Με το 2017 να έχει δώσει την θέση του στην νέα χρονιά, κοιτώντας πίσω θα δούμε πολλούς τίτλους που μας κράτησαν συντροφιά, μας εντυπωσίασαν, και άλλοτε μας προκαλούσαν εκνευρισμό, ερωτήσεις και αντιδράσεις με τις τακτικές και τον σχεδιασμό τους. Για άλλη μια χρονιά βέβαια, τα Online Vs και MOBA παιχνίδια βρίσκονταν στην κορυφή με το PlayerUnknown’s Battlegrounds, το League of Legends και το Overwatch να παλεύουν για την πρωτιά. Και ξαφνικά, έχουμε τον ερχομό του Battlerite της Stunlock Studios, ενός τίτλου που συνδιάζει τα καλύτερα κομμάτια των MOBA, όπως το Free-to-play μοντέλο και του ανταγωνιστικού gameplay, και τα σμιλεύει σε ένα σύνολο που εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά.

Τo Battlerite αποτελεί τον πνευματικό διάδοχο του Bloodline Champions, ενός άλλου MOBA του παρελθόντος προερχόμενο από την ίδια εταιρεία, που αφαιρεί τα στοιχεία των πόντων εμπειρίας και της συλλογής χρυσού και αντικειμένων που βλέπουμε στα LoL και Dota, και τα αντικαθιστά με τα Battlerites, ιδιότητες και buffs που αποκτώνται με το πέρας κάθε γύρου. Η ισομετρική προοπτική συνδιάζεται με ένα action-oriented σύστημα μάχης και κίνηση με τα πλήκτρα WASD, δηλαδή χειρισμό που βρίσκουμε στα isometric Action RPG. Και για έναν τίτλο που έρχεται κατευθείαν από το Steam Early Access, το MOBA της Stunlock καταφέρνει να εντυπωσιάσει, να συνδιάσει όλα τα καλά στοιχεία των σύγχρονων Competitive Games και να αποκτήσει μια πιστή κοινότητα.

Έχοντας την ευκαιρία να δοκιμάσω τις ικανότητές μου κατά την διάρκεια του Early Access, με ευχαριστεί το γεγονός ότι αναπτύχθηκε τόσο πολύ. Με ένα σχετικά μεγάλο roster, μπορούμε να επιλέξουμε μάγους, πολεμιστές και φανταστικά πλάσματα και να δημιουργήσουμε ομάδες που είτε θα εναρμονίζονται καθόλη την διάρκεια της μάχης, είτε θα ψάχνουν αποτελεσματικούς συνδιασμούς και ικανότητες. Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και των ικανοτήτων τους έχει ως επίκεντρο την ισορροπία για τα Competitive (και όχι μόνο) modes. Πέρα από τα Stuns, τα Silences, τις διάφορες δυνάμεις και ειδικές επιθέσεις, πολλές από τις ιδέες του παιχνιδιού προέρχονται και από τα PvP συστήματα των MMO και των σύγχρονων παιχνιδιών ξύλου. Κάθε φορά που χρησιμοποιούμε τις επιθέσεις μας σε έναν αντίπαλο μαζεύουμε ενέργεια που αξιοποιούμε για να εξαπολύσουμε δυνατότερες εκδόσεις τους, κάτι που δίνει μεγαλύτερο βάθος κατά την διάρκεια μιας μάχης ενώ παράλληλα μας “υποχρεώνει” να προπονηθούμε με τον αγαπημένο μας χαρακτήρα, να μάθουμε κάθε πιθανό συνδυασμό και να πειραματιστούμε για κάθε περίπτωση. Η σημασία του συστήματος αυτού φαίνεται στα δύο βασικά modes του Battlerite. Κάθε ομάδα, που μπορεί να αποτελείται από δύο έως και τρία άτομα, μάχεται στο κέντρο μιας μικρής αρένας. Αν πεθάνουμε τότε πρέπει να περιμένουμε μέχρι το πέρας της μάχης για να δοκιμάσουμε πάλι στον επόμενο γύρο. Από την άλλη, για να ενθαρρυνθεί το στρατηγικό παιχνίδι, μια σφαίρα εμφανίζεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στο κέντρο της αρένας και όποια ομάδα την καταστρέψει λαμβάνει παραπάνω ενέργεια και πόντους υγείας, με αποτέλεσμα να παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελική έκβαση ενός αγώνα.

Κάθε αγώνας σταματάει όταν μια ομάδα φτάσει στους 3 πόντους. Για την αποφυγή αγώνων μεγάλης διάρκειας, κάθε γύρος έχει συγκεκριμένη διάρκεια που φαίνεται με την ύπαρξη του αντίστοιχου timer. Όταν το χρονόμετρο μηδενίσει, τότε μια “καταιγίδα” όπως αυτή του PUBG πλαισιώνει το κέντρο της αρένας υποχρεώνοντας τους διαγωνιζόμενους να έρθουν πιο κοντά και να συνεχίσουν την μονομαχία με μεγαλύτερη ένταση και δυσκολία. Και η εν λόγω ένταση είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του παιχνιδιού. Δεν θα ξεχάσω μια από τις πρώτες μου μάχες στο 3v3. Η ομάδα μας έχανε για 2 πόντους. Όμως, χρησιμοποιώντας κάθε πιθανό συνδυασμό ικανοτήτων, κρατώντας σωστούς στόχους και αποστάσεις και το πείσμα μας για την επίτευξης της νίκης, μας βοήθησαν να γυρίσουμε τον αγώνα και να βρεθούμε στην κορυφή. Αυτές οι στιγμές είναι εκείνες που θα μας βυθίσουν ακόμα περισσότερο στο Battlerite.

20171111184550_1

Σε αυτό το σημείο να επισημάνω πως το Skill Gap είναι τεράστιο και θα χρειαστούμε πολλά παιχνίδια μέχρι να νιώσουμε άνετα με τις ικανότητές μας. Με τόσους ήρωες, τόσους διαφορετικούς συνδυασμούς και τόσες ξεχωριστές ικανότητες ίσως να χρειαστούμε αρκετούς μήνες μέχρι να νιώσουμε πραγματικά έτοιμη για το High-Rank Competitive Play. Ωστόσο, υπάρχει ένα αρκετά καλό tutorial, ένα practice Mode, και Co-op ενάντια σε Bot Matches. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να παραμετροποιήσουμε τον χειρισμό μας με την βοήθεια πληκτρολογίου ή με την βοήθεια ενός χειριστηρίου. Και φυσικά, δεν γίνεται να ξεχάσω το γεγονός ότι σε κάθε αγώνα το chat είναι απενεργοποιημένο ως προεπιλογή, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η τοξικότητα που παρατηρείται σε τέτοιου τύπου παιχνίδια – κάτι που εδώ δεν φαίνεται τόσο λόγω της συνεχόμενης έντασης και συγκέντρωσης από τους παίχτες.

Το Free-to-play μοντέλο υιοθετείται με τις σύγχρονες “απαιτήσεις” της βιομηχανίας και της gaming κοινότητας. Κάθε χαρακτήρας έχει ένα σύνολο από skins για την πανοπλία, τα όπλα και τα mounts τους που τα αποκτάμε από τα Chests και μέσω του αντίστοιχου in-game νομίσματος. Η Stunlock από την άλλη, προσφέρει την επιλογή να ξεκλειδώσουμε όλους τους χαρακτήρες με το αντίστοιχο χρηματικό ποσό των 30€ περίπου, ή μέσω του gameplay ξεκλειδώνοντάς τους σταδιακά. Προσωπικά, βρίσκω την λογική του Free-to-play ως έναν τρόπο για να μένουν “ζωντανοί” οι servers με παίχτες που θα συμπληρώνουν το Matchmaking.

Η σχεδιαστική ομάδα της Stunlock έχει κάνει μια εξαιρετική δουλεία. Τα γραφικά του Battlerite μας θυμίζουν κάτι από World of Warcraft σε αντίθεση με εκείνα του Bloodline Champions που παραπέμπουν περισσότερο σε εκείνα του Quake. Οι χαρακτήρες είναι πιο ευχάριστοι και ξεχωριστοί με το κάθε skin να αλλάζει αισθητά την εμφάνισή τους – σε σημείο να νομίζουμε πως αποτελούν νέους χαρακτήρες. Ευτυχώς, όλη αυτή η γραφική πολυπλοκότητα δεν βασανίζει το σύστημά μας. Θεωρώ πως έχει γίνει ένα αρκετά καλό optimization από την EA κυκλοφορία μέχρι σήμερα, κάτι που είναι σημαντικό όταν μιλάμε για έναν τόσο έντονο τίτλο.

Το Battlerite είναι ένα εντυπωσιακό MOBA που άνετα θα μπορούσε να βρεθεί στην eSports σκηνή. Μας αφήνει μια αίσθηση ολοκλήρωσης την στιγμή που ξεφεύγει από τα στερεότυπα του συγκεκριμένου είδους και υιοθετεί ένα «υγιές» μοντέλο πληρωμής για να διατηρήσει την ανάπτυξη σταθερή. Αποτελεί επίσης, έναν τίτλο που “κραυγάζει” για παιχνίδι με την παρέα. Προσωπικά, το συστήνω ανεπιφύλακτα μιας και μπορεί να χαρίσει πολλές στιγμές που θα μας κάνουν να νιώσουμε δυνατοί και ικανοί. Γενικότερα, η Stunlock προνόησε και πήρε τις σωστές αποφάσεις ώστε να γνωστοποιήσει το Battlerite νωρίς στην PC Gaming κοινότητα, κάτι που φαίνεται και από τις πολύ θετικές εντυπώσεις στην επίσημη σελίδα του παιχνιδιού στο Steam.

Battlerite - PC Review
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ8
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8.5
ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ8.5
ΔΙΑΡΚΕΙΑ9
8.5Πολύ Καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0