H σειρά Assassin’s Creed της Ubisoft, έχει φτάσει από πολλά κύματα για να φτάσει στην κατάσταση που είναι σήμερα. Μετά το δεύτερο παιχνίδι είδαμε μια εκπτωτική πορεία με τα Unity και Syndicate να προσπαθούν να ανανεώσουν μια φόρμουλα που είχε καταντήσει μονότονη και επαναλαμβανόμενη. Παρά τις αλλαγές στην περιπλάνηση και σε συγκεκριμένα στοιχεία του συστήματος μάχης, το Unity στιγματίστηκε από αμέτρητα προβλήματα που ακόμα και μετά από ενημερώσεις δεν έχουν διορθωθεί, και το Syndicate που ενώ ήταν ένα βήμα προς το καλύτερο δεν κατάφερε να σβήσει τα λάθη της ομάδας ανάπτυξης. Η κυκλοφορία ενός Assassin’s Creed ήταν ετήσια υπόθεση και έτσι η Γαλλική εταιρεία έφτασε στην απόφαση να δώσει περισσότερο χρόνο στους σχεδιαστές της, και μεγαλύτερη ελευθερία αποφάσεων προκειμένου να παραδώσουν στους παίχτες ένα πιο ευχάριστο και αποδεκτό παιχνίδι.

Έτσι, σχεδόν τρία χρόνια μετά, η Ubisoft επιστρέφει στην σειρά με μια μεγάλη ανανέωση και μια ιστορία που βουτάει στο παρελθόν των Δολοφόνων και στην γένεσή τους. Με μια νέα φόρμουλα, όχι μόνο στον τρόπο που περιπλανιόμαστε στα τοπία της Αιγύπτου αλλά και στο σύστημα μάχης, το νέο RPG της Ubisoft υπόσχεται να μας εντυπωσιάσει, να μας διδάξει τα μυστικά και το παρελθόν της Αιγύπτου αλλά και την προέλευση της αδελφότητας.

Κάνουμε ένα ταξίδι στην Αρχαία Αίγυπτο και μπαίνουμε στο σώμα του Medjay Bayek. Ο πρωταγωνιστής της προσωμοίωσης έχει ως σκοπό την προστασία των κατοίκων του Πτολεμαϊκού Βασιλείου κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ευρείας αναταραχής. Ο Φαραώ Πτολεμαίος ο 13ος, αγωνίζεται να διατηρήσει την αυτοκρατορεία του ενώ φιλοδοξεί να επεκτείνει τη βασιλεία του. Απέναντί του έχει την αδερφή του Κλεοπάτρα, που μαζεύει στρατό και πιστούς προκειμένου να ξεκινήσει ένα πραξικόπημα ενάντια του. Από την άλλη, οι συχνές εισβολές στη Ρουμανία από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία υπό τη διοίκηση του Ιούλιο Καίσαρα, τον έχουν οδηγήσει σε φόβους μιας επικείμενης εισβολής. Ο ρόλος του Bayek ως Medjay τον φέρνει σε επαφή με τις μυστικές δυνάμεις που χειρίζονται αυτά τα γεγονότα και τον επιβλέπει όσο γίνεται ο πρώτος Δολοφόνος.

Ο Bayek συνεργάζεται με την Aya, την αγαπημένη του σύζυγο και μια ικανή πολεμίστρια προκειμένου να συναντήσει και να αντιμετωπίσει προσωπικότητες όπως τον Ιούλιο Καίσαρα, την Κλεοπάτραι και μερικούς πρωτότυπους χαρακτήρες που δυστυχώς κάθονται στο περιθώριο, καθώς η συνέχεια στην υπόθεση γίνεται πιο μπερδεμένη προς το τέλος. Ενδέχεται σε μερικές περιπτώσεις να χάσουμε το ‘immersion’ αφού η Ubisoft σύνδεσε για άλλη μια φορά τον αρχαίο με τον μοντέρνο κόσμο μέσω διαλειμμάτων. Τα διαλείμματα αυτά έχουν ως σκοπό να μας θυμίσουν ότι όλα όσα βλέπουμε είναι μια προσωμοίωση των γεγονότων του παρελθόντος, όπου ο ερευνητής έχει αναλάβει τον ρόλο ενός σημαντικού προσώπου στην έκβαση της ιστορίας.

Το μεγαλύτερο κομμάτι της περιπέτειάς μας θα το περάσουμε στις Ερήμους της Αιγύπτου και σε μια εποχή που διατηρεί ένα τεράστιο κομμάτι του πολιτισμού της. Ίσως να μιλάμε για την χρονιά της Αιγύπτου μιας και πολλά παιχνίδια τώρα τελευταία προσπαθούν να αναδείξουν ερήμους, οάσεις, πυραμίδες και γενικότερα τον πολιτισμό της χώρας. Τα τοπία είναι μαγευτικά και αναδεικνύουν την ομρφιά και την ταυτότητα της τότε περιόδο με όσο καλύτερο τρόπο γίνεται. Η Αρχαία Αίγυπτος είναι ένα από τα καλύτερα σκηνικά της σειράς, μαζί με αρκετές αναφορές στην Αρχαία Ελλάδα – και πολλά κομμάτια ελληνικών διαλόγων που γίνονται στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, και κυρίως στην πόλη της Αλεξάνδριας – και είναι γεμάτη από πράγματα για να κάνουμε, γειτονιές γεμάτες κόσμο, και φυσικά με αμέτρητα Collectibles.

Untitled

Το Origins διατηρεί τον συνδιασμό του stealth, των δολοφονιών και του παρκούρ, ανανεώνοντάς τα και υιοθετώντας ένα νέο σύστημα μάχης που έχει πολλά σημεία αναφοράς από RPGs που έχουν βραβευτεί. Προσωπικά, εντόπισα παρόμοια συστήματα από τουλάχιστον τρία παιχνίδια του είδους με πολλά από αυτά να έχουν κυκλοφορήσει αρκετά πρόσφατα. Το σύστημα μάχης αποτελεί έναν συνδιασμό του Dark Souls με την ταχύτητα και την ένταση του Batman Arkham, γεγονός που κάνει τις συγκρούσεις μας πιο ευχάριστες και εθιστικές. Ως πολεμιστές δεν έχουμε στην κατοχή μας μόνο το απλό μαχαίρι των Assassin’s και ένα σπαθί, αλλά ένα μεγαλύτερο οπλοστάσιο που μας δίνει εναλλακτικές προσεγγίσεις στις αποστολές μας.

Το Origins μας δίνει αρκετά όπλα που παραπέμπουν στην περίοδο όπως δρεπάνια, σπαθιά, τόξα, μικρές ασπίδες, μαστίγια, ρόπαλα και δόρατα. Οι συνδιασμοί τους προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία και καταφέρνουν να μας δώσουν μια διαφορετική αίσθηση κάθε φορά. Οι μάχες είναι ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια του παιχνιδιού και η ποιότητά τους είναι ένα στοιχείο που θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα καθόλη τη διάρκεια της περιπέτειας. Κάθε όπλο ή κομμάτι πανοπλίας έχει βαθμό σπανιότητας, επίπεδα στα οποία μπορούμε να τα ξεκλειδώσουμε, νούμερα δύναμης και ιδιαότητες που ξεχωρίζουν ανάλογα την ποιότητά τους. Το Inventory System θα μας θυμίσει κάτι από Destiny αφού κάθε αντικείμενο βοηθάει στο να ανεβάσουμε την τελική μας δύναμη και μας παρέχει πληροφορίες για όλα αυτά που έχουμε μαζέψει. Σίγουρα, δεν είναι κάτι ξεχωριστό αλλά είναι μια φρέσκια προσέγγιση για το Assassin’s Creed. Διαφορετικά, είναι ένα χαρακτηριστικό που το έχουμε δει σε πολλά πρόσφατα RPG αλλά παραμένει αγαπητό λόγω του βάθους που προσφέρει και της μελέτης που μπορούμε να «ρίξουμε» σαν παίχτες προκειμένου να διασφαλίσουμε την επιβίωσή μας.

Αν θέλουμε να αποφύγουμε τις μάχες, υπάρχει πάντα η δυνατότητα να κρυφτούμε πίσω από τοίχους και σκιές και να σκοτώσουμε τους εχθρούς μας χωρίς να μας καταλάβει κανείς. Το εν λόγω σύστημα δεν έχει υποστεί μεγάλες αλλαγές αλλά παραμένει ένας από τους πιο αποτελεσματικούς μηχανισμούς του παιχνιδιού. Έχουμε στην κατοχή μας μαχαιράκια, υπνωτικά βέλη, κυνηγετικά τόξα και άλλα όπλα που θα μας βοηθήσουν να αφανίσουμε τους εχθρούς μας.

Untitled

Δεν γίνεται να αγνοήσουμε τις επιρροές από άλλα Open-World παιχνίδια. Ο τρόπος με τον οποίο έχει γίνει ο σχεδιασμός σε διάφορους μηχανισμούς και στοιχεια θα μας πάνε πίσω σε επιτυχημένους τίτλους των περασμένων ετών. Για παράδειαγμα, τα Quests έχουν πολλές επιρροές από το The Witcher 3, ο τρόπος με τον οποίο απεικονίζονται τα στοιχεία στον χάρτη είναι ίδιος με εκείνο του Destiny και η χρήση του Eagle Eye είναι ίδια με αυτή του Celebrimbor’s Eye από το Shadow of War. Μπορεί ο δανεισμός να δηλώνει έλλειψη μοναδικότητας αλλά αυτό δεν αφαιρεί τίποτα από την γενικότερη εμπειρία.

Η πλειοψηφία των αποστολών μας ξεφεύγει από το κλασσικό μοτίβο του «ψάξε και σκότωσε τον στόχο σου». Πολλές φορές, θα πρέπει να ψάξουμε για στοιχεία που οδηγούν στην επόμενη αποστολή μας, να συνομιλήσουμε με πολίτες και διάφορες προσωπικότητες και να σκεφτούμε τρόπους για να αποκαλύψουμε νέα μυστικά. Επιπλέον, το Assassin’s Creed Origins εξακολουθεί να περιέχει και μερικά side quests που επιτρέπουν την ανάπτυξη του χαρακτήρα μας, και μερικά παραπάνω υποκεφάλαια στην ιστορία που συντελλούν σαν αυτοτελή επεισόδια.

Διατηρώντας τις ρίζες της σειράς, η Ubisoft υιοθετεί για άλλη μια φορά την συλλογή αντικειμένων. Ο χάρτης είναι γεμάτος τελείες, δραστηριότητες, συλλεκτικά αντικείμενα και αποστολές που θα απασχολήσουν περισσότερο τους «Completionists» παρά όσους θέλουν να ευχαριστηθούν την ιστορία και όλα όσα έχει να προσφέρει το παιχνίδι. Παρόλα αυτά, το αίσθημα της ανακάλυψης, η ευχαρίστηση που λαμβάνουμε όταν μαζεύουμε ένα πολύτιμο αντικείμενο, όταν ανακαλύπτουμε ένα νέο όπλο είναι στοιχεία που πάντα μας προκαλούσαν ένα αίσθημα ολοκλήρωσης στα RPG, και η Ubisoft καταφέρνει να μας το αποδώσει με τον καλύτερο τρόπο.

Untitled

Μετά το «φιάσκο» του Unity, αν μπορούμε να το αποκαλέσουμε έτσι, ένας από τους τομείς που μας απασχολεί ιδιαίτερα στα παιχνίδια της σειράς είναι η απόδοση. Το Assassin’s Creed Origins περιέχει έξι προεγκατεστημένες ρυθμίσεις γραφικών (Very Low, Low, Medium, High, Very High και Ultra High). Ως PC Port, έχουμε την δυνατότητα να «πειράξουμε» συγκεκριμένες επιλογές προκειμένου να έχουμε μια ισορροπημένη συνύπαρξη γραφικών υψηλής ποιότητας και καλής απόδοσης. Μέχρι στιγμής, έχουμε δει αναφορές πως η διαφορά ανάμεσα στην μέγιστη και στην ελάχιστη ρύθμιση είναι πολύ μικρή από άποψη καρέ και πως οι κάρτες της AMD αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα. Παρόλα αυτά, με την Radeon R9 270 καταφέραμε να κρατήσουμε το εύρος των 30-50FPS στις υψηλές ρυθμίσεις την στιγμή που το «Enviromental Detail» χρησιμοποιούσε το μεγαλύτερο κομμάτι δύναμης της CPU. Υπάρχουν αναφορές από παίχτες πως το 30-40% της CPU χρησιμοποιείται περισσότερο από το Denuvo DRM που έχει εγκαταστήσει η Ubisoft στο παιχνίδι παρά τα γενικότερα χαρακτηριστικά του.

Από άποψη γραφικών, το Assassin’s Creed Origins είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά παιχνίδια της εταιρείας. Φαίνεται ωπς έχουμε πολλά high-resolution textures, με πανέμορφα περιβάλλοντα, πολλές λεπτομέρειες στους χαρακτήρες και μικρές λεπτομέρειες που δίνουν ζωή στην Αρχαία Αίγυπτο. Ένα από τα ενοχλητικά στοιχεία που το συναντάμε σε όλες τις ρυθμίσεις, είναι το pop-in των αντικειμένων. Παρόμοιο πρόβλημα είχαμε ζήσει και στο παρελθόν με το Black Desert Online, κάτι που το διατηρεί μέχρι και σήμερα.

Εκτός από μια καλή κάρτα γραφικών, οι υπολογιστές μας χρειάζονται και έναν πολύ καλό επεξεργαστή εαν επιθυμούμε να έχουμε καρέ πάνω από το όριο. Κατά την διάρκεια του Gameplay μας, ο Intel Core i5-4690 είχε αρκετό φορτίο, ακόμα και αν δεν υπήρχε άλλη διεργασία στο παρασκήνιο. Μεγάλο ρόλο παίζει η ανάλυση της οθόνης και φυσικά, η ανάλυση την οποία θα θέσουμε στο παιχνίδι. Η διαφορά μεταξύ 1080p και 720p είναι αρκετά μεγάλη αφού βλεπουμε διαφορές της τάξεως των 50%.

Untitled

Το νεότερο παιχνίδι της σειράς Assassin’s Creed καταφέρνει να εντυπωσιάσει και να μας γεμίσει ελπίδες για τους νεότερους τίτλους. Η προσοχή από την ομάδα ανάπτυξης στον σχεδιασμό είναι αισθητή, και ακόμα και αν δανείζονται πολλά στοιχεία από παλιότερους και νεώτερους τίτλους, αυτό λειτουργεί καταλυτικά προκειμένου να έχουμε την καλύτερη εμπειρία. Οι ιστορικές αναφορές στην Ελλάδα αλλά και την Αίγυπτο είναι πολλές και θα διασκεδάσουμε όσο προσπαθούμε να τις ανακαλύψουμε όλες. Αν είστε λοιπόν, και εσείς από αυτούς που θέλουν να κάνουν την δυναμική επιστροφή στην σειρά, τότε το Origins είναι το καλύτερο κεφάλαιο για να το κάνετε.

Το Assassin’s Creed Origins είναι διαθέσιμο μέσω του Steam και του Uplay στην τιμή των 59,99€.

Assassin’s Creed Origins - PC Review
ΙΣΤΟΡΙΑ8.5
GAMEPLAY8.5
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΑΠΟΔΟΣΗ7
ΔΙΑΡΚΕΙΑ7.5
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ7.5
ΘΕΤΙΚΑ
  • Ένα από τα καλύτερα σκηνικά της σειράς
  • Πανέμορφα γραφικά
  • Πολύ καλές αλλαγές στην φόρμουλα του gameplay
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Δυσνόητο φινάλε
  • Απουσία καινοτόμων μηχανισμών
8Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0