H Microsoft έχει ξετυλίξει  την κορδέλα για όσα αφορούν  το  Graphics API της και αποκαλύπτει για την βελτίωση του performance και για την ενοποίηση γραφικών σε όλες τις συσκευές. Ένα άλλο πολύ καλό νέο είναι ότι θα υποστηρίζεται από τις περισσότερες πρόσφατες κάρτες γραφικών. Μμμμμ… δεν νομίζετε ότι όλο αυτό κάνει το καινοτόμο Mantle της AMD ολίγον ανούσιο.

Επίσης, εκτός της κλασσικής μουρμούρας περί Super WaW! visuals και eye candy που είχαμε σε προηγούμενες  version του Direct X, η κορύφωση της παρουσίασης του Direct X 12 στο GDC event του 2014, επικεντρώθηκε στο performance και την υποστήριξη του σε multi-platform. ….Nice….

Αρχικά, περιλαμβάνει μεγάλη μείωση των CPU overheads όσο τρέχει game. Με την Microsoft να επιμένει ότι το DX12 θα μειώσει τα loads της CPU κατά 50%, που πραγματικά παραείναι καλό ποσοστό.  Ας ελπίσουμε να ισχύει!
Δεύτερον αφορά το pushάρισμα του DirectX σε όλους τους υπολογιστές, φορητές συσκευές όπως smartphones και τις κονσόλες Xbox One. Όλα σε ένα API, νοικοκυρεμένα!

Αν οι ισχυρισμοί της Microsoft  γίνουν πραγματικότητα, θα είναι πολύ καλά νέα για τους PC gamers. Είναι εξαιρετικό ότι το νέο API είναι συμβατό με τις ήδη υπάρχουσες κάρτες γραφικών, αν και ακριβώς ποιες κάρτες γραφικών δεν είναι ακόμη απολύτως σαφές.

Η Nvidia έχει πει πως όλα τα υπάρχοντα DirectX 11 GPUs της θα είναι επίσης συμβατά με DX12. Όμως δεν υπάρχει λέξη ακόμα από την AMD, αλλά φαίνεται πιθανό ότι όλες οι κάρτες με GCN της AMD  (Graphics Core Next)  θα είναι συμβατές τουλάχιστον.

Έτσι και αλλιώς, το GCN είναι η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το Xbox One και αυτή η κονσόλα είναι μέρος των περιπετειών του DX12. Πολλά από αυτά που έχει πει η Microsoft σχετικά με το DX12 ακούγονται ακριβώς ίδια με τους ισχυρισμούς που έκανε η AMD για το Mantle. Δηλαδή: χαμηλότερη επιβάρυνση της CPU, καλύτερο threading, πιο… «κοντά στο μέταλλο».

Όπως και με το Mantle, έτσι και οι πραγματικές δυνατότητες του DX12 είναι μη δοκιμασμένες οπότε ίσως η AMD να ξέρει κάτι που εμείς ίσως να μην γνωρίζουμε και γι’ αυτό βιάστηκε να ανακοινώσει για το Mantle. So…. Αναμένουμε, και ο καιρός θα δείξει.