Είστε λάτρης του διαστήματος, όπως εγώ; Έχετε κάψει ατελείωτες ώρες στο FTL; Μήπως το όνειρο σας είναι να γίνετε καπετάνιος ενός αήττητου διαγαλαξιακού στόλου; Τότε είμαι εδώ για άλλη μια φορά για να κάνω το όνειρο σας πραγματικότητα! Ο λόγος για το Battlefleet Gothic: Armada, ένας φρέσκος RTS τίτλος από την Tindalos Interactive, ο οποίος ήρθε να ταρακουνήσει για τα καλά την ξεθωριασμένη και σχεδόν εγκατελημένη σκηνή των παιχνδιών στρατηγικής, εάν εξαιρέσουμε το Starcraft II. Προετοιμαστείτε για ατελείωτες ώρες επικών διαστημικών διαμαχών μεταξύ 4 διαφορετικών «φυλών» για την κυριαρχία στον Gothic War, όπως τον αποκαλούν όλοι.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός οτί το παιχνίδι είχε αρχικά σχεδιαστεί ως επιτραπέζιο από το Games Workshop και μετά από χρόνια ανάπτυξης και συνεργασίας των δύο εταιριών, καταλήξαμε σε ένα από τα καλύτερα RTS παιχνίδια των τελευταίων ετών. Και για εσένα φίλε μου που θες μία περίληψη του τίτλου σε μία πρόταση επειδή βαριέσαι να διαβάζεις ατελείωτα κατεβατά θα σου πω το εξής: Έχει διαστημόπλοια, πολλά όπλα και εκρήξεις, πολύ customization, στρατηγικό και άκρως ενδιαφέρον gameplay και πραπάντων, ΠΕΙΡΑΤΕΣ! Το ξέρω ότι σε έψησα άγρια, για αυτό συνέχισε να διαβάζεις και άσε τα ξερά.

Όπως συνηθίζω πάντα, ας ξεκινήσουμε με τον οπτικοακουστικό τομεά του παιχνιδιού που είναι και το πρώτο πράγμα που βλέπουμε σε ένα παιχνίδι. Ομολογώ ότι στην αρχή είχα πολλούς ενδιασμούς για το αν θα μου αρέσει λόγω του περίεργου τίτλου του. Παραδεχτείτε το εάν δεν είστε οι ίδιοι goth-άδες, σίγουρα σας παραξένεψε λίγο όταν διαβάσατε για «Gothic Armada». Παρόλα αυτά τα μόνα «goth» στοιχεία που έχει όλο το παιχνίδι βρίσκονται στο γραφικό στυλ μερικών σκαφών, που μοιάζουν με τεράστιες κινητές καθολικές εκκλησίες. Προσωπικά δεν με ενόχλησε καθόλου, και ας είμαι άτομο που δεν ασχολείται με θρησκείες. Η μίξη των γοτθικών στοιχείων και του διαστήματος, επηρεάζει πολύ θετικ όσον αφορά τον οπτικό τομέα.

Ο οπτικοακουστικός τομέας του παιχνιδιού κινείται σε κινηματογραφικά επίπεδα. Μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει η χρήση της μηχανής γραφικών Unreal Engine 4, η οποία έχει πλέον εδρεωθεί ως μία από τις κορυφαίες μηχανές γραφικών με μεγάλους τίτλους μέσα στο 2016. Η λεπτομέρια στα σκάφη και στα διάφορα περιβάλλοντα είναι εξαιρετική και οι εκρήξεις άκρως απολαυστικές. Τα cinematics στο campaign mode  ακολουθούν το παραδοσιακό γραφικό στυλ του animated comic κρατώντας όμως την ομορφιά και το ενδιαφέρον στα ύψη. Το αρνητικό της υπόθεσης είναι ότι με τα όμορφα γραφικά, συνήθως ακολουθεί και μια μέτρια απόδοση ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν μιλάμε για μεγάλες εταιρείες ανάπτυξης. Δεν ήταν λίγες οι φορές που βρέθηκα να υποφέρω με χαμηλό ρυθμό καρέ στο Ship Customization Screen, ενώ κατά την διάρκεια του Gameplay δεν αντιμετώπιζα κάποια ιδιαίτερα θέματα. Ωστόσο, μετά το Day-One Update ομολογώ ότι πολλά από αυτά τα θέματα είχαν λυθεί οπότε είμαι αισιόδοξος ότι με τον καιρό το παιχνίδι θα γίνει ακόμα καλύτερο στο κομμάτι της απόδοσης.

Το gameplay του Battlefleet Gothic: Armada θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε ως μία πολύ πιο στρατηγική και έντονη ναυμαχία σε πραγματικό χρόνο. Σαν διοικητής έχουμε την δυνατότητα να δώσουμε εντολές σε όλα τα σκάφη μας, από τα μεγάλα εώς και τα μικρότερα. Το κάθε σκάφος ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του και τις ιδιότητές που του έχουμε δώσει στο customization screen, έχει διαφορετικό τρόπο «διοίκησης» και τα δικά του δυνατά και αδύνατα σημεία. Για παράδειγμα, μπορούμε να έχουμε ένα σκάφος που είναι καλό ενάντια σε assault actions και έχει καλύτερη άμυνα, ή μπορεί να έχουμε ένα σκάφος που έχει πολύ δυνατά όπλα και μεγάλο critical rate. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να ορίζουμε τη συμπεριφορά του σκάφους στην αρχή κάθε μάχης. Σε αυτό έρχεται το παιχνίδι να μας βοηθήσει δίνοντάς μας επιλογές όπως για παράδειγμα, εάν θα κινείται κατά μέτωπο ή από το πλάι ενός εχθρικού σκάφους, την απόσταση την οποία θα κρατάει με αυτό ή άμα θέλουμε να παίξουμε πιο casual, μπορούμε να το ρυθμίσουμε στο αυτόματο. Παρόμοιες ευκολίες μπορούμε να έχουμε και στα διάφορα abilities του κάθε σκάφους όπου με ένα απλό δεξί κλικ μπορούμε να πούμε σε ένα σκάφος να χρησιμοποιήσει μια ικανότητα αυτόματα εάν πληρούνται τα κριτήρια για να εκτελεστεί (π.χ. range, cooldown).

Κάτι που θα ήθελα επίσης να επισημάνω είναι ότι το περιβάλλον της κάθε μάχης είναι τελείως τυχαίο. Θα μου πεις, μα τι με νοιάζει εάν η μόνη διαφορά είναι τα αστεράκια στο background; Όχι φίλε μου, εδώ κάθε πεδίο μάχης έχει σε τυχαίες θέσεις διάφορα φυσικά στοιχεία όπως πεδία αστεροϊδών, ναρκοπέδια και νεφελώματα, τα οποία μπορούμε (και πρέπει) να χρησιμοποιήσουμε υπέρ μας για να επιβιώσουμε. Τα νεφελώματα επιτρέπουν στα σκάφη μας να κινούνται απαρατήρητα, ενώ τα ναρκοπέδια μπορούν να προξενήσουν μεγάλης κλίμακας ζημιά σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα σε κάποιο σκάφος που περνάει από μέσα. Το ωραίο με όλα αυτά είναι ότι κανένας δεν γνωρίζει ότι π.χ. ένα ναρκοπέδιο είναι παρόν σε ένα σημείο μέχρι να εμφανιστεί στο διάστημα εντοπισμού (Detection Range) του σκάφους. Με άλλα λόγια, δεν ξέρουμε ποτέ τι μπορούμε να βρούμε μπροστά μας, επομένως κρατάμε τον εαυτό μας σε εγρήγορση και επιφυλακή ακόμα και για τα μικρότερα σκάφη μας.

Για να κλείσω όμως αυτό το μεγάλο κεφάλαιο του gameplay, θα ήθελα να κάνω μια σύντομη αναφορά στο ship customization. Εδώ οι επιλογές που έχουμε είναι αμέτρητες. Για αρχή, έχουμε την επιλογή να διαλέξουμε ανάμεσα σε 4 φυλές με τελείως διαφορετικό play style η μία από την άλλη. Μόλις διαλέξουμε την «φυλή» μας, μπορούμε να παραμετροποιήσουμε μερικά βασικά σκάφη με κάποια έξτρα καλούδια εκτός από τα βασικά τους αξεσουάρ. Ο αριθμός των διαφορετικών σκαφών που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και των αναβαθμίσεων που μπορούμε να προσθέσουμε στο καθένα αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου με την απόκτηση εμπειρίας μετά από κάθε μάχη. Αυτό κάνει την αύξηση των επιπέδων αρκετά εύκολη υπόθεση για τους νέους παίκτες για να μην μπερδέυονται, αλλά και βαθύ και στρατηγικό για πιο έμπειρους παίκτες στα μετέπειτα στάδια του παιχνιδιού. Τέλος, κάτι πολύ ευχάριστο που παρατήρησα είναι ότι όταν χάσουμε ένα σκάφος στην μάχη, η ποινή που έχουμε είναι να μην μπορούμε απλά να το χρησιμοποιήσουμε για μερικούς γύρους και σαν αποτέλεσμα να πρέπει να βασιστούμε σε άλλα σκάφη για να φέρουν τις διάφορες αποστολές εις πέρας. Για αυτόν τον λόγο είναι χρήσιμο να βελτιώνετε παράλληλα αρκετά σκάφη από το να χρησιμοποιείτε τα ίδια όλη την ώρα, παρέχοντάς σας έτσι περισσότερες στρατηγικές προσεγγίσεις ανάλογα το κάθε προαπαιτούμενο της μάχης.

Ας μιλήσουμε όμως και λίγο για το multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού. Όσο γράφω αυτό το review πολλοί παρατήρησαν ότι οι Imperium είναι κάπως πιο δυνατοί από όλες τις άλλες φυλές πράγμα που δυστυχώς δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω πρακτικά διότι δεν κατάφερα να παίξω με αυτούς ή ενάντιά τους σε κάποιο match. Όπως και να έχει, πρόκειται για ένα μικρό θέμα balancing που πολύ σύντομα θα έχει επιλυθεί. Οι επιλογές του multiplayer κινούνται στο εάν το παιχνίδι θα είναι 1v1 ή 2v2 και στο εάν ή όχι επιθυμούμε να παίξουμε με παίκτες που ανήκουν στην ίδια «συμμαχία» με εμάς. Σε αυτό το κομμάτι θα ήθελα μερικά πράγματα παραπάνω όπως leaderboards, ranked play, team play και μεγαλύτερου αριθμού παικτών μάχες αλλά μπορεί να είναι πράγματα που οι developers σκοπεύουν να προσθέσουν αργότερα.



Συμπεραίνοντας, πιστεύω πως το Battlefleet: Gothic Armada είναι ένα Real-time Strategy Game που έχει την δυναμική να εξελιχθεί σε έναν άξιο ανταγωνιστή του Starcraft, ώντας ο μόνος σοβαρός αντίπαλος αυτή τη στιγμή. Παρόλα αυτά,  θα χρειαστεί λίγη ακόμα δουλειά από την ομάδα ανάπτυξης του για να έχουμε ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα. Κρίνοντας από τις αξιολογήσεις στο Steam, βλέπω ότι ο κόσμος το έχει αγαπήσει οπότε αναμένω πολλά updates με νέο περιεχόμενο, ισορροπία, bug fixing και βελτίωση στην απόδοση για το προσεχές διάστημα.