Όταν ασχολείται κανείς για πολλά χρόνια με τον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών αρχίζει και νιώθει μια αγάπη για τα καλά γραφικά και τα εντυπωσιακά σχέδια. Αυτό συνήθως οδηγεί στο να αναζητήσει κανείς παρηγορία σε κόμικς και ταινίες κινουμένων σχεδίων – ή anime – ή ακόμα καλύτερα να ασχοληθεί με το σχέδιο και την ζωγραφική γενικότερα. Εγώ, καλώς ή κακώς, έπεσα στην κατηγορία του διαβάσματος. Δεν είναι λίγες οι φορές που εκδήλωσα ενδιαφέρον για κάποιο καλοφτιαγμένο κομικ ή ένα εντυπωσιακό σχέδιο, ακόμα και αν ήταν φτιαγμένο πρόχειρα, με μολύβι. Πριν από μερικούς μήνες λοιπόν, ανακάλυψα μια σειρά comic με τίτλο Battle Chasers.

To Battle Chasers είναι μια αμερικάνικη σειρά φαντασίας που δημιουργήθηκε από τον Joe Madureira και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1998. Ήταν μια από τις πιο διάσημες σειρές της δεκαετίας εκείνης, αλλά υπέφερε από προβλήματα στην κυκλοφορία με πιο σημαντικό εκείνο του τεύχους 7 το οποίο έκανε 16 μήνες για να κυκλοφορήσει. Ο Madureira σχεδίασε και λάνσαρε εννιά τεύχη συνολικά στην πάροδο τεσσάρων ετών. Το τελευταίο τεύχος, που κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2001, μας άφησε με την όρεξη αφού το τέλος του μας προετοίμαζε για το δέκατο τεύχος, τεύχος που δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Έτσι, ο Madureira παράτησε την βιομηχανία των κόμικ και στράφηκε στην ανερχόμενη δύναμη των βιντεοπαιχνιδιών. Ωστόσο, δεν τελείωσε τίποτα ακόμα. Ο Joe δήλωσε πως θα συνεχίσει την ιστορία του Battle Chasers με το δέκατο τεύχος και θα συνεχίσει με μια τριμερής ιστορία μετά την κυκλοφορία του Battle Chasers: Nightwar.

Το Battle Chasers; Nightwar είναι το νέο παιχνίδι της Airship Syndicate το οποίο είναι βασισμένο πάνω στην ομώνυμη σειρά κομικς. Η υλοποίηση της ιδέα, η ανάπτυξη του τίτλου και η κυκλοφορία του οφείλονται στην προσφορά των παιχτών μέσω του Kickstarter και του αντίστοιχου Kickstarter Campaign. Σύμφωνα με την περιγραφή, το παιχνίδι αποτελεί μια μίξη των κλασσικών JRPG με την εξερεύνηση των Dungeon Crawlers αι την ένταση των παιχνιδιών δράσης. Η υπόθεση του Nightwar είναι ξεχωριστή από αυτή της σειράς παρόλο που περιλαμβάνει τα ίδια σκηνικά και χαρακτήρες.

To Battle Chasers ακολουθεί τις περιπέτειες της νεαρής Gully, που κληρονομεί ένα ζευγάρι γάντια με μαγικές ιδιότητες από τον πατέρα της. Όσο η Gully ψάχνει για το χαμένο της πατέρα και ενώ προσπαθεί να προστατεύσει τα γάντια, μαζεύει μια ομάδα από παντοδύναμους πολεμιστές. Μερικοί από αυτούς είναι το τεράστιο Golem Calibretto, ο μάγος Knolan, ο μονομάχος Garrison και η κηνυγός επικηρυγμένων Red Monika. Στο Nightwar η ομάδα θα βρεθεί στο μυστηριώδες νησί Crescent, όπου αναζητούν απαντήσεις για την σταδιακή εξάλειψη του mana, της μόνης πηγής μαγείας του κόσμου. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού, το πλοίο τους πέφτει από bandits κάτι που τους αφήνει σκορπισμένους στο νησί.

Η είσοδός μας στην υπόθεση γίνεται μέσω ενός πανέμορφου cinematic που θέτει τον σχεδιαστικό τόνο του παιχνιδιού. Τα σχέδια και η γενική αισθητική δανείζονται πάρα πολλά στοιχεία από τα κόμικς ενώ ταυτόχρονα πολλά στιγμιότυπα είναι ίδια με εκείνα της ταινίας ανοίγματος. Η «Fantasy Steampunk» ατμόσφαιρα από την οποία χαρακτηρίζεται το μεγαλύτερο κομμάτι – από τα σκηνικά και τους χαρακτήρες, μέχρι και τα περιβάλλοντα – δίνουν τον σκοτεινό και μελαγχολικό τόνο που θα συναντήσουμε στην πορεία. Το Cast ίσως να φαντάζει λίγο «cliche» και υπάρχει λόγος για αυτό. Λόγω της περιόδου κυκλοφορίας, το comic επιρεάστηκε από κλασσικούς JRPG χαρακτήρες από παιχνίδια όπως το Final Fantasy και Chrono Trigger και γι’αυτό ενδέχεται να εντοπίσουμε και αρκετές ομοιότητες. Από την άλλη, η εξιστόρηση έχει ως σκοπό στο να μας ωθήσει σε νέα dungeons ή στην ολοκλήρωση πολυσύστατων αποστολών.

To κίνητρο για να συνεχίσουμε την εξερεύνηση είναι και το κλειδί, αφού το Nightwar έχει αρκετό grinding, στοιχείο που βλέπουμε σε πολλά dungeon crawlers και JRPGs. Και αν δεν είστε θερμοί με το γεγονός του grinding, τότε ίσως απογοητευτείτε όταν μάθετε πως στην κληρονομιά αυτή συγκαταλέγεται και το επίπεδο δυσκολίας που αυξάνεται όσο προχωράμε την ιστορία. Κάθε διαθέσιμος χαρακτήρας έχει το δικό του επίπεδο και skill tree, και παίρνουν πόντους εμπειρίας όταν εμπλέκονται ενεργά στην μάχη. Η ομάδα κρούσης περιέχει μόνο τρεις χαρακτήρες και έτσι αν χρειαστεί να εκπαιδεύσουμε κάποιον χαρακτήρα εκτός ομάδας, θα περάσουμε αρκετές ώρες σκοτώνοντας τέρατα και χάνοντας χρόνο.

Συνεχίζοντας στον τομέα του κλασσικού JRPG, το Nightware έχει όλα όσα θα περιμέναμε. Το σύστημα μάχης είναι turn-based, και η εξερεύνηση είναι κυρίως γραμμική, δηλαδή μας δίνεται ένας απλός κόσμος χωρίς ιδιαίτερη έκταση και βάθος – πέρα από το παρουσιαστικό του φυσικά. Όταν όμως, αρχίσουμε να επισκεπτόμαστε τα μπουντρούμια που υπάρχουν διάσπαρτα, τότε βλέπουμε την Δυτική επιρροή στην Νήσο Crescent. Τα Dungeons με την ισομετρική τους προοπτική, παράγονται τυχαία όπως γίνεται και σε τίτλους σαν το Diablo. Έτσι, κάθε φορά που θα μπούμε σε ένα μπουντρούμι θα συναντήσουμε κάτι διαφορετικό, θα βρούμε shrines που δίνουν ξεχωριστά buffs και αντικείμενα για να συλλέξουμε και να εξοπλίσουμε τους χαρακτήρες. Ναι, δεν μιλάμε για καινοτομίες, αλλά και πάλι είναι ένα ευπρόσδεκτο στοιχείο σε ένα κατά τ’άλλα, δύσκολο παιχνίδι.

Το σύστημα μάχη, όπως είπαμε παραπάνω, ακολουθεί την τυπική συνταγή του Final Fantasy. Η ομάδα μας στέκεται απέναντι στους αντιπάλους, και επιλέγουμε μια ποικιλία από απλές ή ειδικές και μαγικές επιθέσεις. Σαν πιστή παραπομπή, το Active Time Battle (ATB) σύστημα μάχης μας παρέχει επιθέσεις που χρειάζονται αρκετούς γύρους για να φορτώσουν και να εξαπολυθούν, γεγονός που μας «υποχρεώνει» να δοκιμάσουμε άλλες στρατηγικές. Υπάρχουν όμως, μικρές διαφορές. Κάθε φορά που χτυπάμε τους εχθρούς μας, οι βασικές επιθέσεις θα υπερφορτώσουν την μπαρα μαγείας, επιτρέποντάς μας να χρησιμοποιήσουμε ικανότητες χωρίς την χρήση του Mana Pool (MP). Για παράδειγμα, όταν η Gully χτυπήσει έναν εχθρό, λαμβάνει 10 Overcharge με τα οποία μπορεί να εξαπολύσει μια ιδιότητα χωρίς να χρησιμοποιήσει MP. Είναι μια ωραία πινελιά, ειδικά όταν καλούμαστε να εξερευνήσουμε μακροσκελή μπουντρούμια και δεν έχουμε Mana Potions για να τροφοδοτήσουμε στην ομάδα μας.

Το Burst Meter, μια μπάρα που γεμίζει όταν δεχόμαστε ή κάνουμε επίθεση, μας επιτρέπει να εξαπολύσουμε μια ιδιαιτέρως δυνατή και χρήσιμη ιδιότητα, κάτι σαν τις Ultimate που βρίσκουμε στα MOBAs.  Οι χαρακτήρες όμως, αποτελούν το στοιχείλ κλειδί στις μάχες. Μπορεί να δανείζονται την υπόσταση και τις ικανότητές τους από τίτλους του παρελθόντος αλλά ο καθένας έχει ιδιαίτερη σημασία για κάθε μάχη και ξεφεύγουν από τις εικόνες που έχουμε στο κεφάλι μας για τους ρόλους. Η Gully αποτελεί το Tank της ομάδας με το φαινομενικά μικρό και ευαίσθητο σώμα της, και o Calibretto με το τεράστιο σώμα του είναι ο Healer της. Φυσικά, ο τρόπος με τον οποίο σχηματίζουμε τις ομάδες μας δίνει πρόσβαση σε διαφορετικούς καταστροφικούς συνδιασμούς.

Εκεί όπου οι μάχες μας κρατάνει απασχολημένους για αρκετές ώρες, η ιστορία μοιάζει αδιάφορη. Είναι η κλασσική μάχη του καλού με το κακό, σε φανταστικές τοποθεσίες, με διαφορετικούς χαρακτήρες αλλά πανομοιότυπες προιστορίες. Αυτό που με κράτησε παρόλα αυτά, είναι το σχέδιο και τα γραφικά. Ο Joe Madureira δείχνει την εμπειρία του μέσα από έναν τίτλο που προσπαθεί να συναντήσει το παλιό με το μοντέρνο, με μίξη του δισδιάστατου με το τρισδιάστατο στοιχείο και χρώματα που ενώ δεν αντιπροσωπεύουν έναν σκοτεινό και επικίνδυνο κόσμο, καταφέρνουν να δώσουν ζωή και ενδιαφέρον ακόμα και στον πιο ασήμαντο NPC. Όσες φορές και να παίξω, πιάνω τον εαυτό μου να είναι μαγεμένος από την τέχνη της Airship Syndicate και σίγουρα δεν θα με «χάλαγε» να δω το Nightwar ως ένα Isometric Action RPG.

Η ομορφιά του Battle Chasers, δεν επιβαρύνει το σύστημά μας και με μεγάλη έκπληξη διαπίστωσα πως το παιχνίδι είναι ικανό να τρέξει σε 60fps, με μέγιστες ρυθμίσεις, σε ένα σύστημα μέτριας απόδοσης. Οι ανησυχίες που σχηματίστηκαν όταν διάβαζα πως επρόκειτο για ένα Kickstarter Project, εξαλείφθηκαν όση ώρα ζούσα την περιπέτειά στον κόσμο του Crescent. Η βελτιστοποίηση που έχει γίνει από την ομάδα, δικαιολογεί τα λεφτά που αποκόμισαν από την χρηματοδότηση.

Όταν ενημερωθήκαμε για την κυκλοφορία του Battle Chasers: Nightwar εκδήλωσα ενδιαφέρον. Όταν το έλαβα, δεν περίμενα να είναι κάτι ενδιαφέρον. Οι προσδοκίες μου ήταν μικρές. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το Kickstarter δεν δίνει πάντα ποιοτικού τίτλους και πως το Studio είναι καινούργιο στον χώρο. Αντιθέτως, η ομάδα μας διέψευσε και δημιούργησε έναν τίτλο που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των JRPG fans με την βοήθεια των φανταστικών σχεδίων και της πανέμορφης αισθητικής. Δεν είναι ένας τίτλος που απευθύνεται σε όλους μιας και υποφέρει από τυπικά χαρακτηριστικά όπως το Dungeon Crawling του Diablo και το Grinding των κλασσικών JRPGs. Αλλά, ακόμα και αν δεν είστε γνώριμοι με τον κόσμο του Joe Madureira, τοπαιχνίδι τους θα σας αιχμαλωτίσει με το στυλ και τα σχέδια του, παρά με την ιστορία και το gameplay.

Το Battle Chasers: Nightwar είναι διαθέσιμο στο Steam στην τιμή των 29,99€.

Ευχαριστούμε την Enarxis Dynamic Media για την παροχή του Review Code.

 

Battle Chasers: Nightwar - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY8
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
ΣΧΕΔΙΟ8.5
ΑΠΟΔΟΣΗ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8
8Overall Score
Reader Rating: (0 Votes)
0.0