Το Halloween είναι μια γιορτή που έγινε γνωστή μέσω της Αμερικής και των ατελείωτων ταινιών που κυκλοφορούν κάθε χρόνο. Γιορτάζεται πάντα την νύχτα της 31ης Οκτωβρίου, κατά την οποία τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται, κατά κανόνα σε κάτι «τρομαχτικό» και επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας πολλά γλυκά, ενέργεια γνωστή ως «trick or treat» («φάρσα ή κέρασμα»). Η γιορτή αυτή συγχέεται με τις Ελληνικές Απόκριες, όμως διαφοροποιείται κατά πολύ από αυτές καθώς το Χάλοουιν έχει περισσότερο μυστικιστική χροιά. Είναι μια γιορτή που ενώ δεν γιορτάζεται από τους Έλληνες, είναι μια αφορμή για να επιστρέψουμε στα αγαπημένα μας παιχνίδια και να δούμε με τα μάτια μας τι «τρομακτικό» και διασκεδαστικό έχουν ετοιμάσει για εκείνη την περίοδο.

Ήδη κάποιοι τίτλοι έχουν κάνει την αρχή με πιο χαρακτηριστική εκείνη του Overwatch και του Overwatch Halloween Terror ενώ θα ακολουθήσουν αρκετοί ακόμα όπως το Guild Wars 2 με τον εορτασμό του Mad King και MOBAs με την κυκλοφορία διαφόρων Skins και Modes. Τι γίνεται όμως όταν μια εταιρεία σαν την Bethesda αποφασίζει να εκμεταλλευτεί την περίοδο και να λανσάρει ένα παιχνίδι τρόμου και μάλιστα στις 13 Οκτώβρη, ημέρα Παρασκευή;

Το The Evil Within 2 είναι το sequel της σειράς από την Tango Gameworks και επαναφέρει στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, το παιχνίδι τρόμου τρίτου προσώπου που άφησε αρκετές καλές εντυπώσεις και ανοιχτά ενδεχόμενα για περισσότερα DLC και τίτλους πάνω στο όνομα. Έτσι, τρία χρόνια αργότερα, ο Shinji Mikami, γνωστός για έργα όπως τα Resident Evil, Dino Crisis και God Hand, παραμένοντας στην ομάδα ως επιτηρητής παρά ως σχεδιαστής φρόντισε να μας φέρει το δεύτερο παιχνίδι της σειράς, πιο βελτιωμένο και πιο τρομακτικό σε σχέση με το πρώτο, με τον Sebastian Castellanos να παραμένει ο πρωταγωνιστής και αυτή την φορά να ψάχνει έναν τρόπο να σώσει την κόρη του.

Τρία χρόνια μετά τα γεγονότα στην Ψυχιατρική Κλινική του Beacon, ο Sebastian Castellanos εγκατέλειψε την θέση του από το αστυνομικό τμήμα του Krimson City και εξακολουθεί να στοιχειώνεται από τις εμπειρίες του στο Beacon, την εξαφάνιση της συζύγου του Myra και το θάνατο της κόρης του Lily από πυρκαγιά στο σπίτι τους. Ο Sebastian, μετά από έναν εφιάλτη που έχει, προσεγγίζεται από τον πρώην συνεργάτη του Juli Kidman, η οποία είναι πλέον και πράκτορας στο Project Mobius. H Juli αποκαλύπτει ότι η Lily είναι ακόμα ζωντανή από τότε που ο Mobius πλαστογράφησε το θάνατό της. Ωστόσο, ο Mobius χρειάζεται τώρα τη βοήθεια του Sebastian για να την σώσει. Ο Sebastian μεταφέρεται σε μια μυστική εγκατάσταση, όπου συναντά τον διαχειριστή του μηχανήματος ονείρων και του εξηγεί ότι η Lily χρησιμοποιείται ως πυρήνας για το νέο σύστημα STEM προκειμένου να προσομοιώσει με επιτυχία την ειδυλλιακής πόλη του Union. Δυστυχώς όμως, πριν από καιρό, ο Mobius έχασε επαφή με τη Lily και τους πράκτορές του μέσα στην Union, και δεν έχουν πλέον κανένα έλεγχο επί του STEM. Ο Σεμπάστιαν απρόθυμα συμφωνεί να βοηθήσει τον Mobius, ώστε να έχει την ευκαιρία να σώσει τη Lily.

Με την είσοδό του στο STEM και την Union, ο Sebastian βρίσκει γρήγορα ότι η πόλη έχει μετατραπεί σε ένα πάρκο γεμάτο εφιάλτες όπου όλοι οι κάτοικοι έχουν είτε σκοτωθεί είτε μεταλλαχθεί σε αιμοδιψή τέρατα. Εκεί, συναντάει έναν μυστηριώδη φωτογράφο με υπερφυσικές δυνάμεις που κυνηγάει και δολοφονεί τους πράκτορες και συνεργάτες του Mobius. Καταφέρνει να συναντήσει τον Liam O’Neal, έναν πράκτορα του Mobius που κατάφερε να επιβιώσει και τον βοηθά να εντοπίσει το σημείο που βρίσκεται η Lily. Καθώς ο Σεμπαστιάν ακολουθεί τα ίχνη της, συνειδητοποιεί ότι η Lily έχει απαχθεί από τον φωτογράφο, ο οποίος αποκαλύπτεται ως ο Stephano Valentini, ένας σειριακός δολοφόνος που κατάφερε να διεισδύσει στην Union. Ένας άλλος επιβιβαζόμενος πράκτορας, o Kimiko Hoffman, εξηγεί ότι το καθεστώς του Stephano ως ψυχοπαθή του δίνει ένα μέτρο ελέγχου πάνω στο STEM, δίνοντάς του υπερφυσικές δυνάμεις. Ο Sebastian ακολουθεί τον Stephano, ο οποίος αποκαλύπτει ότι αρχικά είχε απαγάγει τη Lily με εντολές κάποιας άλλης ομάδας, αλλά αποφάσισε να την κρατήσει για να εκμεταλλευτεί τις δυνάμεις της ως πυρήνα του STEM. Ο Σεμπαστιάν σκοτώνει τον Stephano, αλλά βλέπει το πνεύμα της γυναίκας του Myra να παρασύρει την Lily μακριά.

20171017132428_1

Το The Evil Within 2 συνεχίζει να εκμεταλλεύεται την φόρμουλα του πρώτου παιχνιδιού ενώ παράλληλα βελτιώνει πάνω σε αυτή. Μιλάμε για ένα παιχνίδι τρόμου και επιβίωσης στο οποίο ο χαρακτήρας μας ελέγχεται από προοπτική τρίτου προσώπου, πάνω από τον ώμο. Υπάρχουν αρκετές αναφορές σε γεγονότα και στιγμιότυπα από το πρώτο παιχνίδι που θα αποτελούν απαντήσεις σε απορίες των παλιών παιχτών, αλλά οι νέοι παίχτες δεν θα νιώσουν τελείως χαμένοι.

Η εξιστόρηση γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε ενοχλητικά ή αχρείαστα κομμάτια της να μένουν εκτός. Όλα τα κομμάτια του παζλ ενώνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ξέρουμε τι θα γίνει μέχρι το τέλος. Είναι μια ιστορία που έχουμε ξαναδεί αλλά φαντάζει ως κάτι καινούργιο, κάτι διαφορετικό. Μια ιστορία αγάπης και χαμού, γεμάτη από οικογενειακά δράματα που υπάγονται στον χώρο του μεταφυσικού και του φόβου που αντιμετωπίζει ένας πατέρας για την οικογένειά του. Όλες οι σκηνές έχουν σημασία και εναρμονίζονται προκειμένου μας βυθίσουν σε έναν εφιάλτη που δεν μοιάζει με κανέναν άλλον.

Τα κεφάλαια χωρίζονται σε μικρές εξάρσεις δράσης και περιπλάνησης γεμάτες τρόμο και μυστήριο. Ξεφεύγουμε από την γραμμικότητα του πρώτου παιχνιδιού και βρισκόμαστε σε έναν πιο ανοιχτό κόσμο γεμάτο αντικείμενα για να μαζέψουμε, δωμάτια και κτήρια για να εξερευνήσουμε, και κινδύνους για να αποφύγουμε. Ευτυχώς, η περιπλάνηση γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ξεφεύγουμε από τον σκοπό μας. Ψάχνοντας για στοιχεία και περισσότερα αντικείμενα, προετοιμαζόμαστε καλύτερα για τους εφιάλτες που θα βρεθούν στον δρόμο της διάσωσης.

20171017141228_1

Το σύστημα μάχης παραμένει το ίδιο με μερικές βελτιώσεις σε βασικούς μηχανισμούς και όσοι από εμάς είχαν κάποια επαφή με πρόσφατους τίτλους της σειράς Resident Evil και με το προηγούμενο Evil Within δεν θα έχουν δυσκολίες στον επαναπατρισμό τους. Σημαδεύουμε με το ποντίκι και ρίχνουμε ενάντια στον στόχο μας έχοντας στον νου μας πόσες σφαίρες έχουμε. Η ζημιά που προκαλούμε στα τέρατα και οι οπτικές ενδείξεις από τις σφαίρες μας είναι αρκετές για να αισθανθούμε ότι όντως καταστρέφουμε τους εχθρούς μας με τον πιο σιχαμερό και αιματηρό τρόπο.

Για ακόμα μια φορά, ο Sebastian έχει δύο βαρυσήμαντες επιλογές για να προσεγγίσει κάθε κατάσταση. Μπορούμε να βγάλουμε ένα όπλο έξω και να αρχίσουμε να γεμίζουμε τρύπες τα θύματά μας, ή απλούστερα, μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από τοίχους και έπιπλα για να αποφύγουμε ασήμαντες συγκρούσεις. Αν επιλέξουμε την οδό του Stealth, το παιχνίδι μας δίνει διακριτικές βοήθειες με την εμφάνιση των απαραίτητων πλήκτρων. Οι βελτιώσεις που έγιναν στους μηχανισμούς δίνουν νόημα στην κάθε μας κίνηση. Ενώ στο πρώτο The Evil Within, το κρύψιμο δεν αποτελούσε κάτι ιδιαίτερο και πολλοί παίχτες το εγκατέλλειπαν ως μη-βιώσιμη λύση, εδώ η προσθήκη περισσότερων ενδείξεων – όπως αυτή της ορατότητάς μας από τους εχθρούς – είναι ικανή να κρίνει την άσκοπη ή μη, χρήση των διαθέσιμων πόρων.

Η σχεδίαση της πόλης, με τους εφιάλτες και τα κρυφά σημεία της, μας οδηγεί σε πιο προσεκτικό gameplay. Θα κρυφτούμε πολύ και θα κοιτάμε και πάνω από τον ώμο μας γιατί ποτέ δεν ξέρουμε τι μας πλησιάζει. Τα τέρατα, που με μια πρώτη ματιά δεν φαίνονται ιδιαίτερα απειλητικά, μας πιάνουν σχεδόν πάντα απροετοίμαστους. Στο πρώτο μεγάλο τέρας που απείλησε άμεσα την ζωή μας, δεν είχαμε ούτε ένα όπλο και η διαφυγή ήταν ο μόνος δρόμος επιβίωσης. Τα Jumpscares ήταν πολλά και εκεί έγινε αντιληπτό ότι θα έπρεπε να φροντίσουμε να είμαστε προετοιμασμένοι για αντίστοιχες συναντήσεις. Τα πυρομαχικά και οι προμήθειες παραμένουν σκορπισμένες με αποτέλεσμα να υποχρεωνόμαστε να ψάχνουμε κτήρια και έπιπλα για την παραμικρή ένδειξη βοήθειας.

Η Tango Gameworks φαίνεται πως έλαβε υπόψιν τις κριτικές πάνω σε διάφορους μηχανισμούς του Evil Within. Ο πιο σημαντικός, το Crafting, έχει υποστεί αλλαγές ώστε να μην είναι ένας πονοκέφαλος αλλά ένας σημαντικός σύμμαχος σε όλη μας την προσπάθεια. Το πόσους πόρους θα μαζέψουμε και πόση ώρα θα δαπανήσουμε φτιάχνοντας όλο και πιο δυνατά όπλα εξαρτάται από το επίπεδο δυσκολίας που έχουμε επιλέξει. Το Grind γίνεται αισθητό μόνο στο δυσκολότερο επίπεδο όπου τα τέρατα είναι πιο δυνατά και οι προμήθειες λιγότερες.

Για τον έλεγχο της απόδοσης χρησιμοποιήσαμε ένα σύστημα μέτριων δυνατοτήτων καθώς και ένα σύστημα με πιο δυνατά χαρακτηριστικά. Στο πρώτο έχουμε εξαρτήματα έναν Intel i5-4690 μαζί με μια κάρτα γραφικών Radeon R9 270 με μνήμη RAM 8GB. Στο δεύτερο σύστημα είχαμε τον ίδιο επεξεργαστή με μια κάρτα Nvidia GTX 970. Με μια πρώτη ματιά, διαπιστώσαμε πως το The Evil Within 2 χρησιμοποιεί ικανοποιητικά καλά όλους τους πόρους του επεξεργαστή χωρίς να δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα, ειδικά αν έχουμε και άλλα προγράμματα ανοιχτά στο παρασκήνιο.

Η Tango Gameworks έχει συμπεριλάβει αρκετές επιλογές παραμετροποίησης μέσα στο παιχνίδι. Οι βασικές επιλογές των Motion Blur Quality, Anti-Aliasing, SSAO, Shadows και Bloom ποικίλλουν από Low σε Ultra. Παραδόξως, δεν υπάρχει επιλογή παραμετροποίησης των Textures. Προκειμένου να καταφέρουμε να τρέξουμε τον τίτλο και να έχουμε μια ικανοποιητικό γραφική παρουσίαση, σε σχέση πάντα με τις επίσημες απαιτήσεις συστήματος, είχαμε ρυθμίσει τις επιλογές μεταξύ Medium και High με απουσία του Motion Blur (αυτό βέβαια ήταν προσωπική μας επιλογή) και ελάχιστο Film Grain.

Αμέσως διαπιστώθηκε πως το Evil Within 2 υποφέρει από προβλήματα βελτιστοποίησης. Οι κάρτες γραφικών δεν κατάφεραν να χρησιμοποιηθούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους έχοντας έτσι μια μέτρια απόδοση σε ότι αφορά τα καρέ και το gameplay. H αλλαγή Preset από High/Ultra σε Low δεν πρόσφερε μεγάλες αλλαγές παρά μόνο σε ελάχιστα FPS. Στο μεγαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού η R9 270 φαινόταν κλειδωμένη στα 30FPS ενώ η GTX 970 κατάφερε να φτάσει σε μεγαλύτερα νούμερα αλλά με αρκετά προβλήματα στην σταθερότητα. Αν λάβουμε υπόψιν πως η έκδοση του PS4 και Xbox One είναι κλειδωμένες στα 30FPS τότε δεν θα είχαμε ιδιαίτερο θέμα στο να παίξουμε. Αλλά γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε το μέγιστο των δυνατοτήτων του υπολογιστή μας όταν μπορούμε να έχουμε ένα καλύτερο οπτικό αποτέλεσμα;

Σε γενικές γραμμές, το The Evil Within 2 είναι ένα παιχνίδι καλύτερο από τον πρόγονό του με αρκετές βελτιώσεις, ενδιαφέρουσα ιστορία και καλύτερο χειρισμό. Προσωπικά, δεν θα το χαρακτήριζα αποκλειστικά ως ένα παιχνίδι τρόμου. Σίγουρα υπήρχαν στιγμές που με κρατούσαν σε αγωνία ή σε επιφυλακή, και άλλες που με έκαναν να αναπηδήσω. Είναι ανατριχιαστικό, σιχαμερό αλλά δεν απευθύνεται σε όλους ψάχνουν κάτι πραγματικά τρομακτικό. Είναι σαν να παίζουμε ένα διαφορετικό αλλά εξίσου παρόμοιο «The Last of Us». Ο Sebastian προσπαθεί να βρει την άκρη σε έναν κόσμο που αναμειγνύει την πραγματικότητα με το όνειρο και βρίσκεται συνεχώς περικυκλωμένες από τους εφιάλτες του, την ανησυχία για την υγεία της κόρης του και τον φόβο για το άγνωστο σε κάθε γωνία. Αυτά τα ψυχολογικά, σουρεαλιστικά στοιχεία ενισχύουν την εμπειρία που αποκτούμε από την στοιχειωμένη πόλη και μας προκαλούν να συνεχίσουμε την περιπλάνησή μας χωρίς να το καταλάβουμε.

Το The Evil Within 2 είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 59,99€.

Ευχαριστούμε την IGE Group για την παροχή του Review Code.

The Evil Within 2 - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ7.5
ΑΠΟΔΟΣΗ6
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8.5
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πολύ καλός συνδιασμός δράσης και περιπλάνησης
  • Μια ιστορία γεμάτη εκπλήξεις
  • Καλοφτιαγμένο Crafting System
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Αρκετά προβλήματα στο Optimization
  • Όχι και τόσο τρομακτικό
8Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0