Πόσοι από μας έχουμε παίξει έστω μια φορά Super Smash Bros σε κάποια κονσόλα της Nintendo ή έστω σε έναν PC Emulator; Η απάντηση είναι πως έχουμε παίξει όλοι ή θα θέλαμε να το κάνουμε για λόγους δικούς μας – γιατί θέλαμε να ζήσουμε την τρέλα που επικρατεί την ώρα της μάχης, γιατί μας έπρηξε ο κολλητός ή ακόμα απλά για να βάλουμε τον Super Mario ενάντια στον Link και τον Pikachu. Αλλά όπου και να παίξαμε, όσο και να μας άρεσε, είναι πιθανό να μην έχουμε το Smash Bros στην κατοχή μας, ή ακόμα και κάποια κονσόλα της γνωστής εταιρίας. Κάπου εδώ λοιπόν παρεμβαίνει η Angry Mob Games, και δημιουργεί ένα brawler για το Steam και το προσθέτει στην ατελείωτη συλλογή του. Ο λόγος για το Brawlout.

Το Brawlout είναι ένα παιχνίδι που από οποιαδήποτε μεριά και να το κοιτάξεις, θα καταλάβεις ότι πρόκειται για μια προσπάθεια μεταφοράς της γνωστής Brawl Fighting σειράς στα PC – αφού κάτι τέτοιο επίσημα δεν πρόκειται να γίνει ποτέ από την Nintendo, για ευνόητους λόγους. Ξεκινώντας από το κύριο μενού, έχουμε καταλάβει ήδη περί τίνος πρόκειται. Αρχικά μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα στο Quick Play και το Single Player, οπού μπορούμε να παίξουμε και να προπονηθούμε με κάποιον από τους διαθέσιμους χαρακτήρες, σε πίστες όπου τους αντιπάλους και τις παραμέτρους τις έχουμε ρυθμίσει εμείς ή να παίξουμε με τους φίλους μας τοπικά, χωρίς internet. Ακόμα πολύ σημαντικό είναι, ειδικά για τους νέους παίχτες του είδους, μια βόλτα από το tutorial του παιχνιδιού, καθώς άμα έχουμε μηδενική εμπειρία από smash-like τίτλους, το πιο πιθανό είναι να έχουμε χάσει σε δευτερόλεπτα. Τέλος, υπάρχουν τα Online και Tournaments Modes, που για τους περισσότερους εκεί βρίσκεται το ζουμί του παιχνιδιού. Μέσα από αυτά τα 2 modes θα μπούμε στην αρένα απέναντι σε πραγματικούς παίχτες από όλο τον κόσμο, τεστάροντας τις ικανότητες μας και την προπόνηση που κάναμε στο Single Player. Στο online προσπαθούμε να ανέβουμε στο ranked απέναντι σε άλλους αντιπάλους που επιδιώκουν το ίδιο. Στο Tournaments μπαίνουμε σε εβδομαδιαίες διοργανώσεις.

Πολύχρωμοι χαρακτήρες, σωστά σχεδιασμένες πίστες με 2 επίπεδα ύψους, και ένα χάος από γρήγορες επιθέσεις και combos. Αυτά συναντάμε από την στιγμή που πατήσουμε το πόδι μας σε κάποια μονομαχία. Αυτή μπορεί να είναι είτε απέναντι στο PC, με αντίπαλο το AI του παιχνιδιού ή online με κάποιον πραγματικό παίχτη. Στην μάχη μπορούν να αναμετρηθούν έως τέσσερις διαφορετικοί παίχτες, και χαρακτήρες ο καθένας με τα δικά του combo και επιθέσεις. Δεκαοχτώ διαφορετικοί χαρακτήρες (το παιχνίδι βρίσκεται σε early access, οπότε το πιο πιθανό είναι να προστεθούν αργότερα περισσότεροι), ο καθένας με τα προτερήματα και τα ελαττώματα του, καθώς κάποιοι θα δούμε πως είναι καλύτεροι στο melee combat, και κάποιοι στις ranged επιθέσεις. Μπορεί να μην αναγνωρίζουμε κανέναν από τους τελείως πρόχειρα σχεδιασμένους χαρακτήρες της Angry Mob Games, αφού προφανώς δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι χαρακτήρες τις Nintendo όπως στο Smash Bros, αλλά ο τρελός ρυθμός και οι μάχες έχουν παρόμοια αίσθηση. Ωστόσο, θα δούμε χαρακτήρες από παιχνίδια όπως το Hyper Light Drifter, το Guacamelee, και άλλους γνωστούς Indie τίτλους που κυκλοφόρησαν πριν μερικά χρόνια.

Για να έχουμε πρόσβαση σε όλους τους χαρακτήρες όμως, θα πρέπει να δαπανήσουμε αρκετές ώρες για να καταφέρουμενα τους ξεκλειδώσουμε. Θα περάσουμε ατελείωτες ώρες στα Offline και Online Modes του παιχνιδιού όπως το Training και τα Arcade, προκειμένου να ανεβάσουμε το επίπεδο κάθε χαρακτήρα, να ολοκληρώσουμε καθημερινές αποστολές και να πάρουμε χρήματα για να ανοίξουμε και άλλα αντικείμενα. Από την άλλη, για να ξεκλειδώσουμε παραπάνω πεδία μάχης θα πρέπει να ανεβάσουμε το επίπεδο συγκεκριμένων χαρακτήρων και να παίξουμε με αυτούς αρκετές φορές. Αυτό παράλληλα, σημαίνει πως δεν έχουμε την ευχέρεια να διαλέξουμε τον χαρακτήρα που μας αρέσει και να παίζουμε αποκλειστικά με αυτόν.

Το Gameplay είναι αρκετά απλό με τους οι κανόνες κάθε αγώνα να είναι άμεσα προσβάσιμοι και κατανοητοί από όλους τους παίχτες. Μπορούμε να παίξουμε μόνοι μας ενάντια σε τρεις άλλους παίχτες ή σε ομάδες των δύο. Στόχος μας είναι να ρίξουμε τους αντιπάλους μας εκτός της πλατφόρμας στην οποία γίνεται η μάχη ή να τους οδηγήσουμε μακριά από τα πλαίσια της οθόνης. Για να το κάνουμε αυτό θα πρέπει να κάνουμε απανωτές, επιτυχημένες επιθέσεις και να προκαλούμε όση περισσότερη ζημιά γίνεται. Όσο χτυπάμε τον αντίπαλό μας ανεβάζουμε το ποσοστό αδυναμίας του, με αυτό να σημαίνει πως όσο μεγαλύτερο ποσοστό έχει ο αντίπαλός μας, τόσο πιο πιθανό είναι μια δυνατή επίθεσή μας να τον οδηγήσει έξω από τα όρια της πίστας. Κάθε χαρακτήρας έχει μια πληθώρα από Light και Strong επιθέσεις και ειδικές ικανότητες που βοηθούν να ανεβάσουμε τα ποσοστά γρηγορότερα.

H αποφυγή των επιθέσεων – γνωστό και ως «Dodging» – είναι ένας μηχανισμός που δεν γίνεται να λείπει από τέτοια παιχνίδια. Εδώ όμως, παρατηρούμε κάτι που θα μας κεντρίσει το ενδιαφέρον και θα μας γεμίσει απορίες. Η Angry Mob Games φαίνεται πως αποφάσισε την αφαίρεση των Grabs και της άμυνας από τους χαρακτήρες. Οι μηχανισμοί αυτοί, ενώ είναι αρκετά σημαντικοί σε ένα παιχνίδι του είδους, μπορεί να μας οδηγήσουν σε αδιέξοδο. Πιο απλά, η απουσία τους περιορίζει τις επιλογές μας και την στρατηγική λογική που κρύβουν αυτοί οι τίτλοι. Για παράδειγμα, στο Super Smash Bros. αν καταφέρουμε να σπάσουμε την άμυνα του αντιπάλου μας τότε έχουμε ένα πλεονέκτημα επίθεσης λόγω του Stun Mechanic, ενώ το Grab μας βοηθάει σε δύσκολες περιπτώσεις όπως όταν και οι δύο παίχτες πέφτουν στο κενό.

Το Brawlout προσπαθεί λοιπόν, να περιορίσει την απουσία των μηχανισμών αυτών με τον μηχανισμό της Οργής (Rage). Το Rage επιτρέπει στον χαρακτήρα μας να γεμίζει μια συγκεκριμένη μπάρα δύναμης και να ανεβάζει την επιθετική του ικανότητα παραπάνω από το κανονικό. Η μπάρα αυτή γεμίζει όσο ο χαρακτήρας μας δέχεται ζημιά και μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε για να δυναμώσουμε τις δικές μας επιθέσεις, να εξαπολύσουμε συνδυασμούς που μας βγάζουν από μιας δύσκολη κατάσταση ή για να μπούμε σε μια ακραία επιθετική κατάσταση. Γι’αυτό, οι ειδικές επιθέσεις που προκύπτουν από το Rage Mode γίνονται σημαντικό κομμάτι του Competitive στοιχείου.

Το παιχνίδι τρέχει άψογα σε ένα mid-high range σύστημα (R9 380 4GB – I5 4690K – 8GB RAM) και το πιο πιθανό είναι να μην υπάρχει πρόβλημα και σε χαμηλότερης δυναμικής συστήματα, αφού είναι αρκετά ελαφρύ και χωρίς απαιτήσεις. Κρίνοντας από τα γραφικά των χαρακτήρων και των πεδίων μάχης, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε πως η ανάπτυξη του τίτλου έγινε έτσι ώστε το παιχνίδι να τρέχει σε διαφορετικά συστήματα χωρίς προβλήματα.

Τέλος, ο χειρισμός είναι κάτι που θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα. Ένα παιχνίδι αυτού του είδους είναι προτιμότερο να παίζεται με ένα χειριστήριο παρά με πληκτρολόγιο και ποντίκι. Ακόμα και τα Fighting Sticks δεν δεν είναι όσο βολικά θα περιμέναμε οπότε ίσως να πρέπει να προτιμήσουμε την αποκλειστικότητα του Controller.

Εν κατακλείδι, το Brawlout συστήνεται κυρίως στους οπαδούς των Brawlers, αφού έχει καταφέρει να μεταφέρει την δυναμική και την ταχύτητα που χαρακτηρίζουν το Smash Bros. Η έλλειψη των ήδη υπάρχων και αναγνωρίσιμων χαρακτήρων είναι εμφανής για όλους εμάς που έχουμε μια σχετικά μικρή σχέση με την σειρά της Nintendo, αλλά όσοι έχουμε σκοπό να «μείνουμε» σε αυτό το πολύ συγκεκριμένο είδους παιχνιδιού για το gameplay και μόνο, τότε το Brawlout αξίζει την προσοχή μας, αν και εφόσον η Angry Mob Games δεν το παρατήσει. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ο εν λόγω τίτλος βρίσκεται σε Early Access φάση και χωράει ενημερώσεις και βελτίωση. Μια πιο ασφαλής επιλογή είναι να περιμένουμε για την τελική έκδοση του, καθώς έχει ακόμα κάποια σοβαρά προβλήματα με το matchmaking και τα Online Modes.