Δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του Destiny 2 στους υπολογιστές, η Bungie και η Activision λάνσαραν το πρώτο μεγάλο Expansion του Destiny 2 με τίτλο Curse of Osiris. Μέχρι στιγμής, μετά από καμιά δεκαριά ώρες δοκιμής του, έχω να πω πως ίσως να πρόκειται για ένα από τα πιο απογοητευτικά expansions. Έχοντας δαπανήσει αρκετές ώρες στο End-game του βασικού παιχνιδιού ολοκληρώνοντας την βασική ιστορία, λαμβάνοντας μέρος στο Competitive PVP, στις εβδομαδιαίες δραστηριότητες και εν τέλει φτάνοντας στο Power Level 300, επέστρεψα με την ελπίδα να ζήσω ένα νέο έντονο κεφάλαιο στην ιστορία των Guardians και να δοκιμάσω τις δυνατότητές μου σε έναν νέο πλανήτη γεμάτο κινδύνους και ηρωικές αποστολές. Αλλα δυστυχώς, δεν ισχύει τίποτα από αυτά.

Όλα τα αρνητικά που εντοπίσαμε στο Destiny 2 όπως την ‘χλιαρή’ ιστορία, τους ρηχούς χαρακτήρες και τον αδιάφορο διάλογο, θα τα συναντήσουμε και στο νέο κεφάλαιο. Το ίδιο συμβαίνει και με το gameplay που συνεχίζει σε ένα μονοπάτι δύσβατο, εστιάζοντας σε μηχανισμούς και ασχολίες που καταντάνε επαναλαμβανόμενοι με απώτερο σκοπό το ξεκλείδωμα cosmetic αντικειμένων για τα μάτια του κόσμου. Από την μία, αυτά τα προβλήματα έχουν μια βάση καθώς η κυκλοφορία της επέκτασης έγινε σε μικρό χρονικό διάστημα από αυτή του βασικού παιχνιδιού ακόμα και είχε βγει για κονσόλες πολύ πιο πριν από την έκδοση των υπολογιστών. Ο χρόνος ανάμεσα στις κυκλοφορίες όμως, ήταν αρκετός για να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, να λάβουν οι εταιρείες υπόψιν τους τα «θέλω» και τις παρατηρήσεις των παιχτών, και να πάρουν τα αντίστοιχα μέτρα για το μέλλον.

Ξεκινώντας, το Curse of Osiris διηγείται την ιστορία του Osiris, ενός Guardian της τάξης των Warlocks που εξορίστηκε από την πόλη γιατί επαναστάτησε κατά των ιδανικών της και προκάλεσε αναταραχή στις τάξεις των υπόλοιπων Guardians. Η υπόθεση ξεκινάει με τον Osiris και το Ghost του, την Sagira, να βρίσκονται μέσα σε μία προσομοίωση των Vex. Προσπαθώντας να προβάλλουν το μέλλον, το οποίο προβλέπεται καταστροφικό και επικίνδυνο, οι δύο σύμμαχοι θα δεχθούν επίθεση από τους παγωμένους Vex. O Osiris, προσπαθώντας να σώσει την Sagira ανοίγει μια πύλη για να την στείλει πίσω στην βάση τους στον πλανήτη Ερμή. Η Sagira, αντιστεκόμενη και αντίθετη στην απόφαση του Osiris, δέχεται μια βολή από τους Vex που την ρίχνει μέσα στην πύλη και σπάει το κέλυφός της απενεργοποιώντας το προσωρινά.

Πίσω στην Γη, η Ikora, πρώην μαθήτρια του Osiris, μας ειδοποιεί για μια νέα αποστολή. Αναφορές από τους ακόλουθους του Osiris στον πλανήτη Ερμή (Mercury) γνωστοποιούν την ύπαρξη κάποιου προβλήματος και την εύρεση της Sagira μέσα στην άμμο. Στοπός μας είναι να πάμε στην Γη, να ενεργοποιήσουμε την Sagira και να μάθουμε τι συμβαίνει. Από εκεί ξεκινάει μια νέα περιπέτεια πάνω στον πορτοκαλί πλανήτη προκειμένου να βρούμε τον Osiris, να σταματήσουμε τους Vex και να φέρουμε για άλλη μια φορά την ειρήνη στον γαλαξία.

Μεταφερόμαστε λοιπόν, σε έναν πλανήτη που έχει κατακτηθεί από τους Vex. Οι αποστολές μας λαμβάνουν χώρα στο Infinite Forest, έναν υπερυπολογιστή που παράγει προσομοιώσεις του παρελθόντος και του μέλλοντος και τις υλοποιεί προκειμένου να μοιάζουν αληθινές και να σχηματίσουν ένα διαφορετικό μέλλον που θα ευνοεί τα εχθρικά ρομπότ. Θα αντιμετωπίσουμε Vex του παρελθόντος που φέρουν μερικές εμφανησιακές διαφορές με αυτούς που ξέρουμε, αλλά και γνωστούς εχθρούς όπως τους Fallen. Μέσα στις εννιά βασικές αποστολές θα βρεθούμε και στα δύο νέα Strike Missions, το ‘A Garden World’ και ‘Tree of Probabilities’, που μας συστήνουν σε μερικούς από τους νέους μηχανισμούς που θα πρέπει να μάθουμε για τα επερχόμενα Nightfall Strikes.

Μέχρι σήμερα, δεν έτυχε να είμαι από τους χιλιάδες βετεράνους του Destiny που έζησαν τις απογοητεύσεις του πρώτου παιχνιδιού αλλά τώρα καταλαβαίνω γιατί επικρατούσε πανικός πριν μερικά χρόνια. Η διάρκεια του κεφαλαίου ανέρχεται στις 2-3 ώρες με τις αποστολές να είναι αρκετά απλές, η ιστορία είναι αρκετά προβλέψιμη και ο τελικός αρχηγός πιο εύκολος και από τον Ghaul – τον αρχηγό της βασικής ιστορίας. (Spoilers) Στο μεγαλύτερο κομμάτι της αποστολής κηνυγάμε τον εγκέφαλο των Vex, τον Panoptes, ένα μεγάλο ρομπότ που ελέγχει την έκβαση των προσομειώσεων και γενικά το μέλλον. Αφού καταφέρουμε και φτάσουμε στην τελική πλατφόρμα και έρθουμε πρόσωπο-με-ρομποτικό μάτι με τον Panoptesm αντιμετωπίζουμε κύμματα εχθρών μέχρι να «πέσουν» οι ασφάλειες. Κατά την διάρκεια της μάχης, εμφανίζεται ο Osiris και αποκρούει τις επιθέσεις του Panoptes κρατώντας τον απασχολημένο μέχρι να καταστρέψουμε τις ασπίδες. Μετά από κάθε ασπίδα θα βρεθούμε σε μια μεγάλη πλατφόρμα που θα μας φέρει ακριβώς απέναντι από το αδύναμο σημείο του εχθρού. Και εκεί αρχίζουν τα προβλήματα. Με μια ρουκέτα κατόρθωσα να κατεβάσω την υγεία του στο μισό. Σε εκείνο το σημείο αντιλήφθηκα πως η «επική» μάχη ίσως να μην είναι τόσο δύσκολη. Και είχα δίκιο.

Μετά το φινάλε συναντάμε τον πραγματικό Osiris – και όχι τα αντίγραφά του – ο οποίος, σύμφωνα με την φήμη του θα έπρεπε να είναι ένας σαρκαστικός, αντιπαθητικός Guardian που θα δικαιολογούσε με κάποιον τρόπο την εξορία του, χτίζοντας έτσι έναν ενδιαφέρον χαρακτήρα που θα δημιουργούσε δράμα και διαμάχες. Εντούτοις, (και πάλι spoilers!) αυτός που συναντάμε είναι ένας φιλικός γέρος που απλά μας προσκαλεί να μείνουμε στον Ερμή, να τον βοηθήσουμε στην περιπλάνησή του στο μέλλον και επιστρέφει στον ψηφιακό χώρο των Vex, κλείνοντας την ιστορία του Osiris με έναν απίστευτα αντικλιματικό τρόπο.

Και αυτά είναι μόνο λίγα από τα προβλήματα που θα συναντήσουμε. Το Curse of Osiris μας συστήνει μερικές νέες Ηρωικές δραστηριότητες. Τα Adventures, που αποτελούσαν απλές αποστολές για να αποκτήσουμε μερικούς παραπάνω πόντους εμπειρίας, μπορούν πλέον να αναβαθμιστούν σε Heroic Adventures, πιο δύσκολες εκδόσεις που χρειάζονται πάνω από δύο άτομα για να ολοκληρωθούν με ευκολία και δίνουν περισσότερα Engrams μεγαλύτερης αξίας(όπως Legendary και Exotic). Στον τομέα των Heroic έχουμε και τα Heroic Strikes που αποτελούν με την σειρά τους μια αναβαθμισμένη, πιο δύσκολη έκδοση των υπαρχόντων Strikes και μας επιβραβεύουν με περισσότερα και καλύτερα όπλα ή πανοπλίες. Και μιας και μιλάμε για όπλα και loot, στα Engrams που θα ανοίγουμε περιλαμβάνονται όπλα και αντικείμενα που φέρουν το μάτι του Osiris δηλώνοντας με αυτόν τον τρόπο ότι είναι διαθέσιμα στους κατόχους του Expansion Pass.

Αφού τελειώσουμε με την ιστορία και τα λιγοστά Adventures που ξεκλειδώνονται, είμαστε ελεύθεροι να εξερευνήσουμε τον Ερμή και να ανεβούμε στο επίπεδο 25 – το νέο level cap. Όπως πάντα, σαν τοποθεσία ο νέος πλανήτης είναι πανέμορφος με σκηνικά και περιβάλλοντα που θα μας αφήσουν με ανοιχτό το στόμα. Παρόλα αυτά, θα διαπιστώσουμε αμέσως πως είναι πολύ μικρός σε σχέση με τους υπόλοιπους πλανήτες μιας και περιέχει ένα μόνο Public Event, ένα Loot Sector και ένα μόνο Public Hub. To ενδιαφέρον χάνεται γρήγορα και στο τέλος θα βρεθούμε πίσω στους αρχικούς πλανήτες κάνοντας ότι κάνουμε συνήθως: περιπλάνηση και events. Επιπροσθέτως, η άνοδος στο επίπεδο 25 σε συνδιασμό με την ενδυνάμωση του Power Level μας αποδείχθηκαν πολύ εύκολοες και γρήγορες ασχολίες. Μέσα μόνο σε μια περίπου ώρα, κατάφερα να καλύψω το κενό και με την ολοκλήρωση της ιστορίας έχω φτάσει στο Power Level 322 απέχοντας μόλις λιγοστά level για να φτάσω στο μέγιστο.

Ίσως το χειρότερο απ’όλα, είναι η τελευταία ενημέρωση που κυκλοφόρησε για το παιχνίδι και τις in-game δραστηριότητες. Μέχρι πρόσφατα, οι παίχτες μπορούσαν να παίξουν σε όλα τα Modes του παιχνιδιού και να συμμετέχουν στις δυσκολότερες εκδόσεις τους δεδομένου οτι έχουμε το απαιτούμενο Power Level. Πλέον, τα πράγματα έχουν αλλάξει και όσοι δεν έχουν το Expansion δεν μπορούν να συμμετέχουν στα Prestige Modes, στα Prestige Raids και στα Trials of the Nine. H κίνηση αυτή ίσως να επιφέρει και τον «θάνατο» του παιχνιδιού μιας και από την στιγμή που ο τίτλος αντιμετωπίζει προβλήματα με την επισκεψιμότητά του – αυτά συμπεραίνονται από το γεγονός ότι η εταιρεία χρειάστηκε να αναβάλει το Curse of Osiris Livestream για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των παιχτών για την κατάσταση του παιχνιδιού – αυτό θα διώξει μια και καλή ένα μεγάλο ποσοστό παιχτών. Σκεφτείτε μόνο πόσοι από εμάς έχουν φίλους που δεν μπορούν να αγοράσουν το Expansion και δεν θα μπορούν να συμμετέχουν μαζί τους στις πιο απαιτητικές και κερδοφόρες ασχολίες.

Στις 12 Δεκεμβρίου, η Bungie ετοιμάζει την δεύτερη ενημέρωση που θα αλλάξει αρκετά στοιχεία ενώ αύριο αναμένεται το πρώτο Raid Lair, ένα κομμάτι του Leviathan Raid που είναι μικρότερο, δυσκολότερο και πιο απαιτητικό. Ίσως με αυτή την προσθήκη βρούμε κάποιον παραπάνω λόγο για να μπούμε στο παιχνίδι. Στην τωρινή κατάσταση, η επιστροφή μας θα διαρκέσει για περίπου οχτώ ώρες και ίσως κάτι παραπάνω αν θέλουμε να φτάσουμε στο ανώτατο Power Level και να ολοκληρώσουμε τα εβδομαδιαία Milestones. Δεν ξέρω αν σε αυτή την φάση μπορώ να προτείνω το Curse of Osiris. Φαντάζει ρηχό, φτωχό και δεν δίνει πολλές αφορμές για να επιστρέψουμε στον κόσμο του παιχνιδιού. Φυσικά, θα συνεχίσω να παίζω για να δω τι παραπάνω έχει να προσφέρει με την ελπίδα ότι το κλείδωμα των Prestige θα αντιμετωπιστεί και θα δούμε παραπάνω περιεχόμενο που να αξίζει της προσοχής μας.

Σημείωση: Ευχαριστούμε την I.G.E. Group για την παροχή του Review Code.

 

 

Destiny 2: Curse of Osiris - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ6
GAMEPLAY6.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ6
ΔΙΑΡΚΕΙΑ5
ΑΠΟΔΟΣΗ8.5
6.3Μέτριο
Reader Rating: (0 Votes)
0.0