Εδώ και αρκετό καιρό, παρακολουθώ κάθε επιχειρηματική και αναπτυξιακή δραστηριότητα της Arc System Works. Η εταιρεία είναι γνωστή για σειρές παιχνιδιών όπως τα Guilty Gear και Blazblue, με ένα μεγάλο κατάλογο παιχνιδιών να βρίσκεται ήδη σε διαθεσιμότητα στο Steam. Κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί πως τα παιχνίδια τους, και κατά κύριο λόγο τα fighting games, καταφέρνουν να τραβήξουν ένα μεγάλο κοινό και να αποκτήσουν παίχτες που παραμένουν πιστοί και ενεργοί στην Competitive σκηνή τους. Το Guilty Gear Xrd Revelator, αποτελώντας ένα από τα πιο πρόσφατα παιχνίδια και ταυτόχρονα από τα πιο εντυπωσιακά Fighting Games της, εξακολουθεί να διατηρεί μέχρι και σήμερα ένα σταθερό playerbase χάρη στα ζωντανά και χρωματιστά γραφικά του και στα λεπτομερή σχέδιά του – πέρα από τους ιδιαίτερους και ίσως καινοτόμους μηχανισμούς.

Όταν η Arc ανακοίνωσε κατά την διάρκεια της E3 2017 πως μας ετοιμάζει ένα ακόμα παιχνίδι βασισμένο πάνω στην μηχανή του Guilty Gear Xrd και μας έδωσε ελπίδες για κάτι που θα μας τραβούσε άμεσα την προσοχή. Ποιος να το λεγε όμως, πως αυτό το “κάτι” ήταν ένα ακόμα παιχνίδι βασισμένο σε μια από τις πιο γνωστές anime σειρές, και ειδικά σε μια που σημάδεψε τα παιδικά μας χρόνια.

Ο λόγος για το DragonBall FighterZ, έναν τίτλο που από τότε μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει μια ατμόσφαιρα ανυπομονησία σε πολλά μέτωπα, δηλαδή σε Console και PC gamers αντίστοιχα. Από μεριάς μου, μπορώ να καταλάβω ως έναν βαθμό αυτό το «Hype» που υπάρχει γύρω από τον τίτλο μιας και το trailer κατάφερε να εντυπωσιάσει ακόμα και τους πιο απαιτητικούς παίχτες. Τα σχέδια και τα χαρακτηριστικά γραφικά της Arc System Works σε συνδυασμό με το ιδιαίτερο στυλ του Akira Toriyama, έφεραν στην ζωή έναν τίτλο που χαρακτηρίζεται από τα ζωντανά «ημι-τρισδιάστατα» σκηνικά, τους ξεχωριστούς χαρακτήρες και τα εντυπωσιακά εφέ που πλημμυρίζουν την οθόνη. Σε αυτό το σημείο ίσως να μιλάμε για ένα ένα ξεχωριστό 2D Fighting Game, και μάλιστα ένα είδος που έχουμε καιρό να δούμε στην σειρά παιχνιδιών του DragonBall.

Πιάστηκα και εγώ αιχμάλωτος σε όλη την αρρώστια που παρατηρήθηκε όλον αυτό τον καιρό. Η ανυπομονησία μου ήταν αρκετά αισθητή στους κύκλους μου, και κάθε Character Reveal και Gameplay Breakdown βίντεο που ανέβαινε στο YouTube την μεγάλωνε σε αβάσταχτο βαθμό. Όλα μοιάζανε με ένα καλοφτιαγμένο όνειρο, ένα ιδανικό ψέμα που φλερτάρε στενά με την αποτυχία και την απογοήτευση. Τελικά, το DragonBall FIghterZ κυκλοφορεί σε μερικές μέρες αλλά καταφέραμε να πάρουμε μια γεύση από το πως είναι να μάχεσαι για να αποκτήσεις τις 7 Dragonballs και να σώζεις – για άλλη μια φορά – την Γη.

Αν με ρωτούσαν ποιο είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει τα περισσότερα παιχνίδια ξύλου των τελευταίων ετών θα έλεγα πως είναι η ύπαρξη ενός περιεκτικού, άλλοτε ενδιαφέροντος, και άλλες φορές μακροσκελούς, Story Mode. Στο DragonBall FighterZ η ιστορία χωρίζεται σε τρία μεγάλα κεφάλαια, με το καθένα να προσεγγίζει την βασική υπόθεση από διαφορετική οπτική γωνία. Όλοι οι γνωστοί ήρωες έχουν χάσει τις δυνάμεις τους και ο πρωταγωνιστής, ένα πνεύμα που έχει χαθεί στον χωροχρόνο, βρίσκεται ξαφνικά στο σώμα του Goku. Αμέσως διαπιστώνεται πως ο ήρωάς μας μπορεί να μπει στα σώματα άλλων ανθρώπων και πολεμιστών, να ακούσει τις σκέψεις τους και να βοηθήσει στο να διαμορφωθεί ένα ιδανικό μέλλον. Ξεκινάμε λοιπόν, να βρούμε ποιος ευθύνεται για τις αλχημείες αυτές και τα κύματα που αποσυντονίζουν την φυσική ροή. Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς μας συναντάμε διάφορους χαρακτήρες από την αγαπημένη σειρά και καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τους σατανικούς κλώνους τους ώστε να τους δώσουμε πίσω τις χαμένες δυνάμεις τους.

Πολλά παιχνίδια της Arc System Works αντιμετωπίζουν το Story Mode σαν ένα μικρό παραμύθι που απλά υπάρχει μέσα στο παιχνίδι για να μας δίνει μια ιδέα της προιστορίας των χαρακτήρων και του κόσμου. Εδώ όμως, βλέπουμε σημάδια από το Xenoverse, δηλαδή δίνεται η αίσθηση ότι παίζουμε ένα RPG αφού θα βρεθούμε να μαζεύουμε δυνάμεις, εμπειρία και ιδιότητες για να ξεκλειδώσουμε τις χαμένες δυνάμεις μας. Κάθε χάρτης αποτελείται από μια πληθώρα δοκιμασιών και με σημαντικές σκηνές για την ιστορία. Φυσικά, μπορούμε αν θέλουμε να περιορίσουμε τις μονομαχίες που θα κλιθούμε να ολοκληρώσουμε, κάτι όμως που δεν συνιστάται μιας και κάθε μάχη μας δίνει και νέα στοιχεία για την ιστορία, τους χαρακτήρες και τα γεγονότα που θα ζήσουμε στην πορεία. Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα νέο κεφάλαιο στο σύμπαν του DragonBall, και γενικώς μια ξεχωριστή ιστορία που θα αφήσει πολλούς λάτρεις της σειράς ευχαριστημένους

Μιλάμε για ένα νέο 2D Dragon Ball παιχνίδι ξύλου που είναι χτισμένο πάνω στα θεμέλια της μηχανής του Guilty Gear Xrd. Αυτό σημαίνει πως τα καρέ των animations είναι λιγότερα από αυτό που συνηθίζεται στα σύγχρονα παιχνίδια αλλά λόγω του προτύπου που βασίζεται το σχέδιο δίνεται μια πιο ευχάριστη εμφάνιση στους χαρακτήρες, στον τρόπο που κινούνται, και τα καρέ που θεωρητικά απομένουν, αποδίδονται σαν εμπλουτισμός στα πεδία μάχης. Για αρχή, θα δούμε πως το εκάστοτε πεδίο διαμορφώνεται με το πως εξελλίσεται η μάχη. Για παράδειγμα, μπορεί ο Vegeta να μας ταράζει με συνεχόμενα Energy Blasts και εμείς να τα διώχνουμε μακριά μας. Κάποια από αυτά μπορεί να φύγουν και να “σκάσουν” πάνω σε κάποιο κτήριο ή βουνό του Background αφήνοντας έτσι μια τρύπα ή μια ένδειξη καταστροφή που παραμένει μέχρι το τέλος του αγώνα. Και αν είστε παραδοσιακός τύπος, σαν εμένα, τότε θα χαρείτε να μάθετε πως κάθε κίνηση, κάθε επίθεση, κάθε «σπέσιαλ» επίθεση που θα δούμε κατά την διάρκεια ενός αγώνα, αποτελεί πιστή αντιγραφή από το manga/anime. 

Το Gameplay θα είναι κάτι γνώριμο, ειδικά για όσους από εμάς έχουν μυηθεί στον κόσμο του Guilty Gear ή άλλων παιχνιδιών της Arc. Το DragonBall FIghterZ χρησιμοποιεί το layout των τεσσάρων βασικών κουμπιών ενός χειριστηρίου ή Fighting Stick και βασίζεται σε έναν απλό χειρισμό, άμεσα προσβάσιμο από αρχάριους και προχωρημένους. Κινούμαστε με απλές και εναέριες ορμές (air dashes), αποκρούμε επιθέσεις είτε στο έδαφος, είτε ενώ βρισκόμαστε στον αέρα και εξαπολύουμε συνδυασμούς επιθέσεων που ανταποκρίνονται στο στυλ παιχνιδιού μας. Αμα θέλουμε, μπορούμε να χρησιμοποιούμε ένα μόνο κουμπί για τις επιθέσεις μας ενώ ταυτόχρονα έχουμε την δυνατότητα να δημιουργούμε τα δικά μας Combos συνδυάζοντας τα Light, Medium και Heavy Attacks μαζί με τα Special Combos/Attacks.

To combo system, που αποτελεί και το “ζουμί” του gameplay, ίσως φανεί απλό σε βετεράνους του είδους. Αν καταφέρουμε να μελετήσουμε τα βασικά στοιχεία, να συνηθίσουμε τις ιδιαιτερότητες των combos και να πειραματιστούμε με κάθε είδους επίθεση, τότε θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για ένα πιο ουσιαστικό, βαθύ παιχνίδι. Αν μάθουμε να συνδυάζουμε τις βαριές επιθέσεις, με τα Throws, τις Assists και τα Combos που γίνονται μόνο κατά την αλλαγή ενός χαρακτήρα, τότε ίσως να εντοπίσουμε την χρυσή τομή ώστε να μετατρέπουμε τα βαρετά κυνηγητά σε πιο “γεμάτες” μάχες με ουσία και εντυπωσιακά στιγμιότυπα.

Ένας ακόμα ενδιαφέρον μηχανισμός είναι εκείνος των Dragonballs. Κατά την διάρκεια μιας μάχης, αν καταφέρουμε είτε εμείς, είτε ο αντίπαλός μας, να ολοκληρώσουμε το βασικό Combo των 5 χτυπημάτων, μια Dragonball προστίθεται στην αντίστοιχη μπάρα που βρίσκεται στο κάτω μέρος. Όταν μαζέψουμε και τις 7 μπάλες τότε ξεκινάει ένας αγώνας ταχύτητας αφού ο πρώτος παίχτης που θα πατήσει τον σωστό συνδυασμό πλήκτρων θα καταφέρει να καλέσει τον Shenron και να πραγματοποιήσει μια από τρεις ευχές. Οι ευχές αυτές μπορεί να αλλάξουν την έκβαση μιας μάχης. Για παράδειγμα, αν κάποιος χαρακτήρας από την ομάδα μας έχει πεθάνει τότε μπορούμε να τον επαναφέρουμε αλλιώς μπορούμε να γεμίσουμε πάλι την υγεία μας ή να επανεργοποίησουμε το Rage status.

Παραπάνω, αναφέραμε πως πρόκειται για έναν τίτλο που βασίζεται πάνω στην μηχανή του Guilty Gear Xrd. Αυτό σημαίνει πως, πέρα από τα εντυπωσιακά γραφικά, θα δοκιμαστεί και το Power Level του υπολογιστή μας. Είναι ένα παιχνίδι που ενώ φαινομενικά δεν απαιτεί δυνατά συστήματα ίσως να μας δώσει μερικές πτώσεις στα καρέ και κολλήματα ανάλογα με το τι συμβαίνει εκείνη την ώρα στην σκηνή. Βέβαια, αυτό το φαινόμενο μετριάζεται από το μικρό πλήθος των Frames μιας και παρότι παίζουμε σε 60fps μας δίνεται η αίσθηση πως τα πάντα κινούνται στα 30fps.

Από την άλλη, έχουμε το θέμα του Netcode που σε ένα σύγχρονο fighting game αποτελεί σημαντικό στοιχείο. Η Arc System Works υιοθετεί και πάλι το σύστημα του Live Lobby με αυτό να σημαίνει πως μπορούμε να φτιάξουμε την ομάδα που θέλουμε και να περιπλανιόμαστε με ένα χαριτωμένο avatar στο Fight Lounge – έναν κόσμο που χωρίζει το μας δίνει πάλι την ένδειξη του Frame Latency ενημερώνοντάς μας έτσι για το ποσοστό του lag που ενδέχεται να αντιμετωπίσουμε. Ευτυχώς, ήταν λίγες οι φορές που αντιμετώπισα πρόβλημα στην συνδεσιμότητα και στην μάχη με κάποιον παίχτη του εξωτερικού.

To DragonBall FighterZ είναι ένα απλό Fighting Game με μηχανισμούς που είναι εύκολο να τους μάθουμε αλλά δύσκολο να τους τελειοποιήσουμε. Για πολλούς Hardcore Fighting players, αποτελεί και ένα σημείο αναφοράς μιας και μέσω ενός τέτοιου παιχνιδιού τίθεται και το ζήτημα του «πως γίνομαι καλύτερος στα παιχνίδια ξύλου». Ο Maximillian Dood, ένας από τους καλύτερους παίχτες στο είδος των Fighting Games είχε φτιάξει ένα αρκετά ενδιαφέρον βίντεο μιλώντας και αναλύοντας αυτό το θέμα. Στην περιγραφή του έλεγε πως αν θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι, αρχικά να αφοσιωθούμε στο παιχνίδι που πιάνουμε στα χέρια μας από τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας του, τότε που όλοι μαθαίνουν ακόμα και μπορούμε να δούμε πως είναι η αίσθηση του να νικάς και πως του να χάνεις. Αργότερα, πρέπει να βρούμε τον αγαπημένο μας χαρακτήρα και να προπονηθούμε ενάντια σε όλους τους μαχητές του Roster για να δούμε τις αδυναμίες του καθενός. Και τέλος, είναι ο πειραματισμός, η επιμονή και η προσπάθεια που πρέπει να καταβάλουμε σε συχνή βάση για να δούμε ατομική πρόοδο. Το DBFZ είναι ένα από εκείνα τα παιχνίδια που υποστηρίζουν και αποδεικνύουν την πραγματικότητα των παραπάνω θέσεων. Αν αφοσιωθούμε, τότε ίσως να δούμε τον εαυτό μας να γίνεται καλύτερος όχι μόνο σε αυτό το παιχνίδι αλλά και σε άλλα, πιο απαιτητικά όπως το Street Fighter V: Arcade Edition.

Σε γενικές γραμμές, ο νέος τίτλος της Arc System Works συνεχίζει το σερί επιτυχιών για την εταιρεία, και γίνεται πρόταση για ένα από τα καλύτερα παιχνίδια ξύλου της χρονιάς. Είναι ένα σκληρό παιχνίδι, αλλά συνάμα εύκολο, που απευθύνεται σε όλους τους παίχτες ανεξαρτήτου ικανότητας. Επιπλέον, είναι μια νέα ιστορία στο σύμπαν του Dragon Ball που καταφέρνει να συνδυάσει αρμονικά τα έντονο ξύλο με τα εντυπωσιακά σκηνικά και τα δυναμικά εφέ. Το μόνο που μένει να δούμε είναι πως θα εξελιχθεί η eSports πλευρά του παιχνιδιού και αν θα το δούμε στην επερχόμενη EVO σαν έναν από τους Main τίτλους της διοργάνωσης.

Το Dragon Ball FighterZ κυκλοφορεί σύντομα μέσω Steam στη τιμή των 59,99€

Ευχαριστούμε την Bandai Namco Entertainment Greece για την παροχή του Review Code.

DragonBall FighterZ - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΑΠΟΔΟΣΗ7.5
NETCODE7.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8.5
8.5Πολύ Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0