρείας δεν ήταν προσβάσιμο από όλους. Επιπλέον, έφερε περισσότερα προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία αφού η ανάπτυξη πάνω σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα ήταν πολύ πιο απαιτητική.

Το 2015, το Gigantic υπέφερε από νέα σημαντικά προβλήματα. Η Motiga αναγκάστηκε να απολύσει ένα μεγάλο ποσοστό του εργατικού δυναμικού του ώστε να περιορίσει την χρήση χρημάτων μέχρι το 2016. Με τα προβλήματα αρκετά εμφανή, η εταιρεία βρισκόταν σε αδιέξοδο. Έτσι, μετά από 1 χρόνο, οι Yunfan Zhang και Bill Wang της  Perfect World Entertainment, επισκέφτηκαν την Motiga με μια πρόταση. Επειδή όμως, τα μέλη της εταιρείας δεν μπορούσαν να δουλεύουν άλλο χωρίς χρήματα, η Perfect World πρόσφερε ένα χρηματικό ποσό για να συνεχίσουν οι εργασίες, πριν καν υπογραφεί κάποια συμφωνία. Η συνεργασία αργότερα έγινε γνωστή στο κοινό, και το παιχνίδι «άνοιξε τα φτερά του για το Steam και τον Arc Client της PW.

Μετά από χρόνια, το Gigantic κυκλοφορεί επίσημα και στο Steam ως Free-to-play και έρχεται να ταράξει τα νερά της Competitive σκηνής. Όπως αναφέραμε παραπάνω, το gameplay του παιχνιδιού είναι αρκετά απλό στην ιδέα του αλλά θα χρειαστούν πολλοί αγώνες για να το συνιθίσουμε. Αφού επιλέξουμε τον ήρωά μας και καταφέρουμε να βρούμε ανοιχτό αγώνα, τότε ξεκινάμε πάνω στο αερόπλοιό μας. Από εκεί, κάθε ομάδα εκτοξεύεται σε έναν από τους τρεις διαθέσιμους χάρτες ώστε να ξεκινήσει ο πόλεμος.

Η αποστολή μας είναι ξεκάθαρη από το πρώτο δευτερόλεπτο. Πρέπει να υποδουλώσουμε και να σκοτώσουμε τον αντίπαλο γίγαντα. Για να το κάνουμε αυτό αρκεί μόνο να σκοτώνουμε αντίπαλους παίχτες, να μαζεύουμε ενέργεια από τα Nodes, και να προστατευούμε τα τέρατά μας, τους μικρούς προστάτες των nodes. Αφού έχουμε μαζέψει την απαιτούμενη ενέργεια, οι γίγαντες τότε μετακινούνται και αρχίζουν την μονομαχία στο κέντρο του επιπέδου. Εκεί, η επιτηθέμενη ομάδα πρέπει να χτυπήσει το ευαίσθητο σημείο του αντίπαλου γίγαντα μέχρι να εξαντλήσει τους πόντους υγείας του. Αφού εξαντλήσουμε τους πόντους αυτούς τελείως, τότε το παιχνίδι τελειώνει και λαμβάνουμε τα έπαθλά μας.

Οι στόχοι είναι αρκετά απλοί αλλά η πολυπλοκότητα διακρίνεται στο πως θα κινηθούμε στο πεδίο της μάχης, πως θα χρησιμοποιήσουμε τις ικανότητες του χαρακτήρα μας και πως θα διαχειριστούμε τους πόντους εμπειρίας μας για να τις ενδυναμώσουμε. Μένοντας πιστό στο PvP Genre, το Gigantic βάζει τις δύο ομάδες άμεσα αντιμέτωπες χωρίς να μας υποχρεώνει στο να ολοκληρώσουμε μικρότερες αποστολές. Δεν υπάρχουν minions για να «φαρμάρουμε», ούτε πύργοι για να ρίξουμε. Καθόλη την διάρκεια του αγώνα η συγκέντρωσή μας είναι στους αντίπαλους παίχτες.

Σε ότι αφορά την παρουσίασή του, το Gigantic καταφέρνει να μας γοητεύσει. Μπορεί να μην φέρνει τίποτα επαναστατικό στον τομέα των γραφικών αλλά τα μοντέλα των ηρώων και τα εφέ των επιθέσεων είναι αρκετά για να μας κεντρίσουν το ενδιαφέρον. Ωστόσο, η όμορφη εμφάνιση δεν σημαίνει πάντα και καλή απόδοση. Κάθε φορά που τρέχουμε το παιχνίδι, παρατηρούμε πως απαιτείται αρκετή μνήμη για να μην υπάρξουν προβλήματα στο συστημά μας. Πιο συγκεκριμένα, αν τρέξουμε το παιχνίδι μέσω Steam θα ανοίξουμε ταυτόχρονα και τον Arc Client. Από εκεί κάνουμε την επιλογή και αρχίζει η φόρτωση. Όσο διαρκεί αυτή η διεργασία καλό θα είναι να μην έχουμε ενεργές άλλες διεργασίες αλλιώς ο υπολογιστής μας θα χάσει αρκετή μνήμη. Μετά την φόρτωση, όλα φαίνεται να πηγαίνουν καλύτερα. Τα καρέ παραμένουν σταθερά καθόλη την διάρκεια του αγώνα.

Στο σύστημα που χρησιμοποιήθηκε για το Review υπήρχε ένας επεξεργαστής Intel Core i5-4690, μια κάρτα γραφικών AMD Radeon R9 270 στα 2GB με τον τελευταίο Driver εγκατεστημένο, μνήμη RAM 8GB, Windows 8.1, και δύο οθόνες (1x1080p και 1x720p).

Σε γενικές γραμμές, το Gigantic είναι ένα Competitive Shooter που έχει την δική του ξεχωριστή προσωπικότητα και περιεχόμενο που είναι ικανό να μας κρατήσει για αρκετό καιρό. Αν η ομάδα ανάπτυξης συνεχίσει την καλή δουλειά και φέρει περισσότερα game modes και skins για το παιχνίδι τότε ίσως δούμε το Gigantic στην eSports σκηνή.

Τέλος, ο τίτλος της Motiga δίνει την ευκαιρία στους παίχτες που θα μπουν στον κόσμο του, να αγοράσουν και ένα πακέτο της προτίμησής τους. To Starter Pack δίνει πρόσβαση σε 8 ήρωες, ένα skin, ένα Win Boost, 100 Rubies και 5 Fortune Cards (Κα΄ρτες που στην ουσία αποτελούν κάτι σαν quests), ενώ από την άλλη το Ultimate Pack – που για μένα είναι και το καλύτερο – δίνει πρόσβαση σε όλους τους παρόντες και μελλοντικούς ήρωες, 2 skin, όλα τα παραπάνω, καθώς και 1 Friend Code για κάποιον φίλο μας.