Όλοι μας πλέον γνωρίζουμε ότι το DirectX 12 υπόσχεται πολλά, ίσως πάρα πολλά. Ο ενθουσιασμός έχει φτάσει στο κατακόρυφο και κάθε νέο ακούγεται σαν θαύμα.

Κάποιοι από εσάς ήδη γνωρίζετε ότι το νέο API θα διαφοροποιήσει τον τρόπο που δουλεύουν οι developers στο PC hardware. Πλέον θα υπάρχει πρόσβαση πιο κοντά στον πυρήνα των CPUs/GPUs με αποτέλεσμα οι developers να μπορούν να εκμεταλλευτούν πιο αποτελεσματικά τα διαθέσιμα resources. Το DX12 μπορεί ακόμα και να ενοποιήσει τις VRAM από 2 κάρτες γραφικών με αποτέλεσμα διπλάσια διαθέσιμη μνήμη σε multi-gpu εφαρμογές, κάτι πρωτάκουστο μέχρι σήμερα.

DX11vsDX12

Αυτό όμως που δεν περιμέναμε ποτέ είναι η συνεργασία της AMD και της Nvidia μέσα από το νέο API. Τι σημαίνει αυτό; Το DX12 θα μπορεί να χρησιμοποιεί 2 διαφορετικά GPUs από διαφορετικές εταιρίες ταυτόχρονα, αρκεί ο developer να θέλει να ασχοληθεί με το ανάλογο μοίρασμα του Workload.

Σύμφωνα με πληροφορίες που απόσπασε το TomsHardware το DirectX 12 θα αφαιρέσει την ιδέα 4 + 4 = 4 και θα λειτουργεί με μια νέα rendering μέθοδο ονομαζόμενη SFR (Split Frame Rendering). Οι Developers θα μπορούν χειροκίνητα ή αυτόματα να μοιράσουν τα δεδομένα της γεωμετρίας και των textures μεταξύ διαφορετικών GPUs και όλα τα GPUs θα δουλεύουν ταυτόχρονα για το κάθε frame. Κάθε GPU από εκεί και πέρα θα δουλεύει σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της οθόνης και αυτό θα χωρίζεται ανάλογα με το πόσα GPUs είναι διαθέσιμα.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα τεχνολογία η οποία έχει ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα. Πόσοι developers θα ασχοληθούν με αυτόν τον διαμοιρασμό των resources; Θα υπάρξουν αυτόματοι τρόποι μέσα από το API και τις μηχανές οι οποίο θα μπορούν να δώσουν ικανοποιητικά αποτελέσματα; Όλα θα δείξουν στο μέλλον, σίγουρα όμως αυτή η δυνατότητα μπορεί να αλλάξει αρκετά πράγματα στον τρόπο που τρέχουν τα παιχνίδια στους υπολογιστές μας.