Από την ημέρα που κυκλοφόρησε το Minecraft μέχρι σήμερα, έχουμε δει εκατομμύρια παίχτες να φτιάχνουν τους δικούς τους ιδανικούς κόσμους. Μαζί με αυτούς είδαμε φανταστικές ιστορίες να ξεδιπλώνονται αλλά και δημιουργήματα που ξεπερνάνε κάθε φαντασία. Το συμπέρασμα είναι ένα: είμαστε ένα πολύ δημιουργικό είδος. Ωστόσο, δεν μπορώ να πω ότι είμαι τόσο δημιουργικός, ή απλά δεν έχω την υπομονή να φτιάξω κάτι από το μηδέν και να το ολοκληρώσω. Τουλάχιστον, αυτό νιώθω για το Minecraft. Πέρα από το παιχνίδι της Mojang, έχω δαπανήσει εκατοντάδες ώρες σε παιχνίδια όπως το Don’t Starve που συνδιάζουν την επιβίωση με την δημιουργικότητα και μπορώ με ασφάλεια να πω πως η φαντασία μου έχει υποστεί πολλές «αναβαθμίσεις».

Πριν αρχίσω την συγγραφή του βασικού review για το Dragon Quest Builders της Square Enix, θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Λατρεύω αυτό το παιχνίδι. Έχω ήδη αρκετά παιχνίδια για την φορητή κονσόλα της Sony και πολλά από αυτά κυκλοφόρησαν μέσα στο 2016. Ο τίτλος αυτός όμως, μου έκλεψε την καρδιά από το πρώτο λεπτό. Συνδιάζει άριστα την επιβίωση, την δημιουργικότητα και το Dungeon-crawling RPG στοιχείο, δίνοντας μια αρμονία στο σύνολο. Η γνώμη μου δεν πρόκειται να επηρεάσει την αντικειμενικότητα της κριτικής. Μπορεί όμως να επηρεάσει την κοινωνική μου ζώη για τους επόμενους μήνες. Μένει να δούμε την κυκλοφορία του World of Final Fantasy που ενώ φιλοξενεί γνωστούς χαρακτήρες από την σειρά, επιχειρεί μια πιο χαριτωμένη προσέγγιση.

Το Dragon Quest είναι το καλύτερο και πιο χαρακτηριστικό RPG της Ιαπωνίας. Είναι εκείνο που θεμελίωσε τα Turn-based RPG, και η αφορμή για να γεννηθούν τίτλοι όπως το Final Fantasy και το Chrono Trigger. Η σειρά φέρει το σχέδιο του Akira Toriyama, του αγαπημένου σχεδιαστή της σειράς Dragonball. Έτσι, ο κύριος Toriyama δανείζει για άλλη μια φορά το σχέδιό του και η Square Enix φέρνει σε PSVITA και PS4 έναν τίτλο που θα μας κρατήσει συντροφιά για δεκάδες νύχτες ακόμα.

Αφού φτιάξουμε και δώσουμε ένα όνομα στον χαρακτήρα μας, ξυπνάμε μέσα σε ένα μπουντρούμι με χαμένη την μνήμη μας και χωρίς κάποιον συγκεκριμένο σκοπό. Μια φωνή ακούγεται στο χάος του σκοταδιού και μας ξυπνάει από τον βαθύ ύπνο. Αυτή η φωνή είναι η φωνή της Θεότητας που προστατεύει τα πάντα στον κόσμο. Το σκοτάδι έχει απλωθεί σε κάθε γωνιά της Γης και οι άνθρωποι κρύβονται κάτω από το έδαφος ή μέσα στα δάση για να προστατευτούν από τα τέρατα. Παλιότερα, τέρατα και άνθρωποι ζούσαν ειρηνικά στις μεγαλοπρεπείς πόλεις τους. Μια μέρα όμως, ο Dragonlord καταράστηκε τα πάντα, έσπειρε το σκοτάδι παντού, αφαίρεσε την ιδιότητα του χτησίματος από τους ανθρώπους και έστρεψε όλα τα τέρατα εναντίον τους. Έτσι εμείς, καλούμαστε από την θεότητα να εκμεταλλευτούμε το χάρισμα του χτίστη, να επαναφέρουμε το φως και την ελπίδα και να σηκώσουμε από τα συντρίμμια τις πόλεις του παρελθόντος.

Κάθε αρχή και δύσκολη λένε. Έτσι και εδώ, ξεκινάμε με άδεια χέρια και σιγά-σιγά μαθαίνουμε όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για να χτίσουμε ένα μικρό σπίτι ή κάποιο αδύναμο εργαλείο. Το παιχνίδι χωρίζεται σε κεφάλαια ενώ υπάρχει και το αντίστοιχο Free Mode (Terra Incognita) στο οποίο χτίζουμε ότι θέλουμε χωρίς περιορισμούς. Για να ξεκλειδώσουμε το Terra Incognita πρέπει να ολοκληρώσουμε το πρώτο κεφάλαιο και να πάμε στο επόμενο.

Κάθε κεφάλαιο θα μας ταξιδεύσει σε ένα νέο μέρος που χρειάζεται την βοήθειά μας. Ξεκινάμε από φωτεινές πεδιάδες και μπορεί να βρεθούμε σε ξηρές ερήμους ή δηλητηριασμένους βάλτους. Δεν πρέπει να πτοούμαστε γιατί οι παλιοί κάτοικοι χρειάζονται βοήθεια και είμαστε οι μόνοι που έχουν την δύναμη και την τεχνογνωσία για να τους την παρέχουν. Όσο χτίζουμε πράγματα, και όσο βοηθάμε τους νέους κατοίκους που έρχονται στις πόλεις μας θα ξεκλειδώνουμε όλο και περισσότερες συνταγές. Μπορούμε να φτιάξουμε διάφορα εργαλεία, όπλα, πανοπλίες αλλά και workstations που θα μας βοηθήσουν να αναβαθμίσουμε την πόλη μας στο μέγιστο και να προετοιμαστούμε για τις επιθέσεις των τεράτων.

Κάθε περιοχή κρύβει και μια ιστορία. Χτίζοντας την πόλη από την αρχή θα μάθουμε ολόενα και κάτι παραπάνω για την ιστορία και γιατί έγινε ότι έγινε στο παρελθόν. Με κάθε αναβάθμιση της πόλης τραβάμε την προσοχή του προστάτη, δηλαδή του τεράστιου τέρατος που ευθύνεται για την καταστροφή. ΑΦού προετοιμάσουμε τις άμυνές μας, φτιάξουμε όσο πιο δυνατά όπλα γίνεται και έχουμε εξασφαλίσει την ενέργειά μας, είναι καιρός να έρθουμε αντιμέτωποι με τον καταστροφέα και να λυτρώσουμε την χώρα και τους κατοίκους της από τα δεσμά του σκότους.

Το Gameplay του Dragon Quest Builders είναι αρκετά απλό και ευνόητο. Όσοι έχουν παίξει Minecraft ή Terraria θα νιώσουν αμέσως μια οικειότητα με τους μηχανισμούς και θα μπορέσουν να εναρμονιστούν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Αν είστε από εκείνους που έρχονται σε επαφή με ένα τέτοιο παιχνίδι για πρώτη φορά τότε μην ανησυχείτε αφού οι πρωταγωνιστές και οι NPCs θα σας δείξουν πως γίνονται τα πάντα, αργά και σταθερά. Το κυριότερο εργαλείο που θα μας βοηθάει στην συγκομιδή των πόρων του περιβάλλοντος είναι ένα μεγάλο σφυρί. Μαζεύοντας κάποιο αντικείμενο για πρώτη φορά, ο χαρακτήρας μας σκαρφίζεται μια νέα συνταγή για κάποιο νέο αντικείμενο όπως ένα καλύτερο κρεβάτι ή μια πιο γερή πόρτα. Όσο καλύτερο είναι το έπιπλο-αντικείμενο τόσο μεγαλύτερη αξία έχει και τόσο καλύτερη κάνει την πόλη μας.

Ο στόχος του παιχνιδιού είναι συγκεκριμένος και επικεντρώνεται γύρω από την ανέργεση μιας ασφαλούς πόλης και της προστασίας των κατοίκων από τις ορδές των τεράτων. Πολλές φορές έχω πιάσει τον εαυτό μου να κατασκευάζει μια πόλη και να την αναβαθμίζω συνέχεια μέχρι να νιώσω πως μ’αρέσει. Δεν πρέπει παρ’όλα αυτά, να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα Storylined Quest-based Sandbox παιχνίδι. Έτσι, πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα στα αιτήματα των κατοίκων και να αφήσουμε το κτίσιμο για το Terra Incognita. Όσο γρηγορότερα ολοκληρώσουμε το κεφάλαιο και τα challenges του,  θα μπορούμε να ξεκλειδώσουμε νέες συνταγές για το Incognita.

Ο χωρισμός σε κεφάλαια είναι ένα στοιχείο που ενδέχεται να αποθαρρύνει πολλούς. Στην αρχή, ομολογώ πως και εγώ ενοχλήθηκα από το γεγονός ότι πρέπει να ξεκινήσω από το μηδέν σε μια νέα περιοχή την οποία πρέπει να εξερευνήσω. Είχα ρίξει πολύ δουλειά στο πρώτο χωριό και όταν κατάλαβα πως αυτή η δουλειά δεν μεταφέρεται, απογοητεύτηκα αρκετά. Αν λάβουμε υπόψιν πως η ολοκλήρωση των πόλεων μας δίνει περισσότερες συνταγές για το Free Mode, και άρα, περισσότερες επιλογές για να διακοσμήσουμε τις πόλεις μας, τότε φαντάζει ως μια θυσία που ανεχόμαστε για το καλό του μέλλοντος.

Παρά την υποβάθμιση του PSVITA Port, τα γραφικά και τα περιβάλλοντα του Dragon Quest Builders είναι αρκετά καθαρά και καλοφτιαγμένα. Δυστυχώς, οι διαστάσεις της οθόνης και ο περιορισμός στην θέση της κάμερας ίσως να μην μας επιτρέπουν όσο καλύτερο χτίσιμο γίνεται. Μια φορά, επιχείρησα να φτιάξω ένα στεγασμένο σπίτι αλλά λόγω της ισομετρικής προοπτικής δεν μπορούσα να δω που βρίσκεται ο χαρακτήρας μου και που κοιτάει μέσα στο κτήριο. Και αν έκανα «reset camera position», με έβαζε σε μια προοπτική τρίτου προσώπου η οποία μου περιόριζε την ορατότητα του χώρου γύρω μου.

Τελειώνοντας, το σύστημα μάχης δεν έχει το βάθος που θα περίμενε κανείς από ένα παιχνίδι της σειράς, είναι όμως αρκετό για να θέσει τα όρια μεταξύ RPG και Sandbox. Τα αφεντικά μπορεί να φαίνονται εύκολα, θα χρειαστεί όμως να προετοιμαστούμε κατάλληλα για να τα νικήσουμε με την πρώτη προσπάθεια και για να μην βρεθούμε με μια κατεστραμμένη πόλη. Ο Dragonlord, ως ο πιο δυνατός όλων, έχει αρκετές φάσεις στην μάχη του, φάσεις που θα δοκιμάσουν την υπομονή μας, τις ικανότητές μας, και θα μας τεστάρουν σε όλα όσα μάθαμε από το παιχνίδι. Αφού τον νικήσουμε, τότε το φως θα επιστρέψει σε όλον τον κόσμο και έτσι θα ξεκινήσει το ταξίδι μας για να δημιουργήσουμε ότι θέλουμε, όπου θέλουμε.

Το Dragon Quest Builders είναι έρωτας με την πρώτη ματιά. Είναι από εκείνα τα παιχνίδι που μπορεί να μας αφήσουν αδιάφορους όμως το χαρακτηριστικό artstyle, το οικείο gameplay και ο βαθμός ελευθερίας που προσφέρει, θα μας γοητεύσουν και θα μας κάνουν να βάζουμε το PSVITA συνέχεια στην φόρτιση. Εκτός αυτού, καταφέρνει να κάνει ότι δεν μπορούσε το Minecraft, δηλαδή να βάλει ιστορία στο βασικό Sandbox-y gameplay και να μας δώσει ένα κίνητρο για να χτίσουμε το κάτι παραπάνω. Νιώθω πως δεν έχω τελειώσει ακόμα μαζί του. Νιώθω πως υπάρχουν πολλά πράγματα να κάνω ακόμα. Ένα όμως είναι σίγουρο: το Dragon Quest Builders είναι η καλύτερη επιλογή που μπορείτε να κάνετε για το 2016.

Το Alt-tab Galaxy είναι μια νέα προσθήκη στα κεφάλαια της αγαπημένης μας σελίδας. Στη σειρά αυτή θα μοιραζόμαστε μαζί σας ειδήσεις, κριτικές και αξιοπερίεργα που δεν αφορούν άμεσα το PC Gaming. Όπως για παράδειγμα νέα για κονσόλες, κινητά, ταινίες, σειρές και όχι μόνο… Ελπίζουμε να σας αρέσει!