Το Monster Hunter είναι ένα Action-RPG της Capcom, που κυκλοφορεί εδώ και αρκετά χρόνια. Από το Monster Hunter Frontier μέχρι και σήμερα, η σειρά έχει γνωρίσει την αναγνώριση από την κοινότητα των παιχτών και αυξάνει όχι μόνο την συλλογή της αλλά και τις πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ανακοινωθούν δύο νέο τίτλοι για τις κονσόλες της Nintendo καθώς και το Monster Hunter World για το Ps4 και τους υπολογιστές μας.

Η φόρμουλα του παιχνιδιού είναι κατανοητή αλλά κρατάει έναν μεγάλο βαθμό στρατηγικής και δυσκολίας. Οι παίχτες σχεδιάζουν τον χαρακτήρα τους, τον εξοπλίζουν με το όπλο της επιλογής τους, με μια καλή πανοπλία και αντικείμενα που μπορούν να τους βοηθήσουν για να επιβληθούν και να σκοτώσουν τα τεράστια τέρατα που ζητούνται από το κάθε quest. Κάποιες από αυτές τις μάχες παίρνουν αρκετή ώρα, ειδικά αν παίζουμε μόνοι μας και δεν έχουμε προετοιμαστεί κατάλληλα με παγίδες και φίλτρα. Μέχρι σήμερα, η φόρμουλα αυτή έχει γνωρίσει αλλαγές και προσθήκες που δίνουν νέες δυνατότητες στους κηνυγούς και πιο διασκεδαστικούς μηχανισμούς για την ευκολότερη ολοκλήρωση των Quest.

Πριν όμως, η ανυπομονησία μας σβήσει με την κυκλοφορία του Monster Hunter World, η Capcom κάνει την έκπληξη και λανσάρει ένα διαφορετικό παιχνίδι στην σειρά με τον τίτλο Monster Hunter Stories. Ως ένα spin-off αφιερωμένο στην σειρά, το Stories διατηρεί ένα μεγάλο κομμάτι όσον αγαπήσαμε από την σειρά όπως κάποια όπλα και τέρατα, αλλά αλλάζει το gameplay του και εισάγει μια ολοκληρωμένη ιστορία που ξετυλίγεται με την βοήθεια των αντίστοιχων αποστολών. Με μια πρώτη ματιά θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα μήνυμα αγάπης προς τους φίλους της σειράς αλλά και μια προσπάθεια για να προσελκύσουν περισσότερους – και ηλικιακά νεώτερους – παίχτες στο σύμπαν του Monster Hunter.

To Monster Hunter Stories ξεκινάει δυναμικά. Ο χαρακτήρας μας μαζί με 2 φίλους σκοπεύουν να γίνουν μεγάλοι «Καβαλάρηδες» (Riders). Οι Καβαλάρηδες έχουν την ικανότητα να εξημερώνουν τα τέρατα και να γίνονται φίλοι μαζί τους. Η διαδικασία είναι απλή και απαραίτητη για όλους όσους θέλουν να καταταγούν στο σώμα. Αφού ο καβαλάρης ανακαλύψει ένα αυγό, τότε μπορεί να ξεκινήσει την νέα του ζωή. Αφού οι χαρακτήρες ανακαλύψουν το αυγό ενός Rathalos, επιχειρούν να το πάρουν πίσω στο χωριό. Στην διαδρομή το αυγό εκκολάπτεται και ο μικρός Rathalos μας αναγνωρίζει κατευθείαν ως σύμμαχο. Πριν γιορτάσουμε το κατόρθωμά μας, το χάος και η καταστροφή δεν αργούν να χτυπήσουν. Μια μυστηριώδη δύναμη, το Black Blight, έρχεται στην μορφή ενός Narcacuga και καταστρέφει το χωριό οδηγώντας στον θάνατο της μητέρας ενός εκ των τριών φίλων. Μετά το πέρασμα ενός περίπου χρόνου, έχουμε γίνει και επίσημα ένας Rider και ξεκινάμε την επική μας περιπέτεια για να καταστρέψουμε αυτή την αρρώστια. Ακόμα και οι φίλοι μας ξεκινούν την δική τους περιπέτεια, οι οποίες έχουν την ίδια κατάληξη.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το Stories φέρει πολλές και αισθητές αλλαγές σε σχέση με τα άλλα παιχνίδια της σειράς. Η εταρεία ανάπτυξης, Marvelous!, φρόντισε να δημιουργήσει ένα παιχνίδι που είναι ευχάριστο, ελκυστικό και διασκεδαστικό για κάθε είδους παίχτη. Παραδέχομαι πως δεν θα άλλαζα με τίποτα το Gameplay του βασικού τίτλου, όμως σε αυτή την περίπτωση έκανα μια εξαίρεση. Από τα γραφικά μέχρι και το βασικό gameplay θα αναρωτηθούμε αν όντως παίζουμε ένα Monster Hunter ή κάποιο Pokemon.

Η πρώτη διαφορά γίνεται αισθητή στα γραφικά. Από την αληθοφάνεια του Monster Hunter σε ένα πιο anime στυλ, το Stories περιέχει έγχρωμα και φωτεινά οπτικά στοιχεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πολύ καλή απόδοση για το Nintendo 3DS μιας και τα FPS είναι πολύ μεγαλύτερα από αυτά που βλέπουμε σε άλλα παιχνίδια. Οι χαρακτήρες έχουν αρκετές λεπτομέρειες, ο κόσμος είναι πλούσιος και γεμάτος ζωής, τα τέρατα φαίνονται πολύ όμορφα και κοντά στα σχέδια που έχουμε συνιθίσει, και τέλος, τα Cutscenes παραμένουν πανέμορφα. Βέβαια, θα διαπιστώσουμε μερικά προβλήματα όταν ο χώρος ανοίγει αρκετά. Στα κομμάτια του ανοιχτού κόσμου θα δούμε μερικά στοιχεία χαμηλής ανάλυσης και λίγο pop-up.

Ο βασικός μας στόχος είναι να συλλέξουμε όλα τα τέρατα και να τα εκπαιδεύσουμε μέσα από τις αποστολές και τις μάχες. Για να πάρουμε νέα τέρατα το μόνο που χρειάζεται είναι να εντοπίσουμε μια φωλιά και να μπούμε μέσα. Οι φωλιές εντοπίζονται αρκετά εύκολα μιας και μοιάζουν με μικρές σπηλιές. Αφού φτάσουμε στα βάθη της σπηλιάς θα βρούμε την φωλιά του τέρατος η οποία είναι γεμάτη αυγά. Καμιά φορά, η φωλιά είναι αφύλακτη, ενώ υπάρχουν στιγμές που κάποιο τέρας ή κοιμάται σε αυτή ή κάνει περιπολίες. Αν μας εντοπίσει, τότε θα αναγκαστούμε να παλέψουμε μιας και δεν προλαβαίνουμε να φύγουμε με το αυγό στην αγκαλιά μας. Κάθε αυγό έχει ενα διαφορετικό χρώμα και σχέδιο, δίνοντάς μας μια μικρή ιδέα για το τι μπορούμε να περιμένουμε. Αφού πάρουμε το αυγό και βγούμε, τότε πηγαίνοντας στο χωριό το δίνουμε στο στάβλο για να εκκολαφθεί.

Όταν βρισκόμαστε στις πλατιές πεδιάδες και τις σκοτεινές σπηλιές, εκεί είναι που το παιχνίδι ανοίγεται διάπλατα. Σε αντίθεση με το παραδοσιακό Monster Hunter, το Stories δεν περιορίζει τους παίχτες αλλά τους δίνει την δυνατότητα να εξερευνήσουν το μεγάλο κόσμο. Και για όσους δεν επιθυμούν να χάνουν τον χρόνο τους κάνοντας βόλτες και «φαρμάροντας» αντικείμενα, το Felyne Caravan συνεχίζει να υπάρχει και να μας προσφέρει τις υπηρεσίες του μεταφέροντάς μας από περιοχή σε περιοχή.

Στον ανοιχτό κόσμο, περιπλανιόμαστε μαζί με το τέρας μας και τον Navirou, τον αιλουροειδή σύμμαχό μας. Μπορούμε να καβαλήσουμε το τέρας μας και να συνεργαστούμε μαζί του για να εξερευνήσουμε πιο δύσβατα μονοπάτια. Για παράδειγμα, θα βρούμε τέρατα που μπορούν να πηδήξουν από όχθη σε όχθη, τέρατα που με την ιδιότητα ESP εντοπίζουν αντικείμενα και τέρατα στον χώρο, τέρατα που μπορούν να πετάξουν και πάει λέγοντας. Κάθε τέρας μας βοηθάει στην περιπλάνησή μας με τον δικό του τρόπου οπότε καλό θα ήταν να έχουμε υπόψιν ποια τέρατα θα βάλουμε στην ομάδα μας.

Το σύστημα μάχης, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία του παιχνιδιού, είναι και αυτό αρκετά διαφορετικό από αυτό της υπόλοιπης σειράς. Αντί για το Real-Time Action Combat, το Stories περιλαμβάνει ένα Turn-based σύστημα όπως αυτό του Pokemon με την διαφορά ότι εδώ έχουμε και ένα σύστημα που μας παραπέμπει σε αυτό του ‘πέτρα-ψαλίδι-χαρτί’. Κατά την διάρκεια μιας μάχης, επιλέγουμε ανάμεσα σε τρία στοιχεία: Power (Δύναμη), Speed (ταχύτητα) και Technique (τεχνική). Κάθε επιλογή αναιρεί μια άλλη και αναιρείτα αντίστοιχα. Κάθε τέρας που θα συναντήσουμε έχει ένα διαφορετικό πρότυπο επιθέσεων που αν μάθουμε και συνηθίσουμε τότε θα μπορούμε να το προβλέψουμε με ευκολία και να επιλέξουμε την κατάλληλη επίθεση. Ίσως να αποτελεί ένα σύστημα που θα μας δυσκολέψει στην αρχή και δικαιολογημένα μιας και έχει τις ιδιαιτερότητές του. Για παράδειγμα, ακόμα και αν επιλέξουμε την «σωστή» κίνηση και καλύψουμε αυτή του αντίπαλου τέρατος, θα δεχθούμε ένα πολύ μικρό ποσοστό ζημιάς που αυτό μεταφράζεται σε Kinship Stone Ability. Η ιδιότητα αυτή μας επιτρέπει να ανέβουμε πάνω στο τέρας μας και μετά από 3 Counters να εξαπολύσουμε μια ειδική επίθεση, διαφορετική για κάθε τέρας που ελέγχουμε.

Για κάποιον λόγο, το Monster Hunter Stories καταφέρνει να συνδιάσει όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε από την σειρά προσθέτοντας μεγάλες αλλαγές που δεν φαντάζουν ιδιαίτερα ξένες. Το παιχνίδι καταφέρνει να εφαρμοστεί στο σύμπαν της σειράς, καθιστώντας τους Riders μια διαφορετική αλλά παράλληλη ιδιότητα με αυτή των Hunters. Το ίδιο συμβαίνει για τα όπλα και τα αντικείμενα που θα βρούμε. Τα μικρότερα όπλα μπορούν να χτυπήσουν με περισσότερες κινήσεις κατά την διάρκεια μιας επίθεσης, ενώ τα μεγαλύτερα όπλα χτυπάνε πιο δυνατά. Ακόμα και οι πόροι που θα βρούμε έχουν διαφορετικές ιδιότητες. Για παράδειγμα, τα herbs εξακολουθούν να είναι υλικά για τα Potions και μια εναλλακτική λύση για Heal, αλλά αντικείμενα όπως τα Whetstones, που αρχικά χρησιμοποιούνταν για να ακονίζουμε το όπλο, τώρα μας δίνουν περισσότερες ευκαιρίες για να προκαλέσουμε ‘Critical Damage’.

To Monster Hunter Stories είναι μια ευχάριστη προσθήκη στην συλλογή της σειράς. Είναι όμορφο, διασκεδαστικό, φρέσκο και μια ευχάριστη αλλαγή από την ένταση και την περιπλοκότητα του βασικού παιχνιδιού. Και αποτελεί ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και προτιμήσεις. Σαν «βετεράνος» κηνυγός έπιασα τον εαυτό μου να περνάει ευχάριστα παίζοντας αυτό το spin-off. Το ίδιο παρατήρησα και στην κοινότητα του Monster Hunter που δέχθηκε με ανοιχτές αγκάλες αυτόν τον εναλλακτικό κόσμο. Αν σας αρέσουν τα JRPGs ή τα παιχνίδια συλλογής τεράτων, τότε το Monster Hunter Stories είναι ένας τίτλος που πρέπει να αποκτήσετε.

Monster Hunter Stories - Nintendo 3DS Review [Galaxy]
ΙΣΤΟΡΙΑ8
ΓΡΑΦΙΚΑ8.5
GAMEPLAY8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ9
ΜΟΥΣΙΚΗ8
ΑΠΟΔΟΣΗ8
8.5Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0