Μετά από 14 χρόνια αναμονής, και εκατοντάδες Metroidvania τίτλους να κυκλοφορούν σε κονσόλες παλιάς και νέας γενιάς, ο τίτλους που μας χάρισε ένα νέο είδος παιχνιδιών και ατελείτωτες ώρες εξερεύνησης και προκλήσεων επιστρέφει καλύτερος από ποτέ. Η Nintendo, κάνοντας την έκπληξη για μια ακόμα φορά, ανακοίνωσε πριν αρκετό καιρό την ανάπτυξη ενός νέου τίτλου στην σειρά Metroid που θα αποτελούσε Remaster του Metroid II. Έτσι, τo Metroid: Samus Returns έρχεται στο Nintendo 3DS και η εταιρεία επιστρέφει στις ρίζες της σειράς αναπτύσσοντας ενα παιχνίδι που διατηρεί την δυσκολία του αρχικού ενώ φέρνει καινοτομίες και ανανεώσεις στην ήδη πετυχημένη συνταγή.

Η Nintendo συνεργάζεται και πάλι με την MercurySteam και την αγάπη της για τα βιντεοπαιχνίδια ώστε να δημιουργήσουν από την αρχή το επιτυχημένο Metroid II: The Return of Samus που κυκλοφόρησε το 1991 στο Game Boy. Εκείνη την χρονιά, το Metroid II χαρακτηρίστικε από υψηλή δυσκολία και σχεδιασμό που θα δοκίμαζε ακόμα και τους πιο ‘σκληροπυρηνικούς’ παίχτες του κόσμου. Παραμένοντας πιστό στις ρίζες του, το Metroid: Samus Returns διατηρεί το επίπεδο δυσκολίας, φέρνει νέα γραφικά και cutscenes και ένα σύστημα μάχης που ενώ φαντάζει γνώριμο, περιέχει και μια διαφορετική, ανανεωτική αίσθηση.

Το γεγονός ότι το Samus Returns αποτελεί μια Remastered έκδοση δεν έχει να κάνει με τα όσα θα δούμε και μέσα στο παιχνίδι. Ακολουθούμε την ίδια ιστορία, η οποία όμως έχει μικρές παραλλαγές, νέα αφεντικά και gameplay στοιχεία από νεώτερες προσθήκες στην σειρά.

Η ιστορία ξεκινάει με την Galactic Federation να αναφέρει πως μέλη της σκοτώθηκαν από τους Διαστημικούς πειρατές στον πλανήτη SR388, κατά την διάρκεια μιας αναζήτησης για τα πιο επικίνδυνα πλάσματα του γαλαξία, τα Metroids. Η Samus Aran, μια κηνυγός επικυρηγμένων και η πρωταγωνίστιρα της ιστορίας, για να δώσει μια λύση στην κατάσταση και να εξαλείψει την απειλή των Metroids, ξεκινάει ένα ταξίδι στην επιφάνεια του SR388 αναζητώντας τα Metroids. Κατά την διάρκεια του εν λόγω ταξιδιού, η Samus περιπλανιέται μέσα σε λαβύρινθους, σπηλιές και περιοχές που ξεκλειδώνονται με τις κατάλληλες ικανότητες.

Οι πρώτες αλλαγές που θα παρατηρήσει κανείς έχουν να κάνουν με την εξερεύνηση. Ως ένας τίτλος που ήταν προορισμένος για την επιμονή των παιχτών, το Samus Returns διατηρεί αυτή την αίσθηση με το backtracking σε προηγούμενες περιοχές. Η ανάγκη να πάμε σε μέρη που έχουμε ήδη επισκεφθεί είναι μεγάλη αφού θα πρέπει να επισκεφθούμε σημεία που δεν μπορούσαμε στο παρελθόν, και περιέχουν αντικείμενα που είναι χρήσιμα για την πορεία μας στον πλανήτη. Σε σχέση με το Metroid II, η παρούσα έκδοση φέρνει μερικές καινοτομίες όπως τα απλοϊκά Wall-jumps και το Ledge-grabbing, ικανότητες που μας βοηθούν στο να ανέβουμε σε υψηλότερα επίπεδα. Τέλος, ο αναλυτικός χάρτης σε συνδιασμό με τις πλατφόρμες τηλεμεταφοράς κάνει την μετακίνησή μας ευκολότερη και πιο φιλική.

Το σύστημα μάχης δέχθηκε επίσης αρκετές αλλαγές. Εδώ, η MercurySteam βασίστηκε σε νεότερα παιχνίδια του είδους για να δημιουργήσει ένα πιο άμεσο, φιλικό και εντυπωσιακό σύστημα που ενώ κρατάει την πολυπλοκότητα του παρελθόντος περιέχει στοιχεία που το κάνουν έντονο και ευχάριστο. Πλέον, η Samus μπορεί να πυροβολήσει όπου επιθυμεί στο επίπεδο, και η προσθήκη του Melee Counter μας δίνει την ευκαιρία να αποτρέψουμε εχθρικές επιθέσεις και να τους σκοτώσουμε πιο εύκολα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο επικίνδυνα και επιθετικά τέρατα που θα μας οδηγήσουν πολλές φορές στην οθόνη του ‘Game Over’.

Μαζί με το απλο αλλά ενισχυμένο σύστημα μάχης, η MercurySteam υιοθέτησε νέες ικανότητες για την Samus που χρησιμοποιούν την Aeion μπάρα. Οι ιδιότητες αυτές βοηθούν σε αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση αντιπάλων και περιπλάνηση σε μέρη που δεν μπορούσαμε να επισκεφτούμε στο παρελθόν. Από την πρώτη στιγμή που θα τρέξουμε το παιχνίδι, μέχρι και το τελευταίο επίπεδο, θα έχουμε πρόσβαση σε νέες ικανότητες, αναβαθμίσεις, πόρους και στοιχεία που θα μας βοηθήσουν να αντιμετωπίσουμε τα Metroids.

Ένα χαρακτηριστικό που χρίζει αναφοράς είναι και η εμφάνιση. Σε σχέση με το παλιό παιχνίδι, το Samus Returns είναι πανόμορφο με αρκετές λεπτομέρειες και περιβάλλοντα που εναρμονίζονται με την δράση. Ο μηχανισμός του 3D αναδεικνύει την ομορφιά του και την αίσθηση βάθους που θα έπρεπε να υπάρχει σε ένα παιχνίδι της πλατφόρμας. Η MercurySteam και η Nintendo εργάστηκαν σκληρά για να ανανεώσουν το περιβάλλον και να φέρουν περισσότερη ζωή στην επιφάνεια του SR388. Αντί για μαύρο παρασκήνιο ή βραχώδη επίπεδα, υπάρχει δράση στο πίσω μέρος της οθόνης. Θα δούμε πλάσματα να κινούνται και να παλεύουν μεταξύ τους, τέρατα στο φυσικό τους περιβάλλον και φυτά να κινούνται ή να φέρονται ανάλογα την περίπτωση.

Το Metroid είναι ένας τίτλος που μάγεψε εκατομμύρια παίχτες στον κόσμο και κατάφερε να γεννήσει ένα νέο είδος βιντεοπαιχνιδιών. Η επιστροφή της Samus Aran στις φορητές κονσόλες είναι πανηγυρική και ευπρόσδεκτη αφού έχουμε να δούμε έναν ικανοποιητικό τίτλο στην σειρά εδώ και 7 χρόνια. Ακόμα και ως Remaster, το Samus Returns θα μας κρατήσει απασχολημένους και θα «σβήσει» την δίψα μας μέχρι την επικείμενη κυκλοφορία ενός νέου Metroid Prime.

Προσωπικά, διασκέδασα αρκετά με το Metroid: Samus Returns και ένιωσα έναν αέρα νοσταλγίας να πνέει γύρω μου. Η επιτυχία του παιχνιδιού είναι δεδομένη και οι πωλήσεις είναι ήδη μεγάλες αφού ο Yoshio Sakamoto εξέφρασε την επιθυμία του να δημιουργήσει έναν ολοκαίνουργιο 2D Metroid τίτλο. Ελπίζουμε, ο τίτλος αυτός να ανταποκριθεί για άλλη μια φορά στις προσδοκίες και να μην αποτελέσει απογοήτευση όπως το Metroid: Galactic Federation.

[Alt-tab Galaxy] Metroid: Samus Returns - Nintendo 3DS Review
ΙΣΤΟΡΙΑ7.5
GAMEPLAY9
ΓΡΑΦΙΚΑ9
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ8
ΔΙΑΡΚΕΙΑ8.5
ΑΝΑΝΕΩΣΕΙΣ8.5
ΘΕΤΙΚΑ
  • Πανέμορφα γραφικά σε 2D ή 3D
  • Ευπρόσδεκτες ανανεώσεις στο gameplay
  • Νέες ικανότητες, αφεντικά και περιοχές για εξερεύνηση
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
  • Μεγαλύτερη δυσκολία με την προσθήκη του Counter ως αντίβαρο
  • Η μεταμόρφωση σε Morph Ball είναι περίπλοκη
8.5Πολύ καλό
Reader Rating: (0 Votes)
0.0