«Ρε φίλε, τον χτύπησα κι απλά δεν πέφτει!» «Καλά θα με τρελάνουν; Από μισό μέτρο του άδειασα 1 γεμιστήρα κι αυτός αντί να πεθάνει μου έκανε τα μούτρα κιμά.» «Ο τοίχος είναι πιο κόκκινος κι από τη φανέλα του Ολυμπιακού κι αυτός ακόμα ζει!»

counter strike go blue

[symple_spacing size=»15px»]

Φράσεις που όλοι έχουμε ακούσει ή έχουμε πει κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού Counter Strike: GO. Όχι, ο αντίπαλος δεν κλέβει, δεν είναι ο Chuck Norris και σίγουρα δεν κάνουν πουλάκια τα μάτια σας, αυτό το κόκκινο στον τοίχο είναι αίμα.

Τι συμβαίνει λοιπόν κι απλά ο αντίπαλος αρνείται να πεθάνει; Καλώς ήρθατε στον κόσμο των Rates και των ρυθμίσεων δικτύου του παιχνιδιού γενικότερα. Ως γνωστόν, τα δεδομένα του παιχνιδιού δεν είναι μόνο τοπικά (στον υπολογιστή μας) αλλά μοιράζονται (στέλνονται) και στον εκάστοτε Server που παίζουμε. Ο ρυθμός με τον οποίο μεταφέρονται τα δεδομένα είναι αυτό που θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε. Δανείζομαι από έναν αγγλικό οδηγό τον όρο tic σα μονάδα μέτρησης του παραπάνω ρυθμού. Όπως όλοι καταλαβαίνουμε, όσα περισσότερα tics, τόσο ακριβέστερο το gameplay μας. Τα 128 tics φαίνεται να είναι το μέγιστο που μπορεί να φτάσει ένας server, αν και στην Ελλάδα δεν πρέπει να ελπίζουμε σε θαύματα.

Για να ξεπεράσουμε τους ορισμούς και να μπούμε στις εντολές, να σημειώσω πως όταν πυροβολούμε στο παιχνίδι, η εφαρμογή στέλνει τα στοιχεία στον server, τα συγκρίνει με τα δικά του στοιχεία και μετά επιβεβαιώνει (ή όχι) το hit. Βλέπουμε αίμα ακόμα κι αν κάνουμε 0 damage επειδή γι αυτό το εφέ ευθύνεται η εφαρμογή του παιχνιδιού κι όχι ο server. Για να προσαρμόσουμε το παιχνίδι μας, όσο πιο κοντά γίνεται, στην πραγματικότητα του server και να μη χάνουμε έγκυρα hits, πληκτρολογούμε την εντολή:

[symple_box color=»gray» text_align=»left» width=»100%» float=»none»]
cl_interp 0[/symple_box]

Αυτό είναι αρκετό; ΟΧΙ!

Θέλουμε και τον μέγιστο αριθμό ανανεώσεων των δεδομένων, γι αυτό θα χρησιμοποιήσουμε τις εντολές:

[symple_box color=»gray» text_align=»left» width=»100%» float=»none»]

cl_updaterate 128

cl_cmdrate 128[/symple_box]

Μπορείτε να βάλετε και μεγαλύτερες τιμές σ’ αυτές τις εντολές, αλλά δεν υπάρχει νόημα καθώς ο server θα τις προσαρμόσει αυτόματα στα δικά του μέγιστα. Για να μεταφέρονται και τα μέγιστα δυνατά πακέτα δεδομένων, χρησιμοποιούμε την εντολή:

[symple_box color=»gray» text_align=»left» width=»100%» float=»none»]
rate 128000[/symple_box]

Γι αυτούς που δε ξέρουν πώς ακριβώς περνάμε αυτές τις εντολές οι τρόποι είναι αρκετοί, αλλά θα μείνουμε στους 2 πιο απλούς:

α) Εισάγοντας τις εντολές ingame μέσω της κονσόλας (για το πώς ενεργοποιείται η κονσόλα μπορείτε να δείτε εδώ).

β) Ανοίγοντας και «πειράζοντας» το config.cfg, που θα βρούμε στο directory του παιχνιδιού, με κάποιον text editor (πχ. Notepad).

Η αλήθεια είναι πως το CS:GO, όπως κι οποιοδήποτε άλλο FPS που θα θέλαμε να παίξουμε σε Competitive επίπεδο, είναι Internet hungry, δηλαδή χρειάζεται καλή σύνδεση και χαμηλό ping. Οι παραπάνω εντολές σίγουρα θα βοηθήσουν το παιχνίδι να ανταποκριθεί καλύτερα στις κινήσεις του παίκτη, αλλά αν τρέχετε σε παλαιολιθικές ταχύτητες internet, να περιμένετε κάποια προβλήματα όπως και να΄χει.